2007-09-18, 00:02
Bannlyst
Fan vad mycket det var skrivet, men inget sensationellt alls.

Snubben är kinky, och?
Han verkar va en smygtransa, jaha.
Han köper horor, ok.
Han är ett svin på jobbet och trakasserade någon kvinna.
Rykten om en film som ingen sett och ingen kan plocka fram.

Allt detta förekommer lite varstans i de svenska hemmen, jag fattar inte vad som är så hemskt med den där snubben, han verkar mest vara en looser som kanske mår lite taskigt.

Vad har jag missat?
Citera
2007-09-18, 00:21
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Fan vad mycket det var skrivet, men inget sensationellt alls.

Snubben är kinky, och?
Han verkar va en smygtransa, jaha.
Han köper horor, ok.
Han är ett svin på jobbet och trakasserade någon kvinna.
Rykten om en film som ingen sett och ingen kan plocka fram.

Allt detta förekommer lite varstans i de svenska hemmen, jag fattar inte vad som är så hemskt med den där snubben, han verkar mest vara en looser som kanske mår lite taskigt.

Vad har jag missat?
Och du tycker inte att det är klandervärt att den Svenska statstelevisionens ledning sluter upp bakom honom och behadlar honom som en slags "Gud fader" (för att citera en SVT-medarbetare i en av artiklarna) i en farsartad intern "utredning" om hans förehavanden? Istllet så belönar de honom gång på gång tills situationen blev så ohållbar att han inte kunde vara kvar som nyhetsankare, vad hände då? Fick han sparken? Neeeej då...han blev omplacerad till ett ännu softare jobb. Trakasserierna verkar ej heller ha upphört på något sätt, utan han verkar fortfarande vara en snuskgubbe som busvisslar på unga tjejer i trappuppgångar mm.

Förresten, bekymmrar det dig inte det minsta att en kriminell person är tittarnas främste representant i TV-frågor som rör hela folket?
Att allt detta skulle förekomma på en och samma gång i samma utsträckning i de flesta Svenska hemmen som du verkar tro, har jag för övrigt väääääldigt svårt att tro på.
Citera
2007-09-18, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Och du tycker inte att det är klandervärt att den Svenska statstelevisionens ledning sluter upp bakom honom och behadlar honom som en slags "Gud fader" (för att citera en SVT-medarbetare i en av artiklarna) i en farsartad intern "utredning" om hans förehavanden? Istllet så belönar de honom gång på gång tills situationen blev så ohållbar att han inte kunde vara kvar som nyhetsankare, vad hände då? Fick han sparken? Neeeej då...han blev omplacerad till ett ännu softare jobb. Trakasserierna verkar ej heller ha upphört på något sätt, utan han verkar fortfarande vara en snuskgubbe som busvisslar på unga tjejer i trappuppgångar mm.

Förresten, bekymmrar det dig inte det minsta att en kriminell person är tittarnas främste representant i TV-frågor som rör hela folket?
Att allt detta skulle förekomma på en och samma gång i samma utsträckning i de flesta Svenska hemmen som du verkar tro, har jag för övrigt väääääldigt svårt att tro på.

Ok, snubben är kinky, slemmig och gubbsjuk. Men det finns tusentals som han, det försvarar iofs inte det han håller på med på sin arbetsplats, men om han vill kladda med bajs på sin fritid så får han väl göra det.

Han har ju omplacerats pga trakasserierna, sedan att det är ett softare jobb är väl upp till varje bedömmare.

Sedan skulle jag aldrig se en nyhetsuppläsare som en representant i TV-frågor för svenska folket, han följer bara manus.

Sedan har du nog rätt vad gäller dessa böjelser, att det skulle vara såååå vanligt i de svenska hemmen med just denna sammansättning, tror jag inte heller på, men var för sej......

Jag fattar inte att vissa människor är så fascinerade av denne Elfsberg, i mina ögon är han en nolla som inte syns i rutan alls. En föredetting som förbrukat sitt kapital.

Varför är just du så engagerad i honom och vad som hände för typ 20 år sedan?
Citera
2007-09-18, 18:40
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ok, snubben är kinky, slemmig och gubbsjuk. Men det finns tusentals som han, det försvarar iofs inte det han håller på med på sin arbetsplats, men om han vill kladda med bajs på sin fritid så får han väl göra det.

Han har ju omplacerats pga trakasserierna, sedan att det är ett softare jobb är väl upp till varje bedömmare.

Sedan skulle jag aldrig se en nyhetsuppläsare som en representant i TV-frågor för svenska folket, han följer bara manus.

Sedan har du nog rätt vad gäller dessa böjelser, att det skulle vara såååå vanligt i de svenska hemmen med just denna sammansättning, tror jag inte heller på, men var för sej......

Jag fattar inte att vissa människor är så fascinerade av denne Elfsberg, i mina ögon är han en nolla som inte syns i rutan alls. En föredetting som förbrukat sitt kapital.

Jag tror intresset för Elfsberg har avhandlats sedan tidigare, och det är många som fascineras av denne "mångsysslare" på många sätt och vis . Tror det kan bero på att det finns en mytbildning kring honom, att han har ett sådan propert "front stage" beteende men ett sådant besuldat och vedervärdigt "back stage" beteende. Att han "bara" följer manus stämmer dock inte, i alla fall inte i hans egenskap som tittarombudsman. Kan tillägga att han t.o.m. "belönades" med en egen talkshow i SVT24 medan sexskandalerna haglade som värst, vad säger det om hans inflytande i SVTs maktsfär?

