Citat:
Ursprungligen postat av
Tiger-sounds
Ett vittne som sett mordet på A-L från sitt fönster har under hypnos berättat att mördaren hade en svart bylsig jacka, svarta byxor och vita gymnastikskor. Om personen i brun polo var gärningsmannen så måste han ju ha maskerat sig vid tillfället och tagit på sig jacka och mössa. Att han senare tog av sig mössan tyder på att han ville förändra sitt utseende.
Killen i brun polo betedde sig ju märkligt åt, bland annat ska han ha setts försöka gömma sig strax innan och också efter morden. I trädgårdsföreningen beskrev folk att han såg helt borta ut, typ schizofren. En kvinna hade gått fram till honom och försökt att prata men gav upp och gick därifrån efter någon minut.
Det jag reagerar på är att man tagit fram fantombilden utifrån bilden på han i brun polo, när man inte vet om det är samma person. Borde inte polisen visa upp den nya DNA-fantombilden för allmänheten?
Det där var helt nytt för mig, har du någon källa på den uppgiften, det fetade?
Tycker det låter väl långsökt att samma person byter kläder under brottet, man får nog utgå ifrån att vi tyvärr har 2 oidentifierade personer på platsen i samband med morden, och att den svartklädda mannen är gärningsmannen, killen i brun polo är störande tycker jag då man undrar vad han gjorde där om han nu inte begick morden..
Jag var återigen på mordplatsen (Åsgatan) i helgen.. Rekommenderar dom som aldrig varit där att ta en tur dit och ni kommer bli häpna över att ett dubbelmord begåtts där. Visst att det var mer växtlighet 2004 där men man tycker ändå inte GM borde ha kommit undan så lätt som han gjorde när det bland annat är några villor precis bredvid mordplatsen.. GM hade vansinnigt tur att komma undan.