Citat:
Ursprungligen postat av
T.H.F.C.
Såg på nyheterna att det nu är c:a 1000 "barn" som har gått under jorden efter att ha fått
avslag. Vad kommer att hända med dessa ? Det är stor risk att det bildas gäng och vi får ännu
mera problem med gängkrig med dödsskjutningar o.s.v. För att få mat för dagen, och även
till droger, så måste de ta till stöld, våld och överfall. Det lär väl knappast finnas några familjer
som vill ta hand om dem.
Så jag förstår inte hur myndigheterna tänker när de släpper in alldeles för många.
Undrar också hur många släktingar som släpps in som kommer att börja arbeta? De som är
äldre kommer inte att kunna lära sig språket och förblir då arbetslösa och lever på bidrag.
Jag tillhör "modell äldre" och är väldigt tacksam för det då man inte alls vet hur Sverige kommer
att se ut framöver, det blir väl som i Amerika.

Det lär väl inte finnas några pengar heller för att ta hand om oss äldre.