Citat:
Jag var kanske inte riktigt tydlig här. Ja, det kan tyckas tangera ad hominem när man istället för att bemöta i sak, lyfter fram mindre smickrande egenskaper hos en person, men:Jag vet inte mer om McAdams än om dig...så jag "gillar" inte på något sätt personen McAdams.
Det enda som jag går på är vad & hur ni skriver.
McAdams resonemang övertygar mig mer än ditt.
Han må vara ett svin, men i ämnet JFK så ger jag mina "domarpoäng" till honom.
/T
Det enda som jag går på är vad & hur ni skriver.
McAdams resonemang övertygar mig mer än ditt.
Han må vara ett svin, men i ämnet JFK så ger jag mina "domarpoäng" till honom.
/T
- Du framförde inga sakargument, bara att McAdams "resonemang" var genomgående mer övertygande än mina.
- Att McAdams underkänner en massiv konsensus inom klimatforskningen är en god indikation på hans kunskapssyn mer generellt.
- Att McAdams lobbar för tobaksindustrin trots dennas nu snart sekelgamla bevisade konspiration att förleda allmänheten och mörka, fabricera och köpa upp de vetenskapliga studier som visar på röknings starkt cancerframkallande egenskaper samt nikotinets starkt beroendeframkallande diton. Det här visar även det på ett förakt för vetenskapligt framtagen kunskap och kanske ett ännu större förakt för allmänhetens rätt till samma kunskap.
- Att McAdams lobbar för tortyr som ett bra medel att få sanningsenlig information från upplevt ovilliga vittnen, trots den samlade vetenskapens resultat som visar på motsatsen. Återigen en kunskapssyn som går stick i stäv med vetenskaplig konsensus, för att inte tala om dess mer etiska implikationer avseende hans värdegrund överlag.
- Att McAdams är för ett ökat antal dödsstraff trots att den samlade vetenskapen, återigen, säger att straffet är direkt kontraproduktivt med avseende på samtliga de parametrar det ska vara en god åtgärd för. Och, att ett stort antal oskyldiga döms varje år runt om i USA även idag, 2016. Kunskapssyn? Etisk värdegrund?
- Att McAdams under många år har trakasserat ett antal yngre lärare och studenter vilka tycks ha en sak gemensamt: att flertalet av dem råkar vara kvinnor. Att förvägra kvinnor lika behandling på ett universitet, som ju är nationens främsta institution för vetenskapligt förankrad kunskap är även det, ett kvitto på hans kunskapssyn och .... värdegrund.
- Att McAdams anklagar meningsmotståndare på olika JFK-forum för "pedofil", "drogmissbrukare", och annat smaskigt och helt gripet ur luften, är mot bakgrund av det vi ser här ovan, endast följdriktigt och helt naturligt när det kommer från "McAdams."
- Just det, glömde att han fick jobb på FOX News som "sakkunnig" (lol) när han blev avstängd från Marquette p.g.a. trakasserierna. Kunskapssyn? Värdegrund?
Full circle.
Vi väljer våra referenser, Tenor302. Ett tips i all välmening.
Senast redigerad av onopono 2016-11-22 kl. 19:02.
Senast redigerad av onopono 2016-11-22 kl. 19:02.