2016-11-20, 09:32
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Haha jag har sagt åt mig själv att jag aldrig mer ska köpa fifa sen fifa 13. Slutade med att jag har köpt 14, 15, 16 och 17 Jag var helt bestämd på att inte köpa 17, klart som fan att de kommer med en ny motor till spelet då så att man är tvungen att testa...

Problemet är att EA har monopol på fotbolsspel. Visst finns PES också som inte är så mycket bättre men som knappt har en spelarbas, ingen motsvarighet till FUT och licens till en massa namn saknas. Så länge ingen utmanar EA så kommer de komma undan med deras skit. Tro mig, jag hatar EA över nästan allt annat och det svider i själen när jag ger dem mina pengar, men det finns tyvärr inga alternativ. Man kan ju alltid hoppas på att 2K games ger dig in på fotbollen...

PES har väl visst en motsvarighet till fut?
Citera
2016-11-20, 11:28
Medlem
Black Friday och antagligen ny Ronaldo IF nästa vecka.

Ligger ni likvida och sålt truppen än ?
Citera
2016-11-20, 11:36
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
PES har väl visst en motsvarighet till fut?

Eller just ja, det har de iofs (myclub) men vad jag vet så är det inte riktigt samma sak. De har nå sorts agent system som helt random bestämmer vilka spelare du får. Finns fan inte ens transfermarket om jag nu inte minns fel.

FIFA är skit (17 är bästa på länge) men PES är ännu mer skit.
Citera
2016-11-20, 12:00
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro

Har sålt av allt förutom IF CR7 + budget lag som jag kör nuvarande WL med. Frågan är om IF CR7 kommer åka ner i pris nu. Köpte för 2,3m, han gick upp till ca 3m och nu verkar SIF CR7 vara på G. Frågan är dock om han verkligen får ett SIF kort. Hans mål kom från en deflected frispark, en straff och ett mål som Bale stod för till 90%. SIF Ronaldo skulle dra in en jävla massa pengar till EA, så det är ännu en anledning för dem att köra på SIF. Däremot är det BF nu vilket betyder en massa special packs, så de kommer tjäna en massa pengar ändå, så de kanske skippar SIF CR7 för att ha med honom en annan gång...
Citera
2016-11-20, 12:09
Medlem
Varför gör inte min Messi något!? Spelar jag han fel i ett 4-3-3 system? Han löper in i banan och smyger bakom backlinjen. Är de bättre om han möter? Nån som har tips?!
Citera
2016-11-20, 12:11
Medlem
Citat:
Har sålt av allt förutom IF CR7 + budget lag som jag kör nuvarande WL med. Frågan är om IF CR7 kommer åka ner i pris nu. Köpte för 2,3m, han gick upp till ca 3m och nu verkar SIF CR7 vara på G. Frågan är dock om han verkligen får ett SIF kort. Hans mål kom från en deflected frispark, en straff och ett mål som Bale stod för till 90%. SIF Ronaldo skulle dra in en jävla massa pengar till EA, så det är ännu en anledning för dem att köra på SIF. Däremot är det BF nu vilket betyder en massa special packs, så de kommer tjäna en massa pengar ändå, så de kanske skippar SIF CR7 för att ha med honom en annan gång...
En SIF CR7 kommer definitivt att komma. Hattrick i Madrid-derbyt ger IF, oavsett hur målen kom Det var ju även Ronaldo som fixade straffen. EA verkade inte ha några problem med att ge ut massor av IFs till storspelare förra året, kolla ex Suarez och speciellt Ronaldo, åtta specialkort fick han i förra upplagan

Sedan så har det väl inte varit några andra riktigt stora prestationer den här veckan?

Jag skulle inte vilja sitta på en IF CR7 just nu iaf, speciellt med tanke på att han spelade striker även igår.
Senast redigerad av CopyP 2016-11-20 kl. 12:14.
Citera
2016-11-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Hur hinner ni med lira de 40 matcherna?

