2016-11-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja hon är ju lika på fast på ett mer positivt sätt, men jag tror inte det är så äkta från hennes sida när det gäller Per. Tror han är för lugn för att hon skulle orka i längden och jag tror att han känner att hon är lite mycket för honom. Han säger att hon är spännande, men det tror jag han tycker för att jämför med de andra damerna på gården som är lugna och med sig själv. Men ibland passar ju olikheter ihop, man brukar ju säga att dessa dras till varandra.....ibland får jag bilden att Per inte vet vad han känner för någon av damerna på gården.

Har också tänkt på det, att Per inte verkar ha intresse för någon av dem. Kanske är det därför han beter sig som han gör. Vet inte vem som skulle passa Per bäst, någon som är väldigt lugn eller någon som är mer drivande. Tror att Annelie skulle tröttna ganska snabbt på Per om de var tillsammans, hon skulle antagligen tycka att han var för tråkig och hon behöver någon som kan hänga med i hennes tempo. Han kanske träffar någon efter programmet istället.
Citera
2016-11-12, 13:29
Medlem
udons avatar
Jag är nog också beredd på att köpa teorin om att Per redan har en romans.....med Carola.

Linnea verkar sjukt instabil och hennes bonde verkar ointresserad. My verkar vara en riktigt skön jänta. Tror Erik söker en "vara-tjej" och inte någon hysterisk

Hos Sigrid är det ju spännande, men jag förstår inte varför Bertil är kvar. Han verkar så felplacerad på något sätt, även om Sigrid verkar ha ett öga för yngre hingstar.

Känns rätt klart att Jennifer bestämt sig för David. Dom andra två står sig rätt slätt i jämförelse.
Citera
2016-11-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag är nog också beredd på att köpa teorin om att Per redan har en romans.....med Carola.

Linnea verkar sjukt instabil och hennes bonde verkar ointresserad. My verkar vara en riktigt skön jänta. Tror Erik söker en "vara-tjej" och inte någon hysterisk

Hos Sigrid är det ju spännande, men jag förstår inte varför Bertil är kvar. Han verkar så felplacerad på något sätt, även om Sigrid verkar ha ett öga för yngre hingstar.

Känns rätt klart att Jennifer bestämt sig för David. Dom andra två står sig rätt slätt i jämförelse.

Jag tror att det kanske kan vara så att Per redan inlett en romans med Carola, men är tveksam även där då han inte visar nåt större intresse för någon av damerna.
Citera
2016-11-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Har också tänkt på det, att Per inte verkar ha intresse för någon av dem. Kanske är det därför han beter sig som han gör. Vet inte vem som skulle passa Per bäst, någon som är väldigt lugn eller någon som är mer drivande. Tror att Annelie skulle tröttna ganska snabbt på Per om de var tillsammans, hon skulle antagligen tycka att han var för tråkig och hon behöver någon som kan hänga med i hennes tempo. Han kanske träffar någon efter programmet istället.

Jag en del tror ju att han redan bakom kamerorna inlett en romans med Carola och att det är henne han kommer välja slutligen..det kan ju ligga nåt i det, men jag är ytterst tveksam just därför att Per inte visar nåt intresse för någon av damerna. Han får ju ta för sig lite kan tyckas. Tror du att Carola skulle stå ut med Per i längden då?? Eller att Anette skulle det??

Jag tror garanterat att Annelie skulle tröttna på Per i en relation, det skulle väl kanske vara roligt för henne ett tag, men sen skulle hon nog tycka att han blir lugn eller velig och börja leta fel.

Ja kanske någon kvinna som ser programmet skriver till honom efteråt, det har ju hänt för flera av bönderna.
Citera
2016-11-12, 18:53
Medlem
Citat:
Jag en del tror ju att han redan bakom kamerorna inlett en romans med Carola och att det är henne han kommer välja slutligen..det kan ju ligga nåt i det, men jag är ytterst tveksam just därför att Per inte visar nåt intresse för någon av damerna. Han får ju ta för sig lite kan tyckas. Tror du att Carola skulle stå ut med Per i längden då?? Eller att Anette skulle det??

Jag tror garanterat att Annelie skulle tröttna på Per i en relation, det skulle väl kanske vara roligt för henne ett tag, men sen skulle hon nog tycka att han blir lugn eller velig och börja leta fel.

Ja kanske någon kvinna som ser programmet skriver till honom efteråt, det har ju hänt för flera av bönderna.

Vet inte riktigt, känns som Carola håller sig i bakgrunden så det är svårt att veta hur hon är som person och om hon kan passa ihop med Per. Känns absolut som att han behöver rycka upp sig om det ska bli något, annars kommer de tröttna allihop. Annelie är säkert en person som gärna retar sig på andra och hittar fel men som inte gärna vill erkänna sina egna brister. Hon är inte rädd för att säga vad hon tycker men jag uppfattar henne som väldigt ytlig. Hoppas hursomhelst att han träffar någon.
Citera
2016-11-12, 19:43
Medlem
udons avatar
Citat:
Vet inte riktigt, känns som Carola håller sig i bakgrunden så det är svårt att veta hur hon är som person och om hon kan passa ihop med Per. Känns absolut som att han behöver rycka upp sig om det ska bli något, annars kommer de tröttna allihop. Annelie är säkert en person som gärna retar sig på andra och hittar fel men som inte gärna vill erkänna sina egna brister. Hon är inte rädd för att säga vad hon tycker men jag uppfattar henne som väldigt ytlig. Hoppas hursomhelst att han träffar någon.

