2016-11-20, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
"Drain the swamp" verkar alltså bara ha varit en tom slogan med tanke på att de verkar bjuda in allsköns gamla träskmonster till delaktighet i den "nya" administrationen.

han verkar bjuda in fienderna så att han har bättre koll på dom. keep your friends close & enemies closer.

själv är jag jävligt trött på alla ursäkter. han sa drain the swamp, det betyder att dom ska ut ur capitol hill.

men ja, vi har blivit grundlurade.

seriöst, hans treasure secretary är en goldman sach...vem försöker vi lura, det är inte bra att leva i förnekelse. jag erkänner det
Citera
2016-11-20, 17:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Trump klargjorde redan i sitt tal på AIPAC i mars att han inte kommer att ställa några som helst krav på Israel:
I det teleprompterlästa talet skrivet av hans folkmordiska svärson, ja. När Trump talade fritt sa han 1. Att han skulle vara neutral i konflikten och 2. Att Israel förmodligen ska få betala tillbaka till USA om de vill ha USA:s beskydd.

Hade alla människor varit som Stabskapten under valkampanjen hade inte Trump vunnit. Det var engagemanget, det nyvunna hoppet, framtidstron, viljan hos så många som tog honom över linjen. Med Stabskapten som stabskapten hade vi haft Hillary som president elect nu. Vi hade läst om judisk utnämning efter judisk utnämning och vi hade gått mot ett säkert världskrig. Nu var det inte stabskapten som styrde kampanjen och som tur är har vi i stället Trump där, som vann valet på "drain the swamp", "get along with russia", ekonomisk nationalism, antiglobalism, mur och stopp för illegal invandring. Hans utnämningar hittills vittnar om att han menar allvar med "drain the swamp" (Bannon), invandringen (Sessions) och "get along with russia" (Flynn).

Iransnacket är ett problem som jag har pratat om under hela kampanjen efter Aipactalet. Det är något som då och då bör luftas. Men det är inte allomfattande, det äter inte allt runt omkring sig, det dödar inte allt hopp. Det är en problematisk detalj som vi inte vet hur Trump kommer hantera än.

Våga vägra bittergökarna.
Senast redigerad av baggebo1 2016-11-20 kl. 17:50.
Citera
2016-11-20, 17:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
"Drain the swamp" verkar alltså bara ha varit en tom slogan med tanke på att de verkar bjuda in allsköns gamla träskmonster till delaktighet i den "nya" administrationen.
Ingen vet varför ärkekräket Ari Emanuel var där. Ingen vet varför Romney var där. Inget vet vad de sagt till varandra. Ingen vet om de kommer spela någon som helst roll i Trumpadministrationen.

Men vem fan bryr sig? Låt oss förkasta hela Trumps presidentskap, helst månader innan han ens tillträtt och långt innan hans administration tagit ett enda beslut.
Citera
2016-11-20, 18:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Nu har Ari Emanuel iofs aldrig haft några politiska uppdrag, till skillnad från sin bror. Enda gången han agerat politiskt var i kritiken mot Mel Gibson för antisemitism, samt i ett upprop till stöd för Israels invasion av Libanon 2006:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ari_Emanuel

Dessutom har han samlat in pengar till demokraterna, så någon republikan är han knappast.
Citera
2016-11-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
han verkar bjuda in fienderna så att han har bättre koll på dom. keep your friends close & enemies closer.

själv är jag jävligt trött på alla ursäkter. han sa drain the swamp, det betyder att dom ska ut ur capitol hill.

men ja, vi har blivit grundlurade.

seriöst, hans treasure secretary är en goldman sach...vem försöker vi lura, det är inte bra att leva i förnekelse. jag erkänner det

Så du menar att du trodde att Trump faktiskt skulle ändra på saker? Du gick på vad han sa?
Citera
2016-11-20, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Så du menar att du trodde att Trump faktiskt skulle ändra på saker? Du gick på vad han sa?
Jag tror fortfarande att han kommer ändra på saker.

Men problemet kvarstår. Neocons och zionister kommer vara ett problem och tyvärr så har man växt upp under deras prime.
Citera
2016-11-20, 18:05
Medlem
Savoys avatar
Lyssna på baggebo nu, Trumpboys. Ni låter lite som att eftersom han inte visat sig vara Adolf, så hade lika gärna Hillary kunnat vinna. Det är en enorm seger för er och ni bara gnäller, trots att trojkan baggebo nämner sitter som spindlar i nätet redan nu. Om inte de hittills utnämnda VILL acceptera Neocon-politik, så kan de stoppa den, oavsett vem som blir utrikesminister.

Jag är å min mer neutrala sida skapligt nöjd jämfört med vad jag hade för förväntningar på Trump innan han vann. Jag hade i slutändan hellre behållit Obama av andra skäl, men ser absolut fördelar iom Syrien/Ryssland som jag inte såg med Obama och definitivt inte hade sett under Clinton.
Citera
2016-11-20, 18:07
Medlem
Intressant intressant:

Trumps val sägs vara Rudy Giuliani men att the GOP vill ha Mitt Romney.

Kan vara så att Trump aldrig ville ha någon från GOP establishment men var "tvingad"
Citera
2016-11-20, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Intressant intressant:

Trumps val sägs vara Rudy Giuliani men att the GOP vill ha Mitt Romney.

Kan vara så att Trump aldrig ville ha någon från GOP establishment men var "tvingad"

Rudy som vad?
Citera
2016-11-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Rudy som vad?

secretary of state
Citera
2016-11-20, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
secretary of state
Ok, får hålla för näsan med Rudy, hellre det än Romney. Rudy har iaf hjälpt Trump från början. Men rudy verkar vara en police state dåre.
Citera
2016-11-20, 18:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Trump klargjorde redan i sitt tal på AIPAC i mars att han inte kommer att ställa några som helst krav på Israel

Naturligtvis. Oavsett vad du tycker om Israel så måste man smöra för den staten om man ska lyckas bli president i USA. Det är äckligt men sant.

Citat:
Och tidigare i veckan gick Trumps israelrådgivare, juden Jason Greenblatt, ut i den israeliska arméns radio och sade att Trump inte betraktar Israels bosättningar som något problem

Samtidigt säger obekräftade rykten att Trump tänker utse en person som är Israel-kritisk till försvarsminister, en person som du har avfärdat som en neokonservativ hök som vill starta krig mot Iran. Du verkar inte kunna bli nöjd med någonting och letar hela tiden efter anledningar till att kasta skit på Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in