2016-11-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var i FUPen står dessa vittnesuppgifter?

Förutom mat, verkar de ha haft med sig alkohol, amfetamin och marijuana till grillningen. Någon som vet om någon av MGM går på bensodiazepiner? En mix av olika preparat kan göra personer empatilösa. Det är i lag inte möjligt att skylla på berusning och/eller droger, men det kan vara en delorsak till att detta absurda mord kunde genomföras.

Står under de som vittnar angående Madde.
Citera
2016-11-21, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var i FUPen står dessa vittnesuppgifter?

Förutom mat, verkar de ha haft med sig alkohol, amfetamin och marijuana till grillningen. Någon som vet om någon av MGM går på bensodiazepiner? En mix av olika preparat kan göra personer empatilösa. Det är i lag inte möjligt att skylla på berusning och/eller droger, men det kan vara en delorsak till att detta absurda mord kunde genomföras.

Det stod i ett förhör att JH missbrukar/de sprit och piller, det brukar väl betyda benso. DW hade något knarkkmissbruk, amfetamin eller liknande. Förmodligen har de alla i perioder missbrukat något, mat, sprit, piller och andra droger.
Citera
2016-11-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det fanns ju en person i bilen som faktiskt ville hoppa av, i någon mån ett tecken på ånger. Hon som satt i knäet i baksätet, dock så gjorde hon inget för att stoppa kvävningen, kanske på grund av grupptryck eller så var hon också för snäll liksom 45 åringen.
Just denna tös hade tidigare föreslagit att man kunde kväva offret med påse på huvudet, för att
"ta bort" offret.
Daniel som enligt tidigare uppgift sprungit från platsen, han var en av dem som var delaktig i strypningen, och också skrek att offret andades, någon annan tyckte då -gör någonting-
varav den ilskne Joakim började sin slakt.
Citera
2016-11-21, 18:46
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Ok, jag trodde i min naivitet att man som åtalad i alla fall hade NÅGON skyldighet att hålla sig till ett uns sanning. Bara och ljuga sig blå, helt utan konsekvenser alltså?

Jag gissar ändå att man då i rätten får försöka fundera på vem som har störst anledning att hålla sig till sanningen. Att en person som Hessling som höll i kniven kommer att ljuga eller neka till så mycket som möjligt tar man nog för givet nu när han förnekar brottet. Jag tror då att personer som Anneli, Mats och POH kommer att vara de som tas för mest trovärdiga.

Men ja, pretty much.
Citera
2016-11-21, 18:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
45 åringen ville inte döda M, men han gjorde det ändå, skälet är att han är för snäll tycker han.
Han dödade ju inte Madde, att han var med och körde bilen trots misstanke om vad som skulle ske är en gåta men att han var för snäll, mesig, undergiven, lågt IQ är nog närmare förklaringen.
Citera
2016-11-21, 18:50
Medlem
yoloswagetcs avatar
Jag är väldigt nyfiken på hur dessa personer nu ställer sig till varandra. Så mycket som kommit fram under utredningen gällande snedstegen åt olika håll.. Och hur de som ej är mordåtalade ser på allting. Gissar väl tyvärr att ingen vet något? Att POH och hans sambo gått isär vet jag iallafall.
Citera
2016-11-21, 18:55
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Jag är väldigt nyfiken på hur dessa personer nu ställer sig till varandra. Så mycket som kommit fram under utredningen gällande snedstegen åt olika håll.. Och hur de som ej är mordåtalade ser på allting. Gissar väl tyvärr att ingen vet något? Att POH och hans sambo gått isär vet jag iallafall.

POH:s flickvän är väl ihop med Benitas bror nu?
Citera
2016-11-21, 18:56
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrowley1986
Någon kanske redan skrivit detta? en tanke är att låten är startsignalen för att inleda strypningen?
Någon som vet om det är utrett vem som startade den.

Vet inte vem som sa det, tror det var AL. Någon sa dock att Benita satte på låten på sin mobil till bilens högtalare och att kort därefter JH och DW drog repet över BO.

Åklagaren lär väl påstå att låten skulle vara startsignalen, bla kopplat till att PoH gjort sökningar på låten före mordet.

Dvs ytterligare en pusselbit i hur mycket planering som dessa människor ändå lyckats göra. Det är ju av vikt för påföljden, mer planering ger mer försvårande omständigheter.
Senast redigerad av Beaver14 2016-11-21 kl. 18:58.
Citera
2016-11-21, 18:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Han dödade ju inte Madde, att han var med och körde bilen trots misstanke om vad som skulle ske är en gåta men att han var för snäll, mesig, undergiven, lågt IQ är nog närmare förklaringen.
Du och domstolen får tycka vad ni vill, i mina ögon är samtliga aktiva som passiva i bilen mördare, ingen av dem gjorde en ansats att stoppa personerna som aktivt deltog i kvävningen.

Jag anser att ingen av de här elva personerna är snälla, tvärtom, de är ondskan personifierade.
Citera
2016-11-21, 18:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Advokaten försöker sälja historien om att Madde skulle driva in pengarna med våld.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6567540

Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Men nu är väl det så, att det finns ju inga bevis för det.... så det är väl bara efterkonstruktioner av mgm...
Flera av dem har i förhör, såväl åtalade som vittnen, berättat att Madeleine hotat att skicka folk på några i gänget. Så är det säkert, men det kan vara sagt i fyllan och villan. Men det är advokatens jobb att föra fram förmildrande omständigheter och åklagaren har ju att föra fram bevisningen. Om det funnits allvarlig rädsla med i bilden kan det teoretiskt utgöra skillnaden mellan ett livstidsstraff och ett tidsbestämt straff. Sedan ställer jag mig frågan, om de nu inte var ett dugg rädda för Madeleine och de människor hon eventuellt skulle skicka på dem, varför då döda henne? De var skyldiga henne i sammanhanget småsummor och det är bara att skita i att betala. Det krävs mer för att mörda någon. Kanske naivt av gänget, men det är nog ingen som ser någon logik i deras handlande.
Citera
2016-11-21, 18:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det fanns ju en person i bilen som faktiskt ville hoppa av, i någon mån ett tecken på ånger. Hon som satt i knäet i baksätet, dock så gjorde hon inget för att stoppa kvävningen, kanske på grund av grupptryck eller så var hon också för snäll liksom 45 åringen.
Var inte det samma person som föreslagit att kväva BO med en påse? Eller har jag blandat ihop namnen i röran?
Citera
2016-11-21, 19:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Du och domstolen får tycka vad ni vill, i mina ögon är samtliga aktiva som passiva i bilen mördare, ingen av dem gjorde en ansats att stoppa personerna som aktivt deltog i kvävningen.

Jag anser att ingen av de här elva personerna är snälla, tvärtom, de är ondskan personifierade.

Man kan ju tycka det, så gör också jag. De ska dömas solidariskt. Åklagaren har dock redan vid åtalet gjort en skillnad genom att inte åtala AL för mord utan endast medhjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in