2016-07-12, 10:13
  #4765
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Äntligen! Utvisning blev det också.

Kan vi hoppas på grupputvisning snart?
Citera
2016-07-12, 10:27
  #4766
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Kan vi hoppas på grupputvisning snart?

Troligen inte det handlar ju om "stackars baaaaarn".
Citera
2016-07-12, 10:38
  #4767
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Finns det online? Hittar inte.

http://www.dn.se/sthlm/har-far-flyktingbarnen-lara-sig-simma/
http://archive.is/NuFh9

Fantastisk formulering:
Citat:
Till det yttre ser pojkarna vuxna ut, men de blir som barn när de plaskar i vattnet och leker med varandra.
Citera
2016-07-12, 11:02
  #4768
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
http://www.dn.se/sthlm/har-far-flyktingbarnen-lara-sig-simma/
http://archive.is/NuFh9

Fantastisk formulering:
Verkligen fantastisk.
Citera
2016-07-12, 11:20
  #4769
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
http://www.dn.se/sthlm/har-far-flyktingbarnen-lara-sig-simma/
http://archive.is/NuFh9

Fantastisk formulering:


Ja, de är lekfulla de små liven. Taharushlekar gillar dom bäst av allt.
Snart får de ha badhusen för sej själva och ta ut svängarna i leken.
Andra badgäster flyr ju badhusen.
Citera
2016-07-12, 11:21
  #4770
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
http://www.dn.se/sthlm/har-far-flyktingbarnen-lara-sig-simma/
http://archive.is/NuFh9

Fantastisk formulering:

Ja i sinnet är de som barn det kan ju inte förnekas kanske det de menar då. Fysiskt är de dock inga barn det ser man rätt tydligt de har ju för fan rynkor. Hade jag haft en dotter hade jag aldrig låtit henne komma i närheten av dessa sk. pojkar fy fan.
Citera
2016-07-12, 12:26
  #4771
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
http://www.dn.se/sthlm/har-far-flyktingbarnen-lara-sig-simma/
http://archive.is/NuFh9

Fantastisk formulering:
Bilden där två simlärare står och håller ett av "barnen" i famnen i vattnet är för fan humor på högsta nivå! Hade det varit satir, så hade det varit jävligt elakt och träffsäkert! "Gossen" som flinar in i kameran tycks blinka menande åt oss och säga "kolla här, fyfan vad jag kommer undan med SKIT för ni är så jävla mesiga era dumma jävlar!"

Han har ju för fan sideburns som värsta Kenny Rogers på 70-talet! Riktiga hockeyklubbor!!
Citera
2016-07-12, 12:30
  #4772
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Bilden där två simlärare står och håller ett av "barnen" i famnen i vattnet är för fan humor på högsta nivå! Hade det varit satir, så hade det varit jävligt elakt och träffsäkert! "Gossen" som flinar in i kameran tycks blinka menande åt oss och säga "kolla här, fyfan vad jag kommer undan med SKIT för ni är så jävla mesiga era dumma jävlar!"

Han har ju för fan sideburns som värsta Kenny Rogers på 70-talet! Riktiga hockeyklubbor!!

Den här?

http://archive.is/kvowS
Citera
2016-07-12, 17:27
  #4773
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Bilden där två simlärare står och håller ett av "barnen" i famnen i vattnet är för fan humor på högsta nivå! Hade det varit satir, så hade det varit jävligt elakt och träffsäkert! "Gossen" som flinar in i kameran tycks blinka menande åt oss och säga "kolla här, fyfan vad jag kommer undan med SKIT för ni är så jävla mesiga era dumma jävlar!"

Han har ju för fan sideburns som värsta Kenny Rogers på 70-talet! Riktiga hockeyklubbor!!

Vilket j-vla skämt! Att dom inte kan simma köper jag, det finns ju 70-åriga svenskar som inte kan simma även om dom är få, men resten! Fi f---n!
Citera
2016-07-12, 17:54
  #4774
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vilket j-vla skämt! Att dom inte kan simma köper jag, det finns ju 70-åriga svenskar som inte kan simma även om dom är få, men resten! Fi f---n!

Det är just överanvändningen av ordet "barn" som gör att det blir extra absurt:

Citat:
"Här får flyktingbarnen lära sig simma"

Huddinge kommun står bakom ett projekt där ensamkommande barn ska få lära sig att simma. Många barn kommer från länder där det inte finns något närliggande hav och många har aldrig satt sin fot i vatten innan de kom till Sverige.

– Det är väldigt få barn som kan simma och det har vi sagt till skolorna. Barnen kan inte heller få betyg i idrott om de inte kan simma, säger Ulla Blomberg, på resurscentrum för nyanlända i Huddinge kommun.

http://www.dn.se/sthlm/har-far-flyktingbarnen-lara-sig-simma/

Det är som om både "barnen" och DN driver med oss.
Citera
2016-07-13, 16:17
  #4775
Medlem
T.H.F.C.s avatar
DDR-Sverige blomstrar som aldrig förr...
Citat:
Justitiekanslern är kritisk till Värmlandspolisens uttalande om att ensamkommande flyktingbarn skulle ha legat bakom de sexuella ofredanden som nyligen rapporterades från en festival i Karlstad.

Uttalandena som först publicerades på polisens hemsida, men senare togs tillbaka, uppfyller enligt JK inte lagens krav på saklighet och opartiskhet, uppger lokala medier.

Men eftersom polisen har inlett en intern utredning och också tagit tillbaka sina uttalanden, beslutar JK att inte vidta några ytterligare åtgärder.
http://www.svd.se/jk-kritik-mot-polisen-efter-uttalande-om-ensamkommande
Citera
2016-07-14, 14:04
  #4776
Medlem
Alla måste se denna video om ensamkommande flyktingbarn https://youtu.be/caZ3ZsHac5M ska man skratta eller gråta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in