Citat:
Ursprungligen postat av
tenor302
Internet är ju "väldigt stort", och det betyder att man kan hitta utsagor i vilken riktning som helst i valfritt ämne.
Det är s.a.s. bara att välja och ta för sig.
Dagens stollekommentar. Internet i sig är inte en "källa." Däremot kan man med hjälp av Internet hitta källor. Dessa i sin tur ska självklart granskas och bedömas på sina egna meriter.
Citat:
Och i valet mellan onopono:s påståenden
Då har du säkert ett bra och belysande exempel på ett av mig felaktigt påstående.
Nå?
Citat:
och denna sida
http://mcadams.posc.mu.edu/head.htm
så känns valet enkelt....
/T
Varför gillar du McAdams, Tenor302?
- Du vet att han har jobbat för tobakslobbyn som ju fick bulla upp med miljarder $$ i skadestånd till drabbade konsumenter för att de i en "konspiration" undanhållit forskning som visade på cancer-riskerna och dess starka beroendeframkallande egenskaper? Att de fokuserade reklamen på ungdomar och kvinnor för att dessa ansågs lättare att manipulera?
- Du vet att McAdams är klimatförnekare, att han lobbar för fossila bränslen och de oljiga farbröderna?
- Du vet att McAdams är för tortyr och fler dödsstraff?
- Du vet att McAdams är avstängd från sin anställning på Marquette University för återkommande trakasserier mot främst yngre kvinnliga elever och lärare?
- Du vet att det här och mycket annat är tydliga tecken på en facistisk värdegrund?
- Du vet att den gängse uppfattningen bland expertisen på JFK är att McAdams är en desinformatör och provokatör vars enda mål är att grumla vattnet, så split och att till varje pris göra allt för att förhindra att sanningen om mordet på JFK inte når en Main stream-publik?
- Du vet att McAdams sidor alltid kommer upp som första alternativ när man ska googla fram något om mordet? Varför är det så tror du? Vem betalar för det?
Jag är djupt tacksam för att du så tydligt åtkiljer mig från det svinet. Tack.