Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 08:11
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVERlGEDEMOKRAT
Fel. Det skadar faktiskt din hjärna om den är under utveckling. 22/23+ och det är absolut inte farligt, snarare tvärtom.

förlåt hängde inte med där, i första meningen så skadar de o i andra så är de absolut inte farligt :P
Citera
2016-11-17, 09:22
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senroo
cannabis är olagligt av en anledning, pengar, de är ett helt naturligt ämne (växt) som har otroliga medicinska effekter utan några som helst bieffekter som alla våra andra läkemedel har, när cannabis legaliseras i Sverige (vilket de kommer så inte lönt o säga emot, bara en tidsfråga) så kommer läkemedelsföretag bla förlora miljarder direkt o de vill dem inte, därför är de olagligt, till er som säger att de är farligt osv så kan jag bara säga, snälla kolla upp de först. Cannabis är enbart bra för kroppen, enda sättet de är farligt på eller kan skada nån är när man röker de o de är enbart för de inte är bra o få ner aska osv i lungorna, om man äter de eller använder en vaporizer så är de inte bara helt ofarligt utan även ett otroligt bra hjälpmedel och ersättning för andra läkemedel.

Låter som du måste läsa på mer. Hört om psykoser? Du blir bokstavligt talat trög av att bruka det för ofta. Sedan att det finns positiva aspekter av det är bara positivt om det enbart används i medicinskt syfte. Alltså inte i form av "bli hög syfte"..
Vallmo, koka skall då också få brukas hej vilt?
Citera
2016-11-17, 11:21
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Låter som du måste läsa på mer. Hört om psykoser? Du blir bokstavligt talat trög av att bruka det för ofta. Sedan att det finns positiva aspekter av det är bara positivt om det enbart används i medicinskt syfte. Alltså inte i form av "bli hög syfte"..
Vallmo, koka skall då också få brukas hej vilt?

Finns lika många alkoholpsykoser.. Du borde läsa på mer.. Varför ska man inte få bruka cannabis för nöjes skull?
Citera
2016-11-17, 12:05
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen
Finns lika många alkoholpsykoser.. Du borde läsa på mer.. Varför ska man inte få bruka cannabis för nöjes skull?

Trodde vi diskuterade cannabis här? Att dra upp alkoholkortet är inget bra argument då alkohol är en skadlig drog och medför alldeles för mycket skada i samhället. För att cannabis inte är lämplig som nöjesdrog då det är en väldigt liten klick människor som kan hålla sej "normala" på den. Hade vi släppt drogen fri hade vi sett samma konsekvenser som med alkoholen. Bara problematiken hade sett lite annorlunda ut. Visst tar var och en ansvar för sitt egna bruk utan att påverka samhället negativt så får gärna folk köra horse med för min del.
Citera
2016-11-17, 15:21
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Låter som du måste läsa på mer. Hört om psykoser? Du blir bokstavligt talat trög av att bruka det för ofta. Sedan att det finns positiva aspekter av det är bara positivt om det enbart används i medicinskt syfte. Alltså inte i form av "bli hög syfte"..
Vallmo, koka skall då också få brukas hej vilt?

okey visa mig var jag kan läsa på, visa mig en enda studie som visar de du säger, Vallmo, koka? ingen aning va de är :P förklara gärna ^^
Citera
2016-11-17, 15:40
  #210
Medlem
Borde vara lagligt, helt klart. Personligen så är det dock verkligen inte en drog för mig.
Det tråkiga är att vissa som röker för mycket blir tillslut socialt isolerade.
Att ha tråkigt är ju inte lika tråkigt när man röker.
Citera
2016-11-17, 17:26
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Trodde vi diskuterade cannabis här? Att dra upp alkoholkortet är inget bra argument då alkohol är en skadlig drog och medför alldeles för mycket skada i samhället. För att cannabis inte är lämplig som nöjesdrog då det är en väldigt liten klick människor som kan hålla sej "normala" på den. Hade vi släppt drogen fri hade vi sett samma konsekvenser som med alkoholen. Bara problematiken hade sett lite annorlunda ut. Visst tar var och en ansvar för sitt egna bruk utan att påverka samhället negativt så får gärna folk köra horse med för min del.

Holland har ju lyckats hålla sig flytande rätt länge nu..
Citera
2016-11-17, 19:49
  #212
Medlem
dooeys avatar
Det är inte olagligt överallt. Vissa stater i USA har ju det lagligt för medicinskt bruk t.ex.?
Här i sverige finns även ett läkemedel innehållandes cannabis som heter Sativex:
https://www.fass.se/LIF/product?nplI...0051&docType=3

Och CBD (en medicinsk komponent av cannabis) finns ju att beställa på nätet i flytande och fast form vilket också är lagligt eftersom det inte innehåller något THC (det man blir hög av). Det är väl då alltså snarare THC-ämnet som är olagligt eftersom att det av staten anses leda till minnesproblem, passivitet etc. Vilket det också gör ska tilläggas.
Citera
2016-11-17, 21:32
  #213
Medlem
visdomst4nds avatar
För att kostymgubbar ska ha mer makt över oss och inte låta oss tänka själva på ett sådant djupt sätt som bara thc kan tillbringa =D

Förjävligt, hoppas det blir lagligt i Sverige snart..
Citera
2016-11-17, 21:32
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Låter som du måste läsa på mer. Hört om psykoser? Du blir bokstavligt talat trög av att bruka det för ofta. Sedan att det finns positiva aspekter av det är bara positivt om det enbart används i medicinskt syfte. Alltså inte i form av "bli hög syfte"..
Vallmo, koka skall då också få brukas hej vilt?

Dummaste jag läst på länge. Snacka om att vara indoktrinerad av det svenska systemet.
Citera
2016-11-17, 22:25
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Dummaste jag läst på länge. Snacka om att vara indoktrinerad av det svenska systemet.

Visste att någon skulle komma med ett sådant dumt påstående. Du tillförde inget med din kommentar.
Citera
2016-11-17, 23:38
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Visste att någon skulle komma med ett sådant dumt påstående. Du tillförde inget med din kommentar.

Du får inga psykoser av Cannabis. En frisk person får inte det. Man ska ge fan i Cannabis om det finns schizofreni i släkten. Och nej, du blir inte trög av att röka. Fullt möjligt om du missbrukar det men annars inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback