2016-10-24, 17:18
Medlem
sdkennets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Tack för svar..
Alltid stått där jag bor förut så därför jag blev fundersam, får väl gå till ombudet och se om det är nåt
som verkar intressant eller om dom kan se vem paketet är ifrån på plats..

ja dom ser i pablo vem det är i från
2016-10-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdkennet
ja dom ser i pablo vem det är i från

Nja, det här låter som en handskriven avi för ett stort brev, de blir inte registrerade i Pablo vad avser vare sig avsändare eller adressat.
2016-10-25, 14:40
Medlem
Sereenas avatar
Tror bestämmt posten har föresningar på Arlanda igen...

Har 4 kinapaket från olika avsändare med 19-21 oct som "sista leveransdag" och inget av dom har kommit än.
2016-10-26, 19:39
Medlem
Har någon varit med om att brev har försvunnit inrikes?
Det har gått 30 dagar nu och jag har inte fått mitt brev.
Senaste 2 månaderna har det också tagit 5-10 arbetsdagar att få fram brev jämfört med innan då det tog max 2-5 arbetsdagar, inrikes jag pratar om nu.

Jag har testat att posta ett brev till mig själv inom samma stad och se hur lång tid det tar för det att komma fram.

Någon som vet hur man kan gå tillväga om mitt brev inte kommer och det inte finns någon avsändaradress?
2016-10-26, 20:09
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarajva
Senaste 2 månaderna har det också tagit 5-10 arbetsdagar att få fram brev jämfört med innan då det tog max 2-5 arbetsdagar, inrikes jag pratar om nu.

Jag har testat att posta ett brev till mig själv inom samma stad och se hur lång tid det tar för det att komma fram.

Någon som vet hur man kan gå tillväga om mitt brev inte kommer och det inte finns någon avsändaradress?

Har du missat hysterin kring postnord i media? om ja så kan jag berätta att det är MÅNGA som blivit av med brev och paket inrikes.

Nej ditt brev är borta.
Du får helt enkelt hoppas att det är slarv och inte polisen, förmodar att det rör sig om illegalt innehåll

Skicka brev till sig själv kommer inte säga ett piss om postgången egentligen mer än hur den ser ut just där du lämnat brevet och sträckan till dig.
Din avsändare kan likförbannat befinna sig på andra sidan landet.

PN gör inget åt brev med avsändare ens.
Knappt så dom orkar ersätta rekommenderade brev som dom SKA ersätta.
2016-10-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarajva

Hur lång tid tog det?
2016-10-27, 08:45
Medlem
TripleXLs avatar
Ni som jobbar på posten, hur ofta stjäl ni något av kundernas brev/paket?
Varje dag?
Några gånger i veckan?
2016-10-28, 17:10
Medlem
Ska skicka paket. Var köper man emballage styckvis?

Behöver köpa emballage för att skicka ett paket, allt ifrån små frigolitpuffar, bubbelplast till mindre kartonger. Har kollat runt lite och oftast är det större pack som man får köpa och detta behövs oftast beställas hem först. Finns det någon butik som säljer sådant i mindre förpackning alt styckvis eller liknande?
2016-10-30, 02:35
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Paket på posten en tisdag. När får man påminnelseavi?

Råkade slarva bort min avi på fyllan. När kommer påminnelsen? Imorgon måndag eller på tisdag? Vore tacksam för svar.
2016-11-02, 17:52
Medlem
Kontokurts avatar
Hörde idag att sjukhusen inte längre skickar med Postnord för att breven tar för lång tid att nå fram.
Om de ens kommer fram!
Några har tydligen knutit ett avtal med de som kör ut morgontidningen och det skall funka till 100%.
Jag saknar en del post men jag har koll på vad som borde komma och har ringt.
Hur går det för någon som är äldre och inte har 100 koll?
2016-11-02, 17:54
Medlem
sdkennets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Råkade slarva bort min avi på fyllan. När kommer påminnelsen? Imorgon måndag eller på tisdag? Vore tacksam för svar.

fem vardagar efter att den anlänt
2016-11-02, 18:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Behöver köpa emballage för att skicka ett paket, allt ifrån små frigolitpuffar, bubbelplast till mindre kartonger. Har kollat runt lite och oftast är det större pack som man får köpa och detta behövs oftast beställas hem först. Finns det någon butik som säljer sådant i mindre förpackning alt styckvis eller liknande?

Använd en beg kartonger i lämplig storlek, vanliga popcorn eller ihopknölat tidningspapper istället för frigolitpuffar osv.

Beror lite på vad som ska skickas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in