2016-12-12, 12:43
Medlem
Rackkartygarns avatar
Hur gick de för er i helgen? Gick 23-17 vilket är mitt bästa hittills
Citera
2016-12-12, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rackkartygarn

19 vinster för andra gången i rad . Skönt att slippa kvala in sig
Citera
2016-12-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrall
Hur gick weekend league för alla? För mig gick det som vanligt, spelade knappt sen drog jag upp till 18 vinster på söndag kvällen och stannade där, 15 kvar att spela Skönt med guld 3 iaf, behöver man inte spela något i veckan

Var borta hela helgen så kom hem sent på söndag eftermiddag. Brände av 15 matcher och vann åtta utav dom. Spelade med ett uselt Italienskt lag då jag inte orkade köpa in spelare som matchade kraven (max tre nationer) för veckans WL. Men eftersom det var väntat att jag inte skulle hinna spela upp mig till 18 segrar så har jag lagt upp det så att jag bara är en seger ifrån att gå upp i Div1. Så jag slipper det vedervärdiga kvalet och har nu laddat upp med ett riktigt jävla kanonlag till kommande WL där det inte är några krav alls på laget! Ser fram emot helgen enormt mycket!
Citera
2016-12-12, 14:09
Medlem
Rackkartygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
19 vinster för andra gången i rad . Skönt att slippa kvala in sig
Ja håller med, tog mig typ 8 försök för att komma in till helgens, men när man väl är inne så går de ju bra.
Citera
2016-12-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vilken formation fungerar bäst för er?

Jag håller just nu på att justera custom tactics för 4-3-3(4) som jag har kört i flera år. Tycker det går sådär.
Börjar märka först nu att det är en kass uppställning rent defensivt. Tar jag 4-3-3(3) - mer defensiv - så funkar det inte alls. För långt avstånd mellan mittfältare och anfallare, bl.a.

Annars har jag testat 4-2-3-1(2) och 4-3-2-1. Tycker fan ingen funkar särskilt bra för mig.

Har som du alltid kört led 4-3-3 (4) men den blir alldeles för offensiv i årets upplaga. Bytte nyligen till vanliga 4-3-3 och kör med detta lag:
https://www.futbin.com/17/squad/659860

Otrolig skillnad! Alla 3 mittfältare är aktiva både offensivt och defensivt. Den enda inställningen jag har är att ytterbackarna ska stanna hemma samt att anfallaren ska hålla sig centralt. Har helt plötsligt kunnat hålla mig kvar i division 1 i tre säsonger nu, en serie som jag inte haft en chans i innan..
Citera
2016-12-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur gör du med korten - låter du dem ligga ute för 10-15k mer än de ligger på lägsta BIN kontinuerligt (och fyller på om du råkar sälja någon), eller håller du på dem tills uppgången sker?

Relista är lätt, men det gäller ju att komma ihåg att kika på kortens värde kontinuerligt vilket kan vara lite drygt. Plötsligt råkar man köra en relist och så har kortet dragit iväg i värde men man har missat det. Dessutom är det drygt att manuellt köra "swap duplicate with club" om man vill hålla på ett kort istället för att relista med allt annat på listan.

Så länge totw är i packs brukar jag bara ha de liggandes i trade. 1 av varje i klubben också... för att spara plats.
Visst man kan missa rejäl höjning men å andra sidan tjänar man ändå coins. Men just nu har jag ca 50 kort bara liggandes i trade.. Har några ute till överpris. Ibland säljer de iaf. Tex Diego Lopez sålde jag för 17k igår. Låg på 12k lägsta bin.. folk e korkade :P
Citera
2016-12-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackkartygarn
18 vinster men hade 11 matcher kvar att spela vilket ja inte orkade igår kväll när man va bakis
Citera
2016-12-12, 15:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
18 vinster men hade 11 matcher kvar att spela vilket ja inte orkade igår kväll när man va bakis

Jag har spelat drygt 100 matcher sen spelet släpptes. Weekend league riktar sig helt klart inte mot casual gamers (med barn)
Citera
2016-12-12, 15:23
Medlem
Mrwomanizers avatar
Någon vänlig själ där ute som har lust att titta till detta laget?
https://www.futbin.com/17/squad/660728

