Citat:
Ursprungligen postat av
Blah blah Blah
Den som når framgång blir sällan populär bland arbetskollegor..Sedan att konkurransen var något haltande håller jag med om.Men,precis som i sportvärlden måste man jämföras med den tid man agerade i..Och till slut.Barnekow och Werner....!!....Jösses...

Jag lovar att deras reportage var tänkvärt just för att stämningen var så farsartat konstig. Jag minns att Hyland pratade om att han "minsann också spelade in vad som sades" (på hans kontor under intervjun) eftersom han "minsann visste att man kunde klippa ihop vad som helst av en intervju". Well, it takes one to know one.
Schulman och Hyland gjorde väl i princip allt för att få iväg Barnekow och Werner utom att rent ut be dem dra åt helvete (i alla fall framför kameran). Man må tycka vad man vill om dessa "kulturpersonligheter" men de slog huvudet på spiken i reportaget om Hyland, vars vinkling just handlade om hur man behåller skärpa, kvalitet och journalistisk professionalitet under alla år. Hyland (som bara gjorde vad som föll honom in och däremellan styrkte sig med brännvin) höll på att explodera över hur någon kunde ha mage att ställa sådana (högst relevanta) frågor till honom.
Jag vidhåller att Hyland var en obegåvad nolla som möjligen närde en talang i att kunna tala med vem som helst om ingenting och allting. Tralalala lala lala laa...
https://youtu.be/76SBvCTXm5g?t=10s