2016-11-21, 19:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du och domstolen får tycka vad ni vill, i mina ögon är samtliga aktiva som passiva i bilen mördare, ingen av dem gjorde en ansats att stoppa personerna som aktivt deltog i kvävningen.

Jag anser att ingen av de här elva personerna är snälla, tvärtom, de är ondskan personifierade.
Tror nog att några är värre än resten. Brukar vara 1-3 st drivande, resten följer flocken och gör som ledarna tycker.
Det undantar inte ansvar men förklarar varför så många kunde involvera sig i något så korkat.

Att 11 pers är involverade ger en sannolikhet på 100 % att saker läcker ut. Sen att mörda för att komma undan småskulder.
Citera
2016-11-21, 19:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Man kan ju tycka det, så gör också jag. De ska dömas solidariskt. Åklagaren har dock redan vid åtalet gjort en skillnad genom att inte åtala AL för mord utan endast medhjälp.
Ingen skillnad gällande påföljd.
Citera
2016-11-21, 19:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du och domstolen får tycka vad ni vill, i mina ögon är samtliga aktiva som passiva i bilen mördare, ingen av dem gjorde en ansats att stoppa personerna som aktivt deltog i kvävningen.

Jag anser att ingen av de här elva personerna är snälla, tvärtom, de är ondskan personifierade.
MH reagerade i alla fall stark när han fick veta vad som pågick i bilen men mesig som han var, jag hittar inte ordet så vågade han inte göra något för att stoppa mordet. Nu vill jag inte påstå att han är oskyldig utan anser bara att han borde få ett lägre straff än övriga.

Du får så klart tycka som du vill också.
Citera
2016-11-21, 19:05
Medlem
Enligt uppgifter I Fup så drack bara offret cider denna kväll.
Kvällen innan mordet begicks, då de begick hemfridsbrott -och skulle yxa offret, så var offret också nykter.
Mordkvällen var offret trött, vilket B.H noterade och kommenterade i sin mobil.
Kanske hade mordoffret ändå en känsla av annalkande fara, inom sig.
Tycker att Peo är den som ändå visar känsla för offret i förhören, beskriver att offret var snäll, inlyssnade som en psykolog och på något sätt är han den som svajar mot ånger.
Och hade kanske uppriktiga planer att betala tillbaka sina skulder, nu skulle han visst betala till offrets ex.make- hur det nu ska gå till.
Motsägelsefullt att han var aktiv i införskaffandet av tillbehören.
Citera
2016-11-21, 19:06
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
POH:s flickvän är väl ihop med Benitas bror nu?

Är hon? Jag förstod det som att de varit gamla vänner och eventuellt ex, men visste ej att de är ihop.
Citera
2016-11-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Flera av dem har i förhör, såväl åtalade som vittnen, berättat att Madeleine hotat att skicka folk på några i gänget. Så är det säkert, men det kan vara sagt i fyllan och villan. Men det är advokatens jobb att föra fram förmildrande omständigheter och åklagaren har ju att föra fram bevisningen. Om det funnits allvarlig rädsla med i bilden kan det teoretiskt utgöra skillnaden mellan ett livstidsstraff och ett tidsbestämt straff. Sedan ställer jag mig frågan, om de nu inte var ett dugg rädda för Madeleine och de människor hon eventuellt skulle skicka på dem, varför då döda henne? De var skyldiga henne i sammanhanget småsummor och det är bara att skita i att betala. Det krävs mer för att mörda någon. Kanske naivt av gänget, men det är nog ingen som ser någon logik i deras handlande.

De påstår att de var skyldiga skitsummor och det har bara hittats skriftliga uppgifter om låga summor, dock finns det ju uppgifter från banken att det under April-Juni förbrukats 220 000 kr från Maddes konto. 220 000 kr på knappt 3 månader för en person som precis fått en liten bostad som inte innehöll mer än några få ägodelar, var och en förstår ju att andra tagit merparten av dessa pengar.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Enligt uppgifter I Fup så drack bara offret cider denna kväll.
Kvällen innan mordet begicks, då de begick hemfridsbrott -och skulle yxa offret, så var offret också nykter.
Mordkvällen var offret trött, vilket B.H noterade och kommenterade i sin mobil.
Kanske hade mordoffret ändå en känsla av annalkande fara, inom sig.
Tycker att Peo är den som ändå visar känsla för offret i förhören, beskriver att offret var snäll, inlyssnade som en psykolog och på något sätt är han den som svajar mot ånger.
Och hade kanske uppriktiga planer att betala tillbaka sina skulder, nu skulle han visst betala till offrets ex.make- hur det nu ska gå till.
Motsägelsefullt att han var aktiv i införskaffandet av tillbehören.
Eftertankens kranka blekhet!
Försent att ångra sig nu!
Senast redigerad av Sonnenwende 2016-11-21 kl. 19:26.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
I J*smos förhör säger hon att hennes kille(minns inte vem av dom det var) bodde hos henne men var inte skriven där. Kan hon bli anklagad för försäkringsbedrägeri pga det?
Det håller jag för uteslutet, men eftersom du verkar veta mer än jag. Vilken försäkring har hon försökt få ut pengar på som är beroende av att hennes pojkvän bott där?
Citera
2016-11-21, 19:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De påstår att de var skyldiga skitsummor och det har bara hittats skriftliga uppgifter om låga summor, dock finns det ju uppgifter från banken att det under April-Juni förbrukats 220 000 kr från Maddes konto. 220 000 kr på knappt 3 månader för en person som precis fått en liten bostad som inte innehöll mer än några få ägodelar, var och en förstår ju att andra tagit merparten av dessa pengar.
Ändå mindre än 25.000 kr per näsa, även med ett dåligt betalt jobb skulle skulden kunna regleras på 12-15 mån.
Citera
2016-11-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Jag är väldigt nyfiken på hur dessa personer nu ställer sig till varandra. Så mycket som kommit fram under utredningen gällande snedstegen åt olika håll.. Och hur de som ej är mordåtalade ser på allting. Gissar väl tyvärr att ingen vet något? Att POH och hans sambo gått isär vet jag iallafall.
I förhören så uttrycker Peo att han blivit utnyttjad, för han har härbärgerat inhysningar och fått stå för mat och husrum. Och nu har tanten också lämnat honom. OJ.
Citera
2016-11-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det håller jag för uteslutet, men eftersom du verkar veta mer än jag. Vilken försäkring har hon försökt få ut pengar på som är beroende av att hennes pojkvän bott där?
du menar bostadsbidraget?
Citera
2016-11-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det stod i ett förhör att JH missbrukar/de sprit och piller, det brukar väl betyda benso. DW hade något knarkkmissbruk, amfetamin eller liknande. Förmodligen har de alla i perioder missbrukat något, mat, sprit, piller och andra droger.
Det framkommer även i telefonavlyssningarna att fler nyttjar samma sak. Jag har uppfattningen att de flesta, utom möjligen 2-3 st, nyttjar droger i olika former.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in