Sen är jag lite nyfiken på hur det kommer sig att du är så mån om att försvara honom trots att du inte verkar förneka att han är ett pervo (vilket han bevisligen är). Gillar du kräk i rutan eller? Du tycker säkert att O.J. Simpson är en riktigt skön snubbe som inte alls borde sitta i finkan, utan kanske till och med borde kandidera till president, eller hur? Och Billy Butt då? Han är väl ett offer för justistiemord, inte sant? Katten vad konstigt att alla hans resningsansökan har avslagits...
Citera
2007-09-18, 18:41
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:

Tycker nog att det faktum att han bara blev omplacerad som straff för sitt kladdande på SVT är skäl nog att låta honom valsa runt här på FB och skärskådas för sitt andra kladdande.
Citera
2007-09-18, 18:48
Bannlyst
Citat:
JAg tror intresset för Elfsberg har avhandlats sedan tidigare, och det är många som fascineras av denne "mångsysslare" på många sätt och vis . Tror det kan bero på att det finns en mytbildning kring honom, att han har ett sådan propert "front stage" beteende men ett sådant besuldat och vedervärdigt "back stage" beteende. Att han "bara" följer manus stämmer dock inte, i alla fall inte i hans egenskap som tittarombudsman. Kan tillägga att han t.o.m. "belönades" med en egen talkshow i SVT24 medan sexskandalerna haglade som värst, vad säger det om hans inflytande i SVTs maktsfär?

Sen är jag lite nyfiken på hur det kommer sig att du är så mån om att försvara honom trots att du inte verkar förneka att han är ett pervo (vilket han bevisligen är). Gillar du kräk i rutan eller? Du tycker säkert att O.J. Simpson är en riktigt skön snubbe som inte alls borde sitta i finkan, utan kanske till och med borde kandidera till president, eller hur? Och Billy Butt då? Han är väl ett offer för justistiemord, inte sant? Katten vad konstigt att alla hans resningsansökan har avslagits...

För det första, var och när försvarar jag pervot?

För det andra, varför skulle jag gilla kräk i rutan? Iofs är 90% av alla mediekåta journalister kräk och low life som jag inte bryr mej ett skit om, precis som bajs Elvis.
Vad får du O.J & Billy ifrån?

För det tredje, jag fattar bara inte fascinationen kring Elfsberg, han är liksom noll i mina ögon, en föredetting och han syns inte alls i rutan nuförtiden.

Läs om mina inlägg, läs rätt.
Citera
2007-09-18, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Tycker nog att det faktum att han bara blev omplacerad som straff för sitt kladdande på SVT är skäl nog att låta honom valsa runt här på FB och skärskådas för sitt andra kladdande.

Ok, DET köper jag Men har ändå svårt att hajja en dels besatthet av pervot.
Citera
2007-09-18, 19:25
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
För det första, var och när försvarar jag pervot?

För det andra, varför skulle jag gilla kräk i rutan? Iofs är 90% av alla mediekåta journalister kräk och low life som jag inte bryr mej ett skit om, precis som bajs Elvis.
Vad får du O.J & Billy ifrån?

För det tredje, jag fattar bara inte fascinationen kring Elfsberg, han är liksom noll i mina ögon, en föredetting och han syns inte alls i rutan nuförtiden.

Läs om mina inlägg, läs rätt.

Citat:
Om man på FB tycker det är upprörande med wetsex så är FB mer konservativt än en vanlig arbetsplats.

Låter som ett försvar av en sådan avvikelse, i vilket fall så tar du inte avstånd från det. Elfsberg är fortfarande en ett frekvent tryne i rutan, han är på SVT morgon varje onsdag. Bara du som inte uppfattat honom.

Ang. de andra kändisarna så kommenterade jag dem eftersom du verkade vara en sådan som ställer upp och försvarar alla kändisar i vått och tort (ursäkta ordvitsen ) oavsett vad de gjort. Är det så?
Citera
2007-09-18, 19:43
Bannlyst
Citat:
Låter som ett försvar av en sådan avvikelse, i vilket fall så tar du inte avstånd från det. Elfsberg är fortfarande en ett frekvent tryne i rutan, han är på SVT morgon varje onsdag. Bara du som inte uppfattat honom.

Ang. de andra kändisarna så kommenterade jag dem eftersom du verkade vara en sådan som ställer upp och försvarar alla kändisar i vått och tort (ursäkta ordvitsen ) oavsett vad de gjort. Är det så?

Jag anser inte att wetsex är en sådan fruktansvärd avvikelse, även om jag själv aldrig skulle vilja ägna mej åt det. Dom som har den fallenheten får gärna pyssla med det, har jag inget emot. Inget jag tar avstånd ifrån mer än att jag själv inte ägnar mej åt det.

Visste faktiskt inte att han var på SVT varje onsdag morgon (ser aldrig på morgon TV).

Hur har du fått den uppfattningen att jag försvarar kändisar? Var har jag försvarat en kändis här på FB (förutom L**da i "doping" tråden)?

Du tolkar mina inlägg som fan tolkar bibeln.
Citera
2007-09-19, 14:27
Medlem
Avslöjads avatar
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9902/25/tvman.html

Vad kom polisen samt SVTs interna utredningsgrupp fram till? Märkligt att under alla dessa år inte läckt något ovsett om anklagelserna är sanna eller ej.
Citera
2007-09-19, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avslöjad
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9902/25/tvman.html

Vad kom polisen samt SVTs interna utredningsgrupp fram till? Märkligt att under alla dessa år inte läckt något ovsett om anklagelserna är sanna eller ej.

DEN filmen som refereras till i texten skulle jag allt bra vilja få tag på
Citera
2007-09-19, 15:19
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
DEN filmen som refereras till i texten skulle jag allt bra vilja få tag på
Jag bjuder över!

Fast Claes kanske bjuder allra högst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera