2016-11-11, 22:41
  #5353
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Citat:
Skälet till uppsägning var att en del av lokalerna har hyrts ut i andrahand som boende för ensamkommande flyktingbarn.

En viktig detalj är att hyresvärden hade fått fastighetsförsäkringen uppsagd som en följd av andrahandsuthyrningen.

Citat:
Att gymnasiet gjorde en andrahandsuthyrning så att lokalerna fick en annan användning ledde till att försäkringsbolaget sa upp försäkringen. Skövde Ventil AB fick anlita ett annat försäkringsbolag och det ledde till att kostnaden för fastighetsförsäkringen höjdes från 44 000 kronor per år till 1 345 000 kronor.

Försäkringsbolag är av lag tvingade att bortse från allas lika värde och enbart gå efter aktuarisk risk.
Citera
2016-11-11, 22:48
  #5354
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
En viktig detalj är att hyresvärden hade fått fastighetsförsäkringen uppsagd som en följd av andrahandsuthyrningen.



Försäkringsbolag är av lag tvingade att bortse från allas lika värde och enbart gå efter aktuarisk risk.
är det sant?
Så man kan bli tvingad att husera kaosfolk och kan bli av med sin försäkring..blir bara bättre och bättre detta
Citera
2016-11-11, 23:04
  #5355
Medlem
http://www.sydostran.se/karlskrona/arg-tonaring-slog-sonder-rum-pa-hem/
16-åringen blev vansinnig då han inte fick något kontantkort till sin mobiltelefon, och gick bärsärkagång i sitt rum, på ett HVB-hem i östra Blekinge. Möbler och annat slogs sönder. När personalen sade åt honom att hjälpa till med röjningen och uppstädningen slog han i stället sönder det som fortfarande var helt i rummet; bland annat en TV. Eftersom 16-åringen även tidigare slagit sönder möbler på hemmet har nu ägarna beslutat polisanmäla honom för skadegörelsen.
Citera
2016-11-12, 13:57
  #5356
Medlem
Såg på SVT, nyheter idag Rapport på fm.
BO, barnombudsmannen slog larm, barnen mår dåligt, pga den ovissa framtiden de har, de kan bli utvisade.
Rapport gjorde ett reportage om saken och visade ett klassrum med ensamkommande?
De flesta av barnen var så stora att deras bänkar såg små ut som de satt vid, för mig var det en grupp unga män, de flesta i 20 års åldern? Det var förstås bara unga män i klassen.
En av de unga männen pratade bra svenska och undrade vad det skulle bli av honom?
Samtidigt fick man se hur en av "barnen" plockade nervöst med sin Iphone 6 eller 7:an.
Så fort man gör ett liknande reportage och visar "barnen" i TV, så visar man också att det är unga män.
Gamla Greta 82 år som ser det här, kan förstås undra var är barnen?
Det är bra att man gör sådana här reportage och visar Svensson en del av verkligheten, en bild säger ibland mer än tusen ord.
Citera
2016-11-12, 16:09
  #5357
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobofast66
Såg på SVT, nyheter idag Rapport på fm.
BO, barnombudsmannen slog larm, barnen mår dåligt, pga den ovissa framtiden de har, de kan bli utvisade.
Rapport gjorde ett reportage om saken och visade ett klassrum med ensamkommande?
De flesta av barnen var så stora att deras bänkar såg små ut som de satt vid, för mig var det en grupp unga män, de flesta i 20 års åldern? Det var förstås bara unga män i klassen.
En av de unga männen pratade bra svenska och undrade vad det skulle bli av honom?
Samtidigt fick man se hur en av "barnen" plockade nervöst med sin Iphone 6 eller 7:an.
Så fort man gör ett liknande reportage och visar "barnen" i TV, så visar man också att det är unga män.
Gamla Greta 82 år som ser det här, kan förstås undra var är barnen?
Det är bra att man gör sådana här reportage och visar Svensson en del av verkligheten, en bild säger ibland mer än tusen ord.
Det är helt otroligt att media forsätter producera dessa bisarra reportage. Fast blir rena valfilmen för SD, sedan kommer dom stå med hakan vid golvet 2018 precis som dom nu gjort efter valet i USA.
Vi får hoppas Greta 82 tänker på vilka besparingar hon utsetts för. Ingen plats på äldreboenden, låg pension och inga sängplatser på sjukhuset när hon ser dessa unga män som det strös pengar över.
Hoppas verkligen vi får ut dessa äckliga bluffande missbrukare till afganher från vårat land.


Lite OT men har senaste veckan sett ett antal ur Greta 82 åldersgrupp ge pengar till tiggare, inte en enda yngre har jag sett ge något.
__________________
Senast redigerad av VolvoF12 2016-11-12 kl. 16:11.
Citera
2016-11-12, 16:23
  #5358
Medlem
spoilers avatar
"Många kommuner, däribland Malmö stad, tvingades dra igång gigantiska krisorganisationer för att ge tak över huvudet till tiotusentals ensamkommande barn och ungdomar under hösten och vintern 2015.
Flyktingbarnen blev snabbt en lönsam affärsidé för HVB-enpreprenörer och konsulenter som vidareförmedlade familjehemsplatser.

/.../

2015 betalade Malmö stad runt 4,5 miljoner kronor för konsulentstödda familje- och jourhem. Hittills under 2016 har den summan ökat med nästan 300 procent, till 13,4 miljoner. Den dyraste pågående placeringen i Malmö stad kostar 84 000 kronor i månaden.

/.../

Ett av de konsulentbolag som gjort stora pengar på desperata kommuner det senaste året är Eslövsbaserade familjeföretaget Aweibo. Redan förra året hade de en vinstmarginal på närmre 40 procent.
Nasim Aweidah är vd i företaget:
– När ersättningarna legat på 1 900 per dygn har det inneburit att det funnits en viss marginal, men den behövs för att täcka sämre tider, säger han."

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-10/guldrush-for-familjhemskonsulenter-kan-vara-over
Citera
2016-11-12, 19:20
  #5359
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Många barn och unga som har flytt till Sverige mår dåligt och deras psykiska hälsa kan försämras under asylprocessen. Det visar en ny undersökning som Barnombudsmannen har gjort. Samtidigt brister vården.

Personal på elevhälsan bekräftar barnens berättelser om oro och ångestrelaterade symptom. Värst mår de ensamkommande flyktingbarnen, både i början och när det gått en tid.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/unga-nyanlanda-mar-samre-med-tiden
Citera
2016-11-12, 19:23
  #5360
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Nu tas ålderstester upp i Högsta domstolen

Brottsmisstänkta utan id-handlingar skapar problem inom rättsväsendet. I somras åtalades en ung man för grov stöld. I sin asylansökan hade han uppgett att han var 17 år men när rättegången började sa han att han var 14 och alltså inte straffmyndig.

Åklagaren ville att man skulle göra en så kallad kroppsbesiktning, till exempel en tandmognadsundersökning, för att ta reda på den misstänktes ålder, men det sa både Stockholms tingsrätt och Svea Hovrätt nej till. De båda domstolarna menade att kroppsbesiktningar bara är tillåtna för att utreda själva brottet, inte för att utreda åldern på den misstänkta.

Fallet som nu ska prövas av Högsta domstolen är bara ett av flera under senare tid där den misstänktes oklara identitet vållat rättsväsendet problem. Om Högsta domstolen kommer fram till att den nuvarande lagen inte tillåter kroppsbesiktningar för att bestämma en brottsmisstänkts persons ålder så anser riksåklagaren att lagen bör ses över.

Högsta domstolen väntas meddela sin dom i slutet av december.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu-tas-alderstester-upp-i-hogsta-domstolen
Citera
2016-11-13, 14:17
  #5361
Avslutad
http://www.hd.se/2016-11-13/de-fattar-hur-besluten-tas-i-landskrona

Citat:
Nyligen kom en grupp ensamkommande från Koppargården till stadshuset. Våning för våning fick de en inblick i vad tjänstemännen arbetar med. Längst upp fick ungdomarna bokstavligen sätta sig på politikernas stolar i sammanträdesrummet.
Sedan bjöds de på pärlor ur kommunens årsredovisning: var pengarna kommer ifrån och vart de tar vägen. Vad politiker ska göra och vad tjänstemän ska göra.

Analfabeter ska lära sig om en kommuns årsredovisningar?

Citat:
Killarna, mellan 16 och 19 år, småpratade över små kanelbullar och läsk.

Visst att de är mellan 16 och 19 år.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2016-11-13 kl. 14:21.
Citera
2016-11-13, 15:03
  #5362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
http://www.hd.se/2016-11-13/de-fattar-hur-besluten-tas-i-landskrona

Analfabeter ska lära sig om en kommuns årsredovisningar?

Visst att de är mellan 16 och 19 år.

Min bedömning (bilden när de står med ytterkläder på) av åldern från vänster till höger

22 år, 25 år, 18 år, 27 år, 30 år, 23 år

- Som vanligt bär de alltid nya dyra kläder. Det är väl inget fel i det, men när man vet att folk som har varit medborgare i hela sitt liv och råkat ut för arbetslöshet, eller sjukdom får bära begagnade kläder från Myrorna och äta "hundmat"! Så funderar man över hur länge dessa extremt kostsamma asylbedrägerier skall få hålla på! 35 000 000 000 kr per år kostar oss asylbedrägerierna.
Citera
2016-11-13, 15:08
  #5363
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Min bedömning (bilden när de står med ytterkläder på) av åldern från vänster till höger

22 år, 25 år, 18 år, 27 år, 30 år, 23 år

- Som vanligt bär de alltid nya dyra kläder. Det är väl inget fel i det, men när man vet att folk som har varit medborgare i hela sitt liv och råkat ut för arbetslöshet, eller sjukdom får bära begagnade kläder från Myrorna och äta "hundmat"! Så funderar man över hur länge dessa extremt kostsamma asylbedrägerier skall få hålla på! 35 000 000 000 kr per år kostar oss asylbedrägerierna.

Ja, de små gossebarnen är onekligen alltid välklädda och välvårdade. Stackarna som flytt bomberna men nu hittat sin meal ticket i Sverige.

Det hela är så sjukt. Men allt vi kan göra är att fortsätta granska, belysa, avslöja och analysera bedrägeriet. Så att det finns sparat för framtiden, hur jävla knullade svenska folket blev av sina makthavare. Om inte annat så för att lära och upplysa kommande generationer.

T ex du själv gör ett bra arbete här på Fb! Det ska du ha cred för.
Citera
2016-11-14, 09:33
  #5364
Medlem
fermions avatar
Tydligen finns det en regel som säger att man aldrig kan utvisas om man var under 15 när man kom och stannat 5 år. Eftersom man går på hur personer själv uppfattar sin ålder kan vi med svensk rättstillämpning (som absolut inte får kränka den åtalade) hamna var som helst. Här ett exempel på en Marocksn/Algerier med nio(!) alias som ändå inte utvisades pga detta. Nu försöker man igen.
http://www.unt.se/uppland/uppsala/man-med-nio-alias-kan-utvisas-efter-dodshot-4435518.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in