Per och Annelies frisyr funkar helt enkelt inte ihop och jag får ingen känsla för att hon skulle vara nåt bondematerial. Känns mer som någon som hänger på vernissage och hinkar vin?
Citera
2016-11-12, 19:51
Medlem
Citat:
Per och Annelies frisyr funkar helt enkelt inte ihop och jag får ingen känsla för att hon skulle vara nåt bondematerial. Känns mer som någon som hänger på vernissage och hinkar vin?

Ja jag håller med, känns inte riktigt som att Annelie passar att bo på en gård på landet. Men hon verkar dras till bönder, hennes exman var bonde och hon har hittills dejtat 2 bönder i tv. Egentligen tycker jag inte alls att de passar ihop, de är för olika varandra på ett negativt sätt.
Citera
2016-11-12, 22:12
Medlem
Citat:

Ja och det kan ju vara av två orsaker som jag ser det. Antingen håller sig Carola i bakgrunden för att hon 1. Inte är intresserad av Per eller 2. Redan vet att Per vill ha henne och kommer välja henne och håller därför låg profil för att inte reta upp de andra damerna (läs Annelie) i onödan.

Jag hoppas att han skärper till sig för annars så kommer han nog sluta som ensamstående för lång tid framöver.

Att Annelie retar sig på saker vet nog alla och tror inte hon är en sån som kan inse att hon har fel och brister.
Senast redigerad av Hjortfelt 2016-11-12 kl. 22:17.
Citera
2016-11-12, 22:17
Medlem
Citat:

Nej och tyckte inte hon var nåt bondmaterial ens när hon var hos Mikael när hon hade en mer "normal" frisyr. Men som Alexandraida sa så var hennes ex man bonde och man kan ju undra vad som gör att hon dras till just bönder?! Kan det vara att hon vill ha någon så långt ifrån hennes egen personlighet som det bara går?!
Citera
2016-11-13, 06:52
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Nej det har du rätt i, det måste finnas en balans det är då jag tror att en relation blir som bäst. Ja när det gäller Annelie så vet jag faktiskt inte ifall hon kan vara seriös, men det är möjligt att hon kan fast det är ju inget man har fått se i programmet iaf. Ja det är ju roligt att man får se en mer positiv Annelie denna säsongen, när hon var hos Mikael hade hon ju spårat ur totalt. Var det inte då hon tjafsade med honom när dem var i köket och hon stekte pannkakor...tycker jag har nåt minne av det iaf.

Jag tyckte mig dock faktiskt se en 30-sekundersglimt av en mer seriös Anneli (för första gången ever!) då hon pratade om sin sons student och att hon aldrig skulle förlåta sig själv om hon missade den. Så nog finns det där allt, trots att hon väljer att flamsa bort det mesta i övrigt.
Citera
2016-11-13, 10:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

My är det bästa "flickvänsmaterialet" hos Erik. Det borde vara det han går på till slut tycker man ju men det är ju långt ifrån alltid ungtuppar tänker så.
Farmen-Lina är valet om han vill ha en kul semester med "rulla runt i sänghalmen", Linnea om han vill ha någon som gör precis allt han säger till om och som dyrkar dynghögen han byggt.
Det sistnämnda blir dock otroligt enerverande i längden så henne måste han välja bort, Farmen-Lina borde han välja bort även om det givetvis är svårt att välja bort ett sådant alternativ.

Kvar blir då My. Frågan är dock om hon vill vara kvar hela vägen och speciellt när det uppdagas om natten på slottet för Eriks del?
Citera
2016-11-13, 11:07
Medlem
Det var första gången man fick se att Annelie faktiskt kan vara seriös. Undrar hur hon är i "verkliga livet"? Om då håller på och skämtar om allt och aldrig pratar om något allvarligt? Känns väldigt oklart vad Per egentligen har för känslor, som det är nu har jag svårt se att det skulle kunna utvecklas till något mer.

Hoppas Jennifer väljer David, allt annat vore konstigt. Han är den enda av dem som framstår som stabil och seriös och han verkar genuint intresserad av livet på landet.

Tror det blir Bertil som får lämna nästa gång, han verkar inte ta situationen på allvar utan ser det nog mer som en "kul grej".

My känns som den mest vettiga även om jag tycker att hon kan vara lite flamsig ibland. Lina är nog mest ute efter att få vara med i tv även om jag tror att Erik har känslor för henne. Linnea verkar han inte ens bry sig om, hon hamnar i bakgrunden och är mest osäker och lite barnslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in