Har sj lirat hyfsat konstant i ca 5 timmar idag och 3 igår.
Har hunnit med 18 matcher tror jag..

Vad krävs lixom för att hinna med 40?

Du kan ju inte spelat hela tiden.... ca 4 matcher hinner du per timme. 4 gånger 8 Tim som du skriver så borde du ha hunnit 32 matcher
Citera
2016-11-20, 12:19
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
En SIF CR7 kommer definitivt att komma. Hattrick i Madrid-derbyt ger IF, oavsett hur målen kom Det var ju även Ronaldo som fixade straffen. EA verkade inte ha några problem med att ge ut massor av IFs till storspelare förra året, kolla ex Suarez och speciellt Ronaldo, åtta specialkort fick han i förra upplagan

Sedan så har det väl inte varit några andra riktigt stora prestationer den här veckan?

Jag skulle inte vilja sitta på en IF CR7 just nu iaf, speciellt med tanke på att han spelade striker även igår.

Mjo, just att det är en stormatch mot ett av världens bästa lag väger upp prestationen en hel del. Sen var det väl nån match där han gjorde hattrick men inte fick IF/SIF? Så man vet aldrig (försöker vara positiv )... Shit vad beslutsångest man har haha

Näe, nu har man chansen att sälja och tjäna en del coins, men samtidigt är jag nöjd med hur det ligger till för mig. Har spelets bästa kort och förhoppningsvis tillräckligt med coins för att köpa ihop resten av spelarna jag vill ha vid BF-kraschen som är på ingång. Kanske överskrider budget med ca 100k, men det är inte så svårt att skrapa ihop...

edit: Och om nu CR7 får en SIF, ja då jävlar kommer marknaden krascha riktigt hårt pga massopening av packs. Det skulle redan öppnas enorma mängder packs, nu lär det bli mååånga, många fler. Bara positivt för oss som ska köpa dyra spelare
Senast redigerad av C0w 2016-11-20 kl. 12:23.
Citera
2016-11-20, 13:26
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro

Jag gissar på en IF Messi. Inte för att han ska ha en men allt för att det ska säljas packs till Black Friday!
Citera
2016-11-20, 13:38
Medlem
Nån som har tips på lag att köpa nu vid black friday? Kommer nog ha ca 700-800k och det skall räcka till 2 lag, sen om det ena e dyrare än det andra osv spelar inte nån roll. Favoritformation = 4-3-3(4) spelar på ps4. Tack!
Citera
2016-11-20, 13:54
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante9423
Nån som har tips på lag att köpa nu vid black friday? Kommer nog ha ca 700-800k och det skall räcka till 2 lag, sen om det ena e dyrare än det andra osv spelar inte nån roll. Favoritformation = 4-3-3(4) spelar på ps4. Tack!

https://www.futbin.com/17/squad/388096

OP mittbackar

Svettig högerback för att kontra svettiga motståndare

2 bra, starka DMs med korrekta workrates (M/H), vill man ha en offensivt lagt mittfältare så byter man helt enkelt ut Matic eller Kante mot exempelvis Coutinho

En OP och svettig anfallstrio som har Özil som matar bollar till dem.

Bra supersubs är Musa, Sterling, Shaqiri, Mane, Bolasie mfl.
Citera
2016-11-20, 14:03
Medlem
Citat:
https://www.futbin.com/17/squad/388096

OP mittbackar

Svettig högerback för att kontra svettiga motståndare

2 bra, starka DMs med korrekta workrates (M/H), vill man ha en offensivt lagt mittfältare så byter man helt enkelt ut Matic eller Kante mot exempelvis Coutinho

En OP och svettig anfallstrio som har Özil som matar bollar till dem.

Bra supersubs är Musa, Sterling, Shaqiri, Mane, Bolasie mfl.

Ingen "wow" känsla när jag tittade på de haha, men såg att det "bara" kostade 350k var det ju lite mer intressant, tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in