2016-11-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ibland känns det som att bönderna inte tänker på att valet ska vara ömsesidigt. Det är som att tror att de kan bete sig lite hur som eftersom dem utvalda är intresserade oavsett. Så är det ju inte riktigt, om man tar allt för givet och inte själv anstränger sig är ju risken att man förblir ensam.

Nej en del bönder verkar ju tycka att det är bara dem som ska välja och jag vet inte ifall de skulle uppträtt så ifall det inte var ett TV-program?!
Citera
2016-11-11, 14:29
Medlem
Citat:
Tror du att Annelie är seriöst intresserad av Per? Eller vill hon enbart vara med i tv? Känns som det är svårt att få någon bild av henne. Hon verkar så flamsig hela tiden, helt utan djup. Det verkar som hon tror att man kan skämta om allt, att livet blir så mycket lättare om man aldrig är allvarlig men livet ser ju inte ut så. Ibland är det jobbigt och det händer svåra saker och då blir det fel om man bara skrattar bort allting.

Från början när hon dök upp på slottet så tänkte jag direkt att "den där människan vill bara synas", men ibland blir jag osäker på Annelie precis som du, att hon är svår att tyda och kanske det finns ett intresse för Per som är äkta. Hon är ju betydligt mer positiv nu än när hon var hos Mikael så hon bör ju iaf gillar Per och hon säger ju att han är en underbar man.

Men vill hon ha ett liv med Per så får hon nog inse att man ibland måste prata mer allvarligt. Han verkar ju behöva en kvinna som kan ta djupare samtal också.
Citera
2016-11-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Från början när hon dök upp på slottet så tänkte jag direkt att "den där människan vill bara synas", men ibland blir jag osäker på Annelie precis som du, att hon är svår att tyda och kanske det finns ett intresse för Per som är äkta. Hon är ju betydligt mer positiv nu än när hon var hos Mikael så hon bör ju iaf gillar Per och hon säger ju att han är en underbar man.

Men vill hon ha ett liv med Per så får hon nog inse att man ibland måste prata mer allvarligt. Han verkar ju behöva en kvinna som kan ta djupare samtal också.

Det får inte bli för mycket åt något håll, det måste finnas en bra balans. En person som är väldigt allvarlig och negativ är såklart inte rolig att umgås med men det funkar inte heller om man bara skämtar och är för på. Frågan är väl om hon kan vara seriös också? Eller om hon är likadan hela tiden? Hon håller i alla fall inte på och dumförklarar Per som hon gjorde med förra boden hon dejtade, då kritiserade hon både det och det andra. Nu verkar hon mer positiv och det känns som hon tycker om Per.
Citera
2016-11-11, 15:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Varken Sigrid och Erik vill ju inte pratade om det som hände eller inte hände... Båda säger att de lagt det bakom sig, är bara Linda som tjatar om det hela tiden. Jag tror absolut att BSF tappat många tittare för det här måste vara det tråkigaste säsongen på väldigt länge.
Fast frågan är om man vill se helt omöjliga bönder med både fysiska och psykiska handikapp (ursäkta ordvalet men vissa kan vara helt hopplösa) försöka dejta, det blir ju mer förnedringsTV...lyteskomik

Är ju trevligare om det är bönder och deltagare som är trevliga att titta på, som man kan relatera till osv, än hopplösa fall - som varit fallet i vissa säsonger.
Senast redigerad av NirvanA 2016-11-11 kl. 15:27.
Citera
2016-11-11, 15:31
Medlem
InnesIs avatar
Finns det något alternativ till TV4 Play för att se avsnitten?
Citera
2016-11-11, 15:44
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast frågan är om man vill se helt omöjliga bönder med både fysiska och psykiska handikapp (ursäkta ordvalet men vissa kan vara helt hopplösa) försöka dejta, det blir ju mer förnedringsTV...lyteskomik

Klart man vill, det är ju det som var roligt med programmet.

