2016-11-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Ok tack för rättelsen. Tyckte det lät alltför vansinnigt mkt

När de pratar om t.ex. postnummerområde 33, menar de 33X XX då?

Jobbar på Postnord atm. Nej man menar "XXX 33".
2016-11-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Ni som jobbar på posten, hur ofta stjäl ni något av kundernas brev/paket?
Varje dag?
Några gånger i veckan?

Aldrig haha. Dock finns det väl ett FÅTAL puckon som gör sånt.

Dessutom så skulle det märkas hos vem paketet försvann.
2016-11-13, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Post Nord, fd Posten får idag stark kritik i SvD pga sk bomkörningar där kunden inte fått sitt paket fast de suttit snällt hemma och väntat. Chaufförerna har order om att inte ringa kunden.

http://www.svd.se/chaufforernas-inst...nskar-postnord

Jag funderar lite på ledningens motivering till att ett serviceföretag är medvetet oserviceminded, dvs gärna hellre skippar leverera än faktiskt leverera. Någon som jobbar i branschen som vet varför? Känns ju som ett otroligt slöseri att köra till adressen för att sen skippa leverera.

Jag skulle kunna tänka mig att struliga kunder kan orsaka kraftiga förseningar? Vissa "är hemma alldeles strax, åk inte", andra vill "bara ha lite hjälp att bära paketet upp för tre trappor", vissa pratar så dålig svenska att det blir stora kommunikationsproblem. Till exempel. Och detta vägs mot en vardag där chauffören ska hinna med X leveranser på en dag, så varje stopp får ta max 3 minuter. Vilket är orealistiskt då alla inte bor på en adress utan portkoder, trappor, med gott om utrymme att tillfälligt parkera en lastbil, som är lätt att hitta till...

Någon som jobbar i branschen och sitter på verkligheten? Kör!

Jag jobbar där. I grund och botten handlar det helt enkelt om att man har alldeles för lite tid. Det är så in i helvetes stressigt haha.

Man skall hinna med mellan 70-100 stopp (leveransställen) och ungefär 150-200 ofta tunga paket, per dag, på cirka 7 timmar (om man tar en kortare lunch, vilket är standard)

Kommer man fram till en port där man varken har portkod eller möjlighet att ringa på porttelefon, så vänder man direkt och aviserar bort paketet. Man har inte tid att försöka få tag på personen på annat sätt.

Tydligen så hade man ungefär hälften mängd stopp innan posten blev postnord, har jag fått höra. Men nedskärningar på personal och ökningar av paketförsändelser bildar dagens orimliga stress.
2016-11-13, 09:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Jag jobbar där. I grund och botten handlar det helt enkelt om att man har alldeles för lite tid. Det är så in i helvetes stressigt haha.

Man skall hinna med mellan 70-100 stopp (leveransställen) och ungefär 150-200 ofta tunga paket, per dag, på cirka 7 timmar (om man tar en kortare lunch, vilket är standard)

Kommer man fram till en port där man varken har portkod eller möjlighet att ringa på porttelefon, så vänder man direkt och aviserar bort paketet. Man har inte tid att försöka få tag på personen på annat sätt.

Tydligen så hade man ungefär hälften mängd stopp innan posten blev postnord, har jag fått höra. Men nedskärningar på personal och ökningar av paketförsändelser bildar dagens orimliga stress.

Fast, samma sak görs ju även där det inte finns nån portkod eller liknande.
2016-11-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fast, samma sak görs ju även där det inte finns nån portkod eller liknande.

Ja exakt, var ju mer eller mindre det jag skrev? Har man inte portkod även fast det finns en möjlighet att skriva in en, så är det inget man kan göra utan får ta och avisera paketet och gå vidare.
2016-11-13, 16:08
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcushh
Ja exakt, var ju mer eller mindre det jag skrev? Har man inte portkod även fast det finns en möjlighet att skriva in en, så är det inget man kan göra utan får ta och avisera paketet och gå vidare.

Jag syftade på att samma sak görs där det övht inte finns nån portkod/portlås/porttelefon, dvs portar som inte är låsta övht annat än med tidlås (som låser runt 21 snåret och låser upp runt 5-6 snåret).
2016-11-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag syftade på att samma sak görs där det övht inte finns nån portkod/portlås/porttelefon, dvs portar som inte är låsta övht annat än med tidlås (som låser runt 21 snåret och låser upp runt 5-6 snåret).

Trodde du menade portar som är låsta, men enda sättet att komma in är med nyckel, för sånna finns det en hel del utav också.

Men är porten öppen så går man såklart in och kollar om personen är hemma. Bättre att bli av med paketet när man ändå är där än att behöva släpa tillbaka det till postbilen och sen lasta ur det i en bur i slutet av dagen.
2016-11-13, 20:27
Medlem
har haft ovanligt mycket problem med postnord de senaste veckorna. försändelser som kommer fram mosade och trasiga och flertal som försvunnit (troligen stulna)..

vågar inte handla på nätet längre.
2016-11-13, 23:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrnm
har haft ovanligt mycket problem med postnord de senaste veckorna. försändelser som kommer fram mosade och trasiga och flertal som försvunnit (troligen stulna)..

vågar inte handla på nätet längre.

Har 4 försvunna försändelse från kina denna månad och 2 som kom över en vecka för sent.
2016-11-16, 17:43
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Vad fan är det som händer med POSTNORD?!?! VART ÄR POSTEN

Hej, har nu väntat minst 5 arbetsdagar på ett brev ifrån min släkting. Inrikes då, det var snö förra veckan, nu har vi haft 3 dagar utan snö vad i helsike är det som pågår!!!!! Och även om det är snö, det är norden vi bor på vi borde kunda skicka post utan problem.

någon mer som har problem med post/paket leveranser?!!!!

Mod får gärna flytta, tänkte att post har med infrastruktur att göra...
Senast redigerad av mystikernsmystik 2016-11-16 kl. 17:48.
2016-11-16, 17:49
Medlem
beställde en halsduk i förrgår och den kom fram idag. Vet dock inte om det är postnord som levererar och bor i Stockholmsområdet så vet inte om det är skillnad på andra platser i landet.
2016-11-16, 17:55
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Märkt en sak med POSTNORD.

Hos mig har dom börjat med att dela ut brev på MÅNDAGAR också.

Förr var det bara svepet som kom i lådan.

Andra eller tredje veckan i rad nu den har varit " extra " full.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in