2016-11-19, 17:03
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Som HIF:are är det min önskedröm att ni skriver 5 års kontrakt med Hamren. Då blir fdet att korka upp champagnen! Lagerbäck däremot hade varit coolt!
Hamrén är väl en erkänt duktig klubbtränare?
Citera
2016-11-19, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Som HIF:are är det min önskedröm att ni skriver 5 års kontrakt med Hamren. Då blir fdet att korka upp champagnen! Lagerbäck däremot hade varit coolt!

Hamrén är en erkänd klubbtränare, vunnit danska och norska ligan samt svenskt cupguld vid tre tillfällen. Jag är helt övertygad om att han hade gjort ett riktigt bra jobb hos oss.
Citera
2016-11-19, 17:41
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hamrén är en erkänd klubbtränare, vunnit danska och norska ligan samt svenskt cupguld vid tre tillfällen. Jag är helt övertygad om att han hade gjort ett riktigt bra jobb hos oss.

Kommer han ha en spelide tror du?
Citera
2016-11-19, 17:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Hamrén är som sagt tidigare en erkänt duktig klubblagstränare men han har väl inte vunnit på det taktiska utan mer på sitt ledarskap och motivation, enligt Åslund så låter det så.

Vill MFF leda den taktiska utvecklingen som Mishima vill är väl frågan om Hamrén är rätt tränare men jag ser gärna honom i allsvenskan.
Citera
2016-11-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hamrén är som sagt tidigare en erkänt duktig klubblagstränare men han har väl inte vunnit på det taktiska utan mer på sitt ledarskap och motivation, enligt Åslund så låter det så.

Vill MFF leda den taktiska utvecklingen som Mishima vill är väl frågan om Hamrén är rätt tränare men jag ser gärna honom i allsvenskan.

Jao han skulle nog klara att fjäska sönder mackan & med MFF:s ekonomi så kan ni värva hans favvo erkan zengin utan problem. Champagnen korkas upp i samma sekund som sagt... Spelidé hahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahaha - ut på kanten, lyror, kämpa. Det är som det är. Inga instick. statiskt. Inget djupledsspel. Fåtaliga passningar inom laget. Undermåligt presspel. Fan det låter som såsom Helsingborg har det. Ta henke istället så slipper vi hans oförtjänta lön, så får ni en exakt kopia av Hamren
Citera
2016-11-19, 18:12
Medlem
Citat:
Det är ju en enorm skillnad på landslag där du har tillgång till spelarna en vecka varannan månad typ och ett klubblag där du har spelarna dagligen. Med det sagt så minns jag inte något om hur Hamréns klubbar spelat. Hans meriter som klubbtränare går inte att snacka bort, oceaner bättre än vad MP uträttat.
Citera
2016-11-19, 18:29
Avslutad
Citat:

Ja det tror jag. Hela hans tränarkarriär har han spelat 4-4-2 där det främsta kännetecket varit en passningsinriktad, offensiv fotboll. Det är bara med landslaget det inte riktigt höll. Många klagar på Hamrén pga hans resultat i landslaget men i grund och botten är han en väldigt kompetent ledare. Dessutom så lär han vara väldigt revanschsugen att motbevisa sina belackare.
Citera
2016-11-19, 18:35
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hela hans tränarkarriär har han spelat 4-4-2

Usch. Hoppas det inte blir han. Tänk om det fanns svenska tränare som ville utveckla fotbollen istället för att upprepa vad alla andra tränare gjort de senaste 30 åren.
Citera
2016-11-19, 18:55
Medlem
Steff83s avatar
Hamrén har en alldelles utmärkt klubblagskarriär i skandinavisk fotboll...Har varit hyllad i såväl Sverige, Norge och Danmark för sina prestationer innan han blev svensk förbundskapten. Och det var därför han fick jobbet som FK. Lätt att glömma...Allan Kuhn är Hamréns lärljunge från tiden i Ålborg för övrigt. Där Hamrén är mycket stor efter alla framgångar.

Jag är inte nöjd med EH:s tid som FK i Sverige. Men jag tror också att han inte riktigt fick jobba som han ville heller. Mycket för att hålla en viss världsstjärna på gott humör. Detta tror jag för att han inte var beredd på den press från media som jobbet innebar. Han var faktiskt inne på det i början av sitt FK-ämbete i diverse intervjuer om ni minns.
Citera
2016-11-19, 19:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Usch. Hoppas det inte blir han. Tänk om det fanns svenska tränare som ville utveckla fotbollen istället för att upprepa vad alla andra tränare gjort de senaste 30 åren.
Tycker det lite för ofta rent slentrian mässigt gnälls på 4-4-2, finns ju flera olika sätt att spela på.
Några lag i mitt distrikt spelar 4-4-2 med defensiva ytterbackar, yttermittfältare som hela tiden håller bredd och ett centralt mittfält som varken skyddar backlinjen eller går offensivt, det är ett dåligt sätt att spela 4-4-2 men det finns bra sätt också.
Nu kan du ju fotboll så det vet så klart du med och jag ser gärna en annan formation, jag personligen gillar 4-3-3 men jag tycker det gnälls lite slentrian mässigt på 4-4-2.

Jag ser gärna att Hamrén tar över så man får se vad han kan göra med ett klubblag efter att varit så hatad i landslaget.
Citera
2016-11-19, 19:54
Medlem
bagarn29s avatar
Finland är i nerförsbacke, kommer Hasse att vilja träna ett svenskt klubblag? Knappast.
Svennis bättre klubbtränare än landslagstränare men till MFF? Knappast för dyr.
Hamrén som ovanstående och han vill nog träna ett klubblag, MFF? Inte omöjligt.
Lagerbäck han kan jag se i MFF men hans främsta meriter är från landslag? Klubblag ett ?

Magnus Pehrsson hoppas jag inte kommer har väl inga meriter direkt att falla tillbaka på, eller?

Apropå spelsystem så är 3-5-2 ett system som t.o.m engelska lag prövar. Det är mitt favoritsystem, kolla på AIK det har gått bra i allsvenskan.
Citera
2016-11-19, 22:28
Medlem
Andra kvalmatchen imorgon - sedan paus december och januari (träningskamper) och 18:e februari börjar tävlingssäsongen 2017 med cupgruppspelet. Vi går mot ljusare tider!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in