Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-19, 11:38
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Negrifieringen... I norden dricker vi öl...

Om man nu blir så dum av cannabis och du inte röker, vad har gjort dig så till en sån hjärndöd jävla idiot?

Allt du skrev gör att du hör hemma i ett outbildat u-land, flytta dit!

Tycker allt du kan flytta till något land med negrer och cannabis om det är vad du vill ha. För övrigt verkar du vara lite aggressiv, inte fått din dagliga dos växt?
Citera
2016-04-19, 12:36
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Tycker allt du kan flytta till något land med negrer och cannabis om det är vad du vill ha. För övrigt verkar du vara lite aggressiv, inte fått din dagliga dos växt?
Negrer finns redan här och vi kommer att legalisera cannabis... Var ska du ta vägen då? Saudiarabien?
Citera
2016-04-19, 12:46
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Negrer finns redan här och vi kommer att legalisera cannabis... Var ska du ta vägen då? Saudiarabien?

Nej det är ju i så fall bara att inse, ni vann en tvättäkta pyrrhusseger. När det kommer till negrerna har ni ju redan gjort det som sagt. Misstänker däremot att du inte förstår att ni enbart springer USA:s agenda. CB bryr jag mig inte jättemycket om, ser inga fördelar med att ha det legaliserat däremot.

Historiens dom över hur ni förvaltar det som våra förfäder har byggt upp kommer dock att vara hård.
__________________
Senast redigerad av Sultan 2016-04-19 kl. 12:54.
Citera
2016-04-19, 14:09
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Nej det är ju i så fall bara att inse, ni vann en tvättäkta pyrrhusseger. När det kommer till negrerna har ni ju redan gjort det som sagt. Misstänker däremot att du inte förstår att ni enbart springer USA:s agenda. CB bryr jag mig inte jättemycket om, ser inga fördelar med att ha det legaliserat däremot.

Historiens dom över hur ni förvaltar det som våra förfäder har byggt upp kommer dock att vara hård.
Det är inte jag som inte förstår.

USA tvingade in förbudet i FN's singelkonvention och Sverige tog efter.

Vi införde förbudet till 100% på grund av USA's agenda, det infördes efter allt det som våra förfäder byggde upp och om du står bakom det så är det du som "springer USA's agenda".

edit: Droger är inte olagliga för att de kan vara farliga om du trodde det. Det är inget experiment att legalisera, experimentet var att förbjuda, och det experimentet misslyckades totalt på alla plan.
__________________
Senast redigerad av cleft 2016-04-19 kl. 14:11.
Citera
2016-04-19, 14:47
  #197
Medlem
Doleos avatar
Jag använder inte cannabis, pga den enkla anledningen till att jag hamnat i mardrömslika psykostillstånd, som varit mycket skrämmande, så det är ingen drog för mig.

Men å andra sidan har jag haft vänner som mår mycket bra av det, som har eller använder cannabis dagligen och har gjort så i större delen av sitt liv. Jag har en vän (i 70 års åldern nu) på Hawaii som använder det dagligen, där är ju marijuana legaliserat i alla fall för medicinskt bruk.

Jag är ganska liberal när det gäller vissa så kallade "lätta droger", men jag anser inte att de ska släppas helt fritt ut på marknaden. Varför ine införa legala apotek för dessa droger.
Citera
2016-04-20, 20:25
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
Som extremt mycket annat. Eller är bensinen du häller i din bil... ofarlig?
Ett sjukt ogiltigt argument då vi häller in bensinen i bilen och bensin är någonting vi verkligen behöver.
Citera
2016-04-20, 20:31
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Det är Alvedon också, get over it.
Alvedon är en medicin som lindrar smärta, ingenting att jämföra med cannabis
Citera
2016-04-20, 20:33
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpepe
Ologiskt argument om tobak och alkohol ska vara lagligt... IMO
Jag argumenterade inte varför cannabis skulle vara olagligt, jag poängterade att cannabis är skadligt med tanke på vad Fortunate-Son skrev: Sen dess har stater bedrivit propaganda för att få folket att tro att det är skadligt.
Citera
2016-04-20, 21:19
  #201
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradaron
Alvedon är en medicin som lindrar smärta, ingenting att jämföra med cannabis

Det är Cannabis också, läs gärna på lite innan du ger pantade svar.
Citera
2016-04-20, 23:26
  #202
Medlem
Firewaias avatar
17 sidor och 5 år senare och folk tvistar lika hårt än om varför det är olagligt. Säger en hel del om hur självklara anledningarna är till att cannabis är farligt.

I mina ögon ska en lag kunna motiveras för att få existera. Cannabis om det vore lagligt och åldersbegränsat skadar ingen, därför finns det heller ingen som helst motivering att ha det olagligt. Enkelt.
Citera
2016-11-16, 13:55
  #203
Medlem
cannabis är olagligt av en anledning, pengar, de är ett helt naturligt ämne (växt) som har otroliga medicinska effekter utan några som helst bieffekter som alla våra andra läkemedel har, när cannabis legaliseras i Sverige (vilket de kommer så inte lönt o säga emot, bara en tidsfråga) så kommer läkemedelsföretag bla förlora miljarder direkt o de vill dem inte, därför är de olagligt, till er som säger att de är farligt osv så kan jag bara säga, snälla kolla upp de först. Cannabis är enbart bra för kroppen, enda sättet de är farligt på eller kan skada nån är när man röker de o de är enbart för de inte är bra o få ner aska osv i lungorna, om man äter de eller använder en vaporizer så är de inte bara helt ofarligt utan även ett otroligt bra hjälpmedel och ersättning för andra läkemedel.
Citera
2016-11-16, 14:03
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senroo
cannabis är olagligt av en anledning, pengar, de är ett helt naturligt ämne (växt) som har otroliga medicinska effekter utan några som helst bieffekter som alla våra andra läkemedel har, när cannabis legaliseras i Sverige (vilket de kommer så inte lönt o säga emot, bara en tidsfråga) så kommer läkemedelsföretag bla förlora miljarder direkt o de vill dem inte, därför är de olagligt, till er som säger att de är farligt osv så kan jag bara säga, snälla kolla upp de först. Cannabis är enbart bra för kroppen, enda sättet de är farligt på eller kan skada nån är när man röker de o de är enbart för de inte är bra o få ner aska osv i lungorna, om man äter de eller använder en vaporizer så är de inte bara helt ofarligt utan även ett otroligt bra hjälpmedel och ersättning för andra läkemedel.

Fel. Det skadar faktiskt din hjärna om den är under utveckling. 22/23+ och det är absolut inte farligt, snarare tvärtom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback