2016-11-21, 23:56
Medlem
micro113s avatar
Detta är en förundersökning jag inte klarat av att läsa. Bara att veta att ett av mina barn haft kontakt med en av mördarna får magen att bli helt iskall och jag mår illa.

Säger dock till mina barn att när ni läser om detta fall kanske ni kan förstå en mammas oro för var ni är, vilka ni möter och att jag vill veta att ni är okej och mår bra ..

Jag skall ta mig igenom FUP så småningom -- just nu räcker det jäkligt långt för mamma-känslan att mitt barn haft kontakt med en av dessa och vad den människan, en hon, var kapabel till .. och hur iskall den tjejen är .. för att få mig att må illa.
Citera
2016-11-21, 23:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, vad fan ska man säga... Verkar lite "hullu" minst sagt..
Det där med donken efter mordet är en annan sida av samma mynt, rena rama julafton att kunna gå på donken och vara fri att beställa vad man vill, och bäst av allt, betala med kort, det upplevdes sannolikt som lyxigt, de hade kommit upp sig.

Den fattiga vanan trogen beställs cheeseburgare när det finns dyrare och godare.

Jag tror faktiskt att vissa av deltagarna gav sig in i det här för att de såg chansen att kunna unna sig något här i livet, ny dammsugare, locktång, nya skor med mera, vardagsmat för de flesta men exotiskt för flertalet i gänget, tåget skulle gå, de valde att hoppa på.
Citera
2016-11-22, 00:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med donken efter mordet är en annan sida av samma mynt, rena rama julafton att kunna gå på donken och vara fri att beställa vad man vill, och bäst av allt, betala med kort, det upplevdes sannolikt som lyxigt, de hade kommit upp sig.

Den fattiga vanan trogen beställs cheeseburgare när det finns dyrare och godare.

Jag tror faktiskt att vissa av deltagarna gav sig in i det här för att de såg chansen att kunna unna sig något här i livet, ny dammsugare, locktång, nya skor med mera, vardagsmat för de flesta men exotiskt för flertalet i gänget, tåget skulle gå, de valde att hoppa på.
Så många som enas kring en sjukt tanke och sedan så många som är med på att det genomförs - och detta handlar inte om kriminella organisationer, utan om "vanliga" i alla åldrar .. Jag spyr ..
Citera
2016-11-22, 00:01
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Detta är en förundersökning jag inte klarat av att läsa. Bara att veta att ett av mina barn haft kontakt med en av mördarna får magen att bli helt iskall och jag mår illa.

Säger dock till mina barn att när ni läser om detta fall kanske ni kan förstå en mammas oro för var ni är, vilka ni möter och att jag vill veta att ni är okej och mår bra ..

Jag skall ta mig igenom FUP så småningom -- just nu räcker det jäkligt långt för mamma-känslan att mitt barn haft kontakt med en av dessa och vad den människan, en hon, var kapabel till .. och hur iskall den tjejen är .. för att få mig att må illa.

Jag har saknat dig här i tråden och faktist funderat var du hållet hus. Brukar gilla dina inlägg och formuleringar
Citera
2016-11-22, 00:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Kan du berätta lite om den här människan, intressant med bakgrundsinformation, förstår dock om du inte kan eller vill.

Har hon hittat på mer djävulskap?
Citera
2016-11-22, 00:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Jag har saknat dig här i tråden och faktist funderat var du hållet hus. Brukar gilla dina inlägg och formuleringar
..

Mår riktigt dåligt av hon sökte mitt barns sällskap... och funderar mycket på vad som hade hänt om mitt barn hade agerat mer bestämt mot människan ...

Mår uppriktigt dåligt av att tänka på att mitt barn varit så nära ..
Senast redigerad av micro113 2016-11-22 kl. 00:11.
Citera
2016-11-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Verkar som Peo varit in en vända på Säter under häktningstiden. Han nämner det i förhöret den 14/9.

H: Det har hänt så jävla mycket under tiden jag har varit här jag vart inlagd på Säter å så det.

Huvudprotokoll s904 (s922 i pdf)

På ett annat ställe när han pratar om arbetsbyxorna han hade på sig vid mordet så bekräftar han väl att hissen inte går ända upp. Han har bränt fleecetröjan och sina tennisskor, men byxorna var tydligen för värdefulla att eldas.

H: Mina har ni väl hittat hemma i lägenheten i garderoben... de ville kasta bort byxorna på 800 kronor.

Senare i förhören återkommer de till byxorna igen.

H: Ja, mina det är klart att de är på SKL. Bara de inte förstör byxorna, då får de bror min på sig... Det är min bror som köpt dem då.

F: Som köpt dem till dig?
H: Ja

F: I present, eller?
H: Nej, jag skulle väl jobba hela sommaren på hans gård...

F: Nu i sommar?
H: Ja, och nu sitter jag här.

F: Mmm
H: Synd nog.

Hittar ingen smiley som visar vad jag tänker när jag läser det där citatet. De här får duga: 🐏💀 🔩🔩🔩 🎃🙀😵👀

Helt klart förståndshandikappad. Lär väl ses som förmildrande.
Citera
2016-11-22, 00:06
Medlem
TbbWs avatar
Citat:

Kan du utveckla det där med iskall?
Citera
2016-11-22, 00:08
Medlem
Märkligt att dom ens hade aptit efter mordet? Själv hade man väl suttit och skakat av ångest om man hade varit inblandad och inte ätit på en vecka.
Citera
2016-11-22, 00:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kan du berätta lite om den här människan, intressant med bakgrundsinformation, förstår dock om du inte kan eller vill.

Har hon hittat på mer djävulskap?

Mitt barn har mer bakgrund på människan - jag måste prata med barnet först och fråga om det är något vi kan lägga ut och i så fall hur..

Läs förhören så ser du att till och med en av de inblandade är så rädda för dessa att han inte vågar prata ..
Jag måste kolla av med mitt barn hur mycket barnet vill blotta om deras kontakt -- är deras medbrottsling så rädd, så anser jag nog att mitt barn skall vara rejält försiktig med att blotta sina kontakter och vad mitt barn (gillar inte "hen" på mina barn) vet ..
Citera
2016-11-22, 00:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Kan du utveckla det där med iskall?
Spelar spel, leker utsatt och behövande, sen planerar och är med och genomför ett mord ..
Citera
2016-11-22, 00:10
Bannlyst
Citat:

Haha, det finns väl inget "dyrare och godare" på McDonalds. Möjligen "fortfarande billig mindre äcklig skit".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in