2017-04-18, 20:24
  #5965
Medlem
spoilers avatar
"När regeringen plötsligt ändrade regelverket och inte ersätter kommunerna fullt ut för så kallade HVB-hem, har Lund fått stora problem.
Omställningen är dyr och för 2017 prognostiseras ett underskott på 90 miljoner för flyktingmottagandet.

– I ett HVB-hem kan flera personer sova i samma rum. Det går inte i ett stödboende. Var och en måste ha ett rum, som då blir som en bostad. Vi måste då bygga om för stora kostnader eftersom det inte finns några leldiga bostäder i Lund, säger Göran Wallén (M), andre vice ordförande i socialnämnden."

http://www.skd.se/2017/04/18/mangmiljonunderskott-spas/
Citera
2017-04-19, 15:16
  #5966
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Här ska flyktingpojke som tog sitt liv hedras
NYHETER I slutet av mars tog en flyktingpojke sitt liv på ett asylboende i Värmdö. Nu uppmärksammas han av sina vänner. På fredag hålls en manifestation utanför stadshuset i Nacka.
https://mitti.se/nyheter/flyktingpojke-sitt-hedras/
Citera
2017-04-19, 15:25
  #5967
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Disas änglar ger fler chans att rida
11-åriga Disa Klein ville göra något för att hjälpa ensamkommande flyktingar. Nu ger hennes lyckoänglar fler chansen att ägna sig åt ridning.
http://www.magazin24.se/kungsor/disas-anglar-ger-fler-chans-att-rida/repqds!kUOXDpKgBLPr6rYemIxajg/
Citera
2017-04-19, 18:09
  #5968
Medlem
spoilers avatar
"Ungdomstjänst i 25 respektive 30 timmar.
Det blev straffet för de ungdomar som slog sönder inredning på Nicklagården.
Dessutom ska de betala 40 000 kronor i skadestånd.

/.../

Männen har erkänt gärningarna och uppgett att det slog sönder inredning för att de inte fick ett eget rum."

http://www.smalanningen.se/article/domdes-till-ungdomstjanst/
Citera
2017-04-20, 18:04
  #5969
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
För dem är 18-årsdagen ingen fest

NYHETER För Mehran, Mokhbar, Alireza och de andra i Kista SC:s fotbollslag för ensamkommande är oron över framtiden stor.
Väntan på besked om de ska få stanna eller inte i Sverige är påfrestande. Många fruktar sin 18-årsdag, då de förväntas klara sig själva.
– Men när vi spelar fotboll tänker vi inte på det, säger Alireza Babai.
https://mitti.se/nyheter/laget-tanka-annat/
Citera
2017-04-21, 20:14
  #5970
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Gör insats för stadens ensamkommande: ”Vi kan hjälpa samhället”

Pingvin Rugby Club ska göra en insats för de ensamkommande flyktingbarn som nu vistas i Trelleborg. Genom projektet Rugby Tillsammans ska ungdomarna lockas till sporten.
http://24trelleborg.se/2017/04/21/gor-insats-for-stadens-ensamkommande-vi-kan-hjalpa-samhallet/
Citera
2017-04-24, 21:43
  #5971
Medlem
Lifewringers avatar
Stackars Hewal!

UNT har bestämt att det är synd om honom och då är det så.

https://unvis.it/unt.se/nyheter/uppsala/hewal-sover-pa-toaletter-i-stadstradgarden-4610381.aspx

Hewal har såklart inte begått något fel.

Hela artikeln är skrivet på nåt konstigt PK-bebis-språk.

__________________
Senast redigerad av Lifewringer 2017-04-24 kl. 21:46.
Citera
2017-04-28, 11:33
  #5972
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
“Flyktingbarn” misstänks för skadegörelse på idrottsanläggning

Efter ett bråk under en fotbollsmatch avreagerade en ung man sig genom att krossa fyra rutor på en idrottsanläggning. Han lär nu ha ett åtal att vänta för skadegörelse. Händelsen inträffade för en dryg vecka sedan, i Mörbylånga på Öland.
http://avpixlat.info/2017/04/28/flyktingbarn-misstanks-for-skadegorelse-pa-idrottsanlaggning/
Citera
2017-04-28, 23:10
  #5973
Medlem
Kan det här fenomenet vara förklaringen till att så många äldre kvinnor just fäst sig vid ensamkommande afghaner? Jag visste inte att det här fenomenet med levande lookalike dockor fanns sk reborndockor, och är en sån industri. Plus att det lockar äldre kvinnor som har ett behov av att ta hand om någon.

Reborndockor: kommer med adoptionspapper och födelseattest
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reborn_doll
Citera
2017-04-28, 23:25
  #5974
Medlem
Hitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Kan det här fenomenet vara förklaringen till att så många äldre kvinnor just fäst sig vid ensamkommande afghaner? Jag visste inte att det här fenomenet med levande lookalike dockor fanns sk reborndockor, och är en sån industri. Plus att det lockar äldre kvinnor som har ett behov av att ta hand om någon.

Reborndockor: kommer med adoptionspapper och födelseattest
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reborn_doll

Jag tror dom sväljer myten om att "afghanpojken" vandrat över berg/stäpper och elände, åkt gummijolle över hav i jakten efter ett tryggare liv. Och där träder de vardagsuttråkade goda kvinnorna in, men studerar man t ex #vistårinteut sekten så anar man rätt snabbt en erotisk klang. Kanske ska nästla mig in i FB-gruppen och tipsa dom om Reborndockor istället
Citera
2017-04-28, 23:29
  #5975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitman
Jag tror dom sväljer myten om att "afghanpojken" vandrat över berg/stäpper och elände, åkt gummijolle över hav i jakten efter ett tryggare liv. Och där träder de vardagsuttråkade goda kvinnorna in, men studerar man t ex #vistårinteut sekten så anar man rätt snabbt en erotisk klang. Kanske ska nästla mig in i FB-gruppen och tipsa dom om Reborndockor istället

Ja, den sexuella uppenbara faktorn kan jag inte förklara med reborndockorna...men kanske finns det en marknad för att börja tillverka afghanska sexdockor och rikta reklamen mot denna grupp tanter? Kanske så man ska köpa lite aktier och investera i företaget!
Citera
2017-04-29, 00:12
  #5976
Medlem
Hitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Ja, den sexuella uppenbara faktorn kan jag inte förklara med reborndockorna...men kanske finns det en marknad för att börja tillverka afghanska sexdockor och rikta reklamen mot denna grupp tanter? Kanske så man ska köpa lite aktier och investera i företaget!

Nåt jag aldrig hajjat är vurmandet för uppenbart vuxna "pojkar". Visst, hade det varit en liten knodd på 6-7 år förstår jag om man vill vara omhändertagande. Men inte ens den värsta batikhäxa kan ju inbilla sig att en tunnhårig, rynkig man ska vara "17 år"?

Sexdocka grejen hade nog funkat. Tänker mig tidigt 2000 tal och IT-boomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in