Det här är underhållning på hög nivå:

https://www.youtube.com/watch?v=sVXuUpWxts8

https://www.youtube.com/watch?v=4QwbFCHidwM

https://www.youtube.com/watch?v=t_EcoCjmfpI

Citera
2016-11-11, 21:29
Medlem
Citat:
Det får inte bli för mycket åt något håll, det måste finnas en bra balans. En person som är väldigt allvarlig och negativ är såklart inte rolig att umgås med men det funkar inte heller om man bara skämtar och är för på. Frågan är väl om hon kan vara seriös också? Eller om hon är likadan hela tiden? Hon håller i alla fall inte på och dumförklarar Per som hon gjorde med förra boden hon dejtade, då kritiserade hon både det och det andra. Nu verkar hon mer positiv och det känns som hon tycker om Per.

Nej det har du rätt i, det måste finnas en balans det är då jag tror att en relation blir som bäst. Ja när det gäller Annelie så vet jag faktiskt inte ifall hon kan vara seriös, men det är möjligt att hon kan fast det är ju inget man har fått se i programmet iaf. Ja det är ju roligt att man får se en mer positiv Annelie denna säsongen, när hon var hos Mikael hade hon ju spårat ur totalt. Var det inte då hon tjafsade med honom när dem var i köket och hon stekte pannkakor...tycker jag har nåt minne av det iaf.
Citera
2016-11-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas

Precis, klart man vill se sånt också. Saknar personer som Roger, Ann-Katrin och Fredrik otroligt mycket, i synnerhet under denna trista säsong
Citera
2016-11-11, 22:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas

Det finns ju inget som helst roligt i det där, bara lyteskomik. Sådant går att titta på i oräkneligt många andra program, men i BSF hör det inte hemma, vilket TV4 verkar ha förstått.
Citera
2016-11-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej det har du rätt i, det måste finnas en balans det är då jag tror att en relation blir som bäst. Ja när det gäller Annelie så vet jag faktiskt inte ifall hon kan vara seriös, men det är möjligt att hon kan fast det är ju inget man har fått se i programmet iaf. Ja det är ju roligt att man får se en mer positiv Annelie denna säsongen, när hon var hos Mikael hade hon ju spårat ur totalt. Var det inte då hon tjafsade med honom när dem var i köket och hon stekte pannkakor...tycker jag har nåt minne av det iaf.

Ja, där kan man snacka om att det spårade ur. Nu verkar hon mer seriös även om fortfarande är väldigt på och intensiv. Det kan ju bero på att hon faktiskt är intresserad av Per, frågan är vad han känner? Han har ju sagt att hon är väldigt spännande som person. Ibland känns det som att Per och Annelie är varandras motsatser, han funderar mycket över saker och ting, är lite blyg och håller sig mest för sig själv medan hon hörs och syns, kan uppfattas som lite ytlig och tar det mesta med en klackspark. Så det är svårt att veta om de skulle kunna passa ihop.
Citera
2016-11-12, 09:53
Medlem
udons avatar
Stålkeps idag och hade planerat att se nån gammal säsong av bonde söker fru, men hittar fan inget förutom förra årets. Ligger några torrents på tpb, men inga seeders.
Citera
2016-11-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ja, där kan man snacka om att det spårade ur. Nu verkar hon mer seriös även om fortfarande är väldigt på och intensiv. Det kan ju bero på att hon faktiskt är intresserad av Per, frågan är vad han känner? Han har ju sagt att hon är väldigt spännande som person. Ibland känns det som att Per och Annelie är varandras motsatser, han funderar mycket över saker och ting, är lite blyg och håller sig mest för sig själv medan hon hörs och syns, kan uppfattas som lite ytlig och tar det mesta med en klackspark. Så det är svårt att veta om de skulle kunna passa ihop.

Ja hon är ju lika på fast på ett mer positivt sätt, men jag tror inte det är så äkta från hennes sida när det gäller Per. Tror han är för lugn för att hon skulle orka i längden och jag tror att han känner att hon är lite mycket för honom. Han säger att hon är spännande, men det tror jag han tycker för att jämför med de andra damerna på gården som är lugna och med sig själv. Men ibland passar ju olikheter ihop, man brukar ju säga att dessa dras till varandra.....ibland får jag bilden att Per inte vet vad han känner för någon av damerna på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in