2016-11-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Vad för inristningar är det du talar om?

Någon här i tråden hade sett det på kniven o visade bilder. Kolla bakåt två månader ca.
Citera
2016-11-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Någon här i tråden hade sett det på kniven o visade bilder. Kolla bakåt två månader ca.

Låter fabriserat, det var ej något inristat på den vad jag kunde se.

Edit: Hittade bilderna, tror fortfarande personen i fråga ville se det h*n vill se men som ej finns där:

https://minfil.org/ieGco0b9b4/Mordvapnet_tv_ttat.jpg
https://minfil.org/j4G2o9b6bf/Mordvapnet_tv_ttat2.jpg
Senast redigerad av kaspuh 2016-11-09 kl. 19:00.
Citera
2016-11-09, 18:42
Medlem
Citat:
Finns gärningsmannaprofilen någonstans att kika på?

Det här kan man sannolikt säga om dubbelmördaren i Linköping

Ljus i hyn
15-30 år
Spänstig
Mellanblond
Kortklippt hår
Snusar/röker (troligtvis snusar)
Inte kriminell innan morden
Tar inga droger
Troligtvis en skada i högerhand nära lillfingret, borde ha ett ärr idag.
Eventuellt lite egen av sig utan att för den skull sticka ut .

Någon som vill fylla i och eller rätta mig ?
Citera
2016-11-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy

Ljus i hyn
15-30 år
Spänstig
Mellanblond
Kortklippt hår
Tar inga droger

Om han var kriminell eller inte innan morden vet vi inte. Kan mycket väl vara en från "livets hårda skola" utan att DNA-prov finns sparat.
Citera
2016-11-10, 14:19
Medlem
Citat:
Låter fabriserat, det var ej något inristat på den vad jag kunde se.

Edit: Hittade bilderna, tror fortfarande personen i fråga ville se det h*n vill se men som ej finns där:

https://minfil.org/ieGco0b9b4/Mordvapnet_tv_ttat.jpg
https://minfil.org/j4G2o9b6bf/Mordvapnet_tv_ttat2.jpg

Försvarsmakten hade laddat ner bilderna...
Citera
2016-11-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Försvarsmakten hade laddat ner bilderna...
Intressant att det ser ut som initialer längst upp till höger, RS. Undrar om det är någon som ägt kniven innan som ristat in bokstäver eller om det är mördaren själv rent av.

Om man ser bilden i närmare upplösning så ser det ut som fler bokstäver och tolkar det som ZERES längst upp, annars kan jag tolka Z som ett skrivstils T.

https://minfil.org/0dGaobb4be/Mordvapnet_tv_ttat4.jpg
Senast redigerad av Tiger-sounds 2016-11-12 kl. 19:56.
Citera
2016-11-12, 20:04
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:

Ljus i hyn
15-30 år
Spänstig
Mellanblond
Kortklippt hår
Tar inga droger

"Inte kriminell innan morden
Tar inga droger"

De två ovanstående punkterna tycker inte jag att man kan uttala sig om. Han kan mycket väl varit kriminell utan att Klingoklang har koll på det och han kan drogat periodvis fast det inte syntes i blodspåret och hårstrået man hittade.
Citera
2016-11-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Tar inga droger"

De två ovanstående punkterna tycker inte jag att man kan uttala sig om. Han kan mycket väl varit kriminell utan att Klingoklang har koll på det och han kan drogat periodvis fast det inte syntes i blodspåret och hårstrået man hittade.

När jag blev förhörd var de intresserad av en person som definitivt både varit kriminell och höll under stunden på med droger. Sen kanske h*n ej är misstänkt för själva mordet utan intressant för utredningen på något sätt.
Citera
2016-11-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Tar inga droger"