Sitter på ca 200 k och vill uppgradera det, men vet inte riktigt med vad. Har ni där ute i ethern något förslag? =)
Citera
2016-12-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag har spelat drygt 100 matcher sen spelet släpptes. Weekend league riktar sig helt klart inte mot casual gamers (med barn)
Sant sant! Offrade min sömn i veckan för att testa på WL. Började kl 21 på onsdagen, var i final på första försöket och hoppades att vara klar redan kl 22. Istället förlorade jag den och satt uppe till 03 för att försöka igen o igen o igen. Gick inte vidare trots ca 8 försök. Den tröttheten sitter fortfarande i. Upp 06 med barn o sen jobba. Ingen sovmorgon på helgen utan upp prick 06 då barnen vaknar..... Hade jag mot förmodan gått vidare till WL så hade jag fan knappt orkat spela en match under helgen ändå

När jag ändå svarar dig, vi har ju talat en del om MM. Bra vecka som var för egen del, gick riktigt bra med vinst på argentina-mötet, polska derbyt och championship. Synd med matchen vi pratade om, MK Dons - Wimbledon. Använde många av dem spelarna i ena MM där engelska spelare krävdes så blev ändå av med en del av dem. Bra med vinst för dig med? Tänkte skita i den att göra den sista (jeonbuk-america), trodde den skulle bli dyr men lyckades få tag i varsin spelare från dem lagen, hade sedan en handfull spelare o fick tag i resterande billigt). Fick POTG Sidibe (såld för 40k) så de va göttit att jag ändå gjorde den!

Vad tror du om veckans? Har inte orkat gå in för mycket på det denna veckan, men har ändå investerat lite i:
Melbourne City - Melbourne Victory
Ajax - PSV
Everton - Liverpool
Barcelona - Espanyol
Citera
2016-12-12, 15:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Sant sant! Offrade min sömn i veckan för att testa på WL. Började kl 21 på onsdagen, var i final på första försöket och hoppades att vara klar redan kl 22. Istället förlorade jag den och satt uppe till 03 för att försöka igen o igen o igen. Gick inte vidare trots ca 8 försök. Den tröttheten sitter fortfarande i. Upp 06 med barn o sen jobba. Ingen sovmorgon på helgen utan upp prick 06 då barnen vaknar..... Hade jag mot förmodan gått vidare till WL så hade jag fan knappt orkat spela en match under helgen ändå

När jag ändå svarar dig, vi har ju talat en del om MM. Bra vecka som var för egen del, gick riktigt bra med vinst på argentina-mötet, polska derbyt och championship. Synd med matchen vi pratade om, MK Dons - Wimbledon. Använde många av dem spelarna i ena MM där engelska spelare krävdes så blev ändå av med en del av dem. Bra med vinst för dig med? Tänkte skita i den att göra den sista (jeonbuk-america), trodde den skulle bli dyr men lyckades få tag i varsin spelare från dem lagen, hade sedan en handfull spelare o fick tag i resterande billigt). Fick POTG Sidibe (såld för 40k) så de va göttit att jag ändå gjorde den!

Vad tror du om veckans? Har inte orkat gå in för mycket på det denna veckan, men har ändå investerat lite i:
Melbourne City - Melbourne Victory
Ajax - PSV
Everton - Liverpool
Barcelona - Espanyol

Så länge inte jag blir singelfarsa med barnen varannan helg har jag i princip lagt ner att ens försöka kvala in. Även om jag tar mig in kommer det max bli kanske 10 matcher per helg som jag hinner och orkar. Och jag har ingen större lust att bli singelfarsa för FIFAs skull

Bra packluck där på MM. Jag gjorde fin vinst på Super Lig SBC och överskottet från Argentina och Derby-Nottingham (sålde silverspelare för 2.5k st ungefär). Har återinvesterat allt i IF-spelare nu så oklart hur stor profiten blev till sist, men några 100k iaf. Ingen pack luck dock, bara skräp.

Synd på MK Dons - Wimbledon ja. Sitter ändå på mina spelare - är väl köpta för kanske 4k totalt eller så, kanske kommer i mars (14e mars är nästa möte).

Har samma matcher som dig, där sitter jag på 15-20 spelare per klubb. Funderar dock på att avyttra lite Melbourne före MM släpps om priserna börjar stiga. Fick sålt några Wimbledon för runt 1k vilket är litet i sammanhanget, men OK vinst då kortet var köpt för 200 coins. Förvånar mig inte alls om EA släpper in fler wtf-matcher som den mellan Basel - YB förra veckan dock...
Citera
2016-12-12, 15:44
Medlem
Har 200k på xbone, någon som vill slänga ihop några roliga förslag på lag? Inte spelat online på månader så har noll koll på totws, priser osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in