2016-11-20, 18:16
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men vem fan bryr sig? Låt oss förkasta hela Trumps presidentskap, helst månader innan han ens tillträtt och långt innan hans administration tagit ett enda beslut.

Nej, låt oss bara lugnt och sakligt analysera de utnämningar Trump gör. De personer han rekryterar har svalt den neokonservativa världsbilden med hull och hår. Det talar för att vi kommer att få se en aggressiv amerikansk utrikespolitik med fortsatta krig som varken ligger i USA:s eller världens intressen. Det är inte bra.

Plocka upp huvudet ur sanden nu. Det tjänar ingenting till att blunda för verkligheten.
Citera
2016-11-20, 18:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
secretary of state
Tre namn har florerat. Romney, Giuliani och Bolton. Väljer han Rudy är det kanske det nödvändigt onda. Helt klart bättre än Bolton iallafall. Romney ser jag egentligen inte heller som ett hot på posten men jag anser att det skulle skada Trump hedersmässigt och trovärdighetsmässigt att ta in en person som så hårt kampanjade mot honom.
Citera
2016-11-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Ok, får hålla för näsan med Rudy, hellre det än Romney. Rudy har iaf hjälpt Trump från början. Men rudy verkar vara en police state dåre.

Trump verkar köra på kompisarna medan The GOP kör på luffarna som förlora 2012.

Men något jag hör från alla är Trumps plan, Trumps plan så det verkar som Trump bestämmer och det är hans politik som gäller.

Vilket får duga.
Citera
2016-11-20, 18:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Nej, låt oss bara lugnt och sakligt analysera de utnämningar Trump gör. De personer han rekryterar har svalt den neokonservativa världsbilden med hull och hår. Det talar för att vi kommer att få se en aggressiv amerikansk utrikespolitik med fortsatta krig som varken ligger i USA:s eller världens intressen. Det är inte bra.

Plocka upp huvudet ur sanden nu. Det tjänar ingenting till att blunda för verkligheten.
Du verkar inte fatta att det är Trump som är president. Han väljer sin administration mycket efter personlighet och karaktär, inte efter politiskt program.

Trump vill komma överens med alla länder i hela världen och har inte krigshetsat någonting alls under hela kampanjen.
Citera
2016-11-20, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump verkar köra på kompisarna medan The GOP kör på luffarna som förlora 2012.

Men något jag hör från alla är Trumps plan, Trumps plan så det verkar som Trump bestämmer och det är hans politik som gäller.

Vilket får duga.
Duga och duga...

"I don't want to se him in bed with the goblins" -Alex Jones
Citera
2016-11-20, 18:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Menar du verkligen att Steve Bannon och Michael Flynn "svalt den neokonservativa världsbilden med hull och hår"?
Citera
2016-11-20, 18:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag är å min mer neutrala sida skapligt nöjd jämfört med vad jag hade för förväntningar på Trump innan han vann. Jag hade i slutändan hellre behållit Obama av andra skäl, men ser absolut fördelar iom Syrien/Ryssland som jag inte såg med Obama och definitivt inte hade sett under Clinton.

Instämmer. Det bästa hade självfallet varit en progressiv icke-interventionistisk administration ledd av Sanders, men de utnämningar som Trump gjort hittills och de som påstås vara på gång kunde ha varit värre.

Militärer brukar vara skeptiska till att starta nya krig eftersom de vet hur krig går till, till skillnad från jingoistiska civilister. Det är därför ingen nackdel om Trump väljer två generaler som sina närmaste medarbetare inom säkerhetspolitiken.
Citera
2016-11-20, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Militärer brukar vara skeptiska till att starta nya krig eftersom de vet hur krig går till, till skillnad från jingoistiska civilister. Det är därför ingen nackdel om Trump väljer två generaler som sina närmaste medarbetare inom säkerhetspolitiken.

mm det är det jag menar med t.ex om han skulle välja mattis.
Citera
2016-11-20, 18:26
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Menar du verkligen att Steve Bannon och Michael Flynn "svalt den neokonservativa världsbilden med hull och hår"?

Var Bannon står utrikespolitiskt är åtminstone för mig ett mysterium. Jag har inte sett någonting om det överhuvudtaget, annat än att han enligt uppgift ska vara väldigt israelvänlig. Flynn verkar mer vara en galning än renodlat neokonservativ, men hans världsbild är definitivt starkt influerad av neokonservativt tankegods. Han har också författat en bok tillsammans med den neokonservativa ideologen Michael Ledeen.
Senast redigerad av Stabskapten 2016-11-20 kl. 18:28.
Citera
2016-11-20, 18:26
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
han verkar bjuda in fienderna så att han har bättre koll på dom. keep your friends close & enemies closer.

själv är jag jävligt trött på alla ursäkter. han sa drain the swamp, det betyder att dom ska ut ur capitol hill.

men ja, vi har blivit grundlurade.

seriöst, hans treasure secretary är en goldman sach...vem försöker vi lura, det är inte bra att leva i förnekelse. jag erkänner det

En spontan tanke är att Israel-lobbyn och sionisthökarna kanske har vunnit en intern dragkamp mot de mer internationalistiska och globalistiska aktörerna. Nu kanske de får sitt krig mot Iran i utbyte mot att George Soros & Co tvingas hålla en lägre profil med kulturmarxism och globalisering under några år.
Citera
2016-11-20, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
En spontan tanke är att Israel-lobbyn och sionisthökarna kanske har vunnit en intern dragkamp mot de mer internationalistiska och globalistiska aktörerna. Nu kanske de får sitt krig mot Iran i utbyte mot att George Soros & Co tvingas hålla en lägre profil med kulturmarxism och globalisering under några år.
låter lite långsökt, tror mer det är hela systemet som sätter press på trump och han har börjat läcka lite, en mike pompeo slingrar sig förbi och en priebus tar sig igenom hålet.

i en perfekt värld...
Citera
2016-11-20, 18:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Var Bannon står utrikespolitiskt är åtminstone för mig ett mysterium. Jag har inte sett någonting om det överhuvudtaget, annat än att han enligt uppgift ska vara väldigt israelvänlig. Flynn verkar mer vara en galning än renodlat neokonservativ, men hans världsbild är definitivt starkt influerad av nekonservativt tankegods. Han har också författat en bok tillsammans med den neokonservativa ideologen Michael Ledeen.

Har du redan glömt att du lobbade hårt för Bannon tidigare i tråden? Nu påstår du dig inte ens veta om han är neokonservativ eller ej. Jag vet dock att han inte är det. Jag vet också att Israel-vänlighet, genuin eller ej, är en förutsättning för att man ska kunna nå så högt som till Vita Huset i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in