Självklart är det inga sanningar utan sannolikt är det på detta vis då han inte finns med i något register och enligt hårstråt så kan man också sannolikt säga att han inte tar droger.
Citera
2016-11-13, 13:19
Avslutad
Jag tror inte att det handlar om ett psykfall eller någon åt det hållet. Då hade man rimligen hittat spår av tung medicin i hårstråna. Att det skulle varit en galning(som i paranoid) som struntat i att ta sin medicin, huggit ner två och efteråt klarat av att INTE söka psykvård eller på annat sätt dölja sitt tillstånd för allmänheten/anhöriga håller jag som extremt osannolikt.
Senast redigerad av GenesisP 2016-11-13 kl. 13:21.
Citera
2016-11-13, 19:01
Medlem
Citat:
Signalementet på gärningsmannen är svarta byxor, svart jacka och vita gymnastikskor? Men vem är då mannen som observerats straxt innan mordet med brun polotröja och ljust rufsigt hår? och som framförallt aldrig har hört av sig till polisen... Den här videon är väldigt intressant : https://www.youtube.com/watch?v=bOyjzhcREAY

Säkert många som sett den, men hur ska man förklara det här? Ingen svartklädd man men en person som verkligen verkar ha med detta att göra och som aldrig hört av sig till polisen som sagt. Kompis till gärningsmannen, eller helt enkelt är det han som är dubbelmördaren, och inte den svartklädda mannen som observerats på cykelvägen väntandes på Mohammed, det är dessutom ett anonymt vittne som påstår det, vilket gör att man blir väldigt misstänksam.

Tills dess att den killen inte hör av sig till polisen så håller jag det för troligt att han är dubbelmördaren och någon lämnat villospår till polisen angående en svartklädd man som ska ha stått och väntat(anonymt vittne)...

Ett vittne som sett mordet på A-L från sitt fönster har under hypnos berättat att mördaren hade en svart bylsig jacka, svarta byxor och vita gymnastikskor. Om personen i brun polo var gärningsmannen så måste han ju ha maskerat sig vid tillfället och tagit på sig jacka och mössa. Att han senare tog av sig mössan tyder på att han ville förändra sitt utseende.

Killen i brun polo betedde sig ju märkligt åt, bland annat ska han ha setts försöka gömma sig strax innan och också efter morden. I trädgårdsföreningen beskrev folk att han såg helt borta ut, typ schizofren. En kvinna hade gått fram till honom och försökt att prata men gav upp och gick därifrån efter någon minut.

Det jag reagerar på är att man tagit fram fantombilden utifrån bilden på han i brun polo, när man inte vet om det är samma person. Borde inte polisen visa upp den nya DNA-fantombilden för allmänheten?
Citera
2016-11-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Ett vittne som sett mordet på A-L från sitt fönster har under hypnos berättat att mördaren hade en svart bylsig jacka, svarta byxor och vita gymnastikskor. Om personen i brun polo var gärningsmannen så måste han ju ha maskerat sig vid tillfället och tagit på sig jacka och mössa. Att han senare tog av sig mössan tyder på att han ville förändra sitt utseende.

Killen i brun polo betedde sig ju märkligt åt, bland annat ska han ha setts försöka gömma sig strax innan och också efter morden. I trädgårdsföreningen beskrev folk att han såg helt borta ut, typ schizofren. En kvinna hade gått fram till honom och försökt att prata men gav upp och gick därifrån efter någon minut.

Det jag reagerar på är att man tagit fram fantombilden utifrån bilden på han i brun polo, när man inte vet om det är samma person. Borde inte polisen visa upp den nya DNA-fantombilden för allmänheten?

Det där var helt nytt för mig, har du någon källa på den uppgiften, det fetade?

Tycker det låter väl långsökt att samma person byter kläder under brottet, man får nog utgå ifrån att vi tyvärr har 2 oidentifierade personer på platsen i samband med morden, och att den svartklädda mannen är gärningsmannen, killen i brun polo är störande tycker jag då man undrar vad han gjorde där om han nu inte begick morden..

Jag var återigen på mordplatsen (Åsgatan) i helgen.. Rekommenderar dom som aldrig varit där att ta en tur dit och ni kommer bli häpna över att ett dubbelmord begåtts där. Visst att det var mer växtlighet 2004 där men man tycker ändå inte GM borde ha kommit undan så lätt som han gjorde när det bland annat är några villor precis bredvid mordplatsen.. GM hade vansinnigt tur att komma undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in