2016-11-20, 21:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Instämmer. Förstår inte riktigt hur folk kan kalla vissa resultat för rån när de själva tycker det var superjämn. Rån handlar om en ganska så solklar vinnare som inte får med sig beslutet, Hade Ward som knapp vinnare.

Jag tror Ward går in i en eventuell returmatch med störst självförtroende. Skulle även vilja se Ward mot Stevenson. 2017 kan bli ett riktigt bra år för Ward om han får hålla sig skadefri.
Citera
2016-11-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Vad har du emot ward o varför - han är en mycket skicklig boxare
Gäller generellt amerikaner på hemmaplan, som så ofta får med sig jämna fighter och tillåts vara dirty. Ward är en sådan typ. TMT en annan.
Citera
2016-11-20, 23:23
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Förstår inte riktigt hur folk kan kalla vissa resultat för rån när de själva tycker det var superjämn. Rån handlar om en ganska så solklar vinnare som inte får med sig beslutet

Därför att folk tycker om att kasta uttryck omkring sig.

Edit: Kovalev vann.
Senast redigerad av Överste-Rövhål 2016-11-21 kl. 00:22.
Citera
2016-11-21, 00:25
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Gäller generellt amerikaner på hemmaplan, som så ofta får med sig jämna fighter och tillåts vara dirty. Ward är en sådan typ. TMT en annan.

För att inte tala om i Tyskland! Uppfattningen där är -- helt öppet -- att en något så när jämn rond tillfaller mästaren, en Meisterbonus, som termen lyder. Vi utomstående kan ju kalla det Lex Sven Ottke. Eller Felix Sturm. Men det är nog ett ganska globalt fenomen, tyvärr.
Citera
2016-11-21, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
För att inte tala om i Tyskland! Uppfattningen där är -- helt öppet -- att en något så när jämn rond tillfaller mästaren, en Meisterbonus, som termen lyder. Vi utomstående kan ju kalla det Lex Sven Ottke. Eller Felix Sturm. Men det är nog ett ganska globalt fenomen, tyvärr.
Ja, där är det ännu värre. Dock lyckades Tyson men det var ju intr heller not nån urtysk.
Citera
2016-11-21, 12:24
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Det sägs att man måste knock-outa en italienare i Italien för att i bästa fall få oavgjort.
Citera
2016-11-21, 14:49
Medlem
bravehs avatar
Rond 10 är nyckelronden för mig eftersom alla tre domare gav den till Ward.
Här är scorecardet:
https://pbs.twimg.com/media/CxrzU97XEAA0Grq.jpg

Titta på rond 10 igen:

Kovalev får in ca 10 rena jabbar och 1 bodyshot
Ward får in 2-3 bodyshots och vinner en clinchduell
Kovalev är den som kontrollerar ringen i ronden, jag tror att Kovalen träffar en med höger i slutet av ronden men det är svårt att se.

Poängen är iallafall att Kovalev klart vann rond 10 men de tre domarna gav ronden till Ward. Det är där det avgörs då Ward vinner med 1 poängs marginal.

Jag anser också att Kovalev vann den sista ronden som 2 av 3 domare gav till Ward.
Citera
2016-11-21, 16:32
Medlem
Neurons avatar
Har nu sett matchen igen (utan ljud för att inte påverkas av vare sig publik eller kommentatorer) och får revidera min åsikt. Kovalev borde vunnit. Tycker han tog följande ronder: 1,2,4,5,6,10 och 12.

Några av dom var inte jättetydliga, t.ex. den 12:e, men 10:e vann Kovalev rätt klart. Märkligt att 3/3 domare dömer till Wards fördel där.

Men inget snack om rån med tanke på hur jämna många ronder var. Konstaterar bara att jag tycker att fel gubbe vann.

Nu får vi i alla fall en returmatch, något vi inte kunnat vänta oss om Kovalev vann. Så på sätt och vis bra. Tror inte heller att Ward kommer att ta en promenadseger i returen.

Två enormt bra boxare fast på helt olika sätt.
Citera
2016-11-21, 20:35
Medlem
Ollonets avatar
Otroligt att man kan vinna ett match genom att pricka in sin vänsterjabb och gå in och hålla.Kovalev ironiserade över detta och sa att i returen ska han bara köra vänsterjabb.Årets bortdömning men föga förvånade när alla tre domarna är från USA.
Citera
2016-11-21, 21:14
Medlem
Returen i Moskva och Putin väljer ut två poängdomare, den tredje är han själv 👊
Citera
2016-11-25, 11:08
Medlem
Libérées avatar
Först och främst tyckte jag att det var en rätt jämn fight, men...

Andre Ward är en duktig "bullshitter". Han har en förmåga att få motståndaren att se klumpig ut, samtidigt som han själv framstår som effektiv och i kontroll av matchen - utan att nödvändigtvis vara det. Detta gör att han vinner många jämna ronder, som kanske borde tillfallit Kovalev. Jag såg Viasats sändning med de svenska kommentatorerna, och baserat på hur de lät tyckte jag de föll rätt enkelt för detta "trick", eller vad man ska kalla det.

Jag har svårt att förklara det då jag själv saknar djupa boxningskunskaper, men förstår ni vad jag menar?
Senast redigerad av Libérée 2016-11-25 kl. 11:27.
Citera
2016-11-26, 10:19
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Lomatjenko mot Walters i natt. Den har förutsättningar att bli riktigt bra. Sätter min symboliska slant på Walters.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in