Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Och du tycker inte att det är klandervärt att den Svenska statstelevisionens ledning sluter upp bakom honom och behadlar honom som en slags "Gud fader" (för att citera en SVT-medarbetare i en av artiklarna) i en farsartad intern "utredning" om hans förehavanden? Istllet så belönar de honom gång på gång tills situationen blev så ohållbar att han inte kunde vara kvar som nyhetsankare, vad hände då? Fick han sparken? Neeeej då...han blev omplacerad till ett ännu softare jobb. Trakasserierna verkar ej heller ha upphört på något sätt, utan han verkar fortfarande vara en snuskgubbe som busvisslar på unga tjejer i trappuppgångar mm.
Förresten, bekymmrar det dig inte det minsta att en kriminell person är tittarnas främste representant i TV-frågor som rör hela folket?

Att allt detta skulle förekomma på en och samma gång i samma utsträckning i de flesta Svenska hemmen som du verkar tro, har jag för övrigt väääääldigt svårt att tro på.

Ok, snubben är kinky, slemmig och gubbsjuk. Men det finns tusentals som han, det försvarar iofs inte det han håller på med på sin arbetsplats, men om han vill kladda med bajs på sin fritid så får han väl göra det.
Han har ju omplacerats pga trakasserierna, sedan att det är ett softare jobb är väl upp till varje bedömmare.
Sedan skulle jag aldrig se en nyhetsuppläsare som en representant i TV-frågor för svenska folket, han följer bara manus.
Sedan har du nog rätt vad gäller dessa böjelser, att det skulle vara såååå vanligt i de svenska hemmen med just denna sammansättning, tror jag inte heller på, men var för sej......
Jag fattar inte att vissa människor är så fascinerade av denne Elfsberg, i mina ögon är han en nolla som inte syns i rutan alls. En föredetting som förbrukat sitt kapital.
Varför är just du så engagerad i honom och vad som hände för typ 20 år sedan?