2016-11-09, 23:30
  #7609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Anette ska vara glad om hon inte har nåt av Anneli i sig. Anette är så bra som hon är och kan mycket väl vara rätt matchning för Per förutsatt att han inte helt snöat in på Carola vilket jag är rädd för att han har. Jag ifrågasätter vad han och Carola har gemensamt... Han har som sagt bara kommenterat hennes utseende hittills och hon verkar, av oklar anledning, ha bestämt sig för att han är rätt och att de andra ska åka hem. Tycker det hela är lite oroväckande och hade önskat att Hanna och Stefan dykt upp på gården för att förhoppningsvis hjälpa Per med lite råd (förutsatt att de har gott omdöme).

Problemet med Anneli är att hon är just överdrivet på och intensiv hela tiden.

Undrar varför Per ändå blev så pass förtjust i henne? Jämför man henne med Anette så har ju Anette bättre kvaliteter av det jag kan se och ser dessutom bättre ut än Thorild.


Ja jag har svårt att förstå varför Per fastnade för Thorild, hon hade ju inget att tillföra, iaf inget som visats för oss tittare. Kanske hon gjort / visat nåt annat för Per bakom kamerorna?!
Citera
2016-11-09, 23:31
  #7610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Jag diggar Anders, han försöker verkligen intressera sig för vad som sker i stallet. Oj, ett sto som snart ska föla -vad spännande...not. Dock ser han som sagt malplacerad ut när han greppar högaffeln. Som du skrev så passar han bättre i en segelbåtshamn, han kanske kunde göra nåt program ihop med Harald Treutiger? Undrar om Anders spelar moderatbandy ?

Bertil ser skötsamt studentikos ut. Ok kille, ung, intelligent och försiktig i sitt sätt.

Richard verkar helt normal.

Sigrids killar har högre klass än Jennifers. Brandon är kufig, Charlie är slö och självupptagen. Den tredje killen är blyg och intetsägande.


Diggar också Anders, hans personlighet i kombination med Göteborgs dialekten gör honom till en person man bara måste tycka om
Citera
2016-11-09, 23:33
  #7611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vadå motstånd? i meningsutbytena eller?


Nej mera någon som kanske kan få henne att prioritera lite annorlunda, någon som kan sätta ner foten lite.
Citera
2016-11-09, 23:36
  #7612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanen1
Tittad precis på Bsf - Kärlek åt alla och tycker lite synd om Andreas. Känns som om stackaren har kärat ner sig totalt i Hanna. På dejten hemma hos henne i kvällens avsnitt kändes det som om han blev kraftig nobbad utan att riktigt förstå det. Det är nog inte lätt att vara 30+ och levt som singel hela livet. När man desutom får ett brev från en kvinna son Hanna som både ser bra ut och verkar intelligent/social/belevad så är det lätt att man blir lite för het vilken många kvinnor upplever som avtändande.

Jag vill inte såga Andreas men han är väldigt mycket bonde där praktiskt taget alla hans kläder har tryck med LRF, Lantmännen, Valtra mm. Tror att det är få kvinnor som går igång på den bonniga stilen, iaf inte stadskvinnor likt Hanna.


Hur tror du det kommer gå för Nils då?? Han verkar ju måttligt intresserad av programmet, när Linda pratade med honom sist på telefon så sa han ju bara "ja ja ja" när hon tryckte på att han likt de andra måste filma vad han gör och hur det går. Undrar om han kommer eller verkligen vill träffa någon. Kanske hans ointresse bottnar i besvikelse över att han inte fick vara med i det riktiga programmet.
Citera
2016-11-09, 23:43
  #7613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Anette ska vara glad om hon inte har nåt av Anneli i sig. Anette är så bra som hon är och kan mycket väl vara rätt matchning för Per förutsatt att han inte helt snöat in på Carola vilket jag är rädd för att han har. Jag ifrågasätter vad han och Carola har gemensamt... Han har som sagt bara kommenterat hennes utseende hittills och hon verkar, av oklar anledning, ha bestämt sig för att han är rätt och att de andra ska åka hem. Tycker det hela är lite oroväckande och hade önskat att Hanna och Stefan dykt upp på gården för att förhoppningsvis hjälpa Per med lite råd (förutsatt att de har gott omdöme).

Problemet med Anneli är att hon är just överdrivet på och intensiv hela tiden.

Undrar varför Per ändå blev så pass förtjust i henne? Jämför man henne med Anette så har ju Anette bättre kvaliteter av det jag kan se och ser dessutom bättre ut än Thorild.


Ja när man såg inför nästa vecka så verkade ju Per väldigt glad när Annelie kom tillbaka , samtidigt så har han väl ett gott öga till Carola.....men vet ej om dem är kompatibla.

På Eriks gård verkar det vara nåt kaos nästa vecka...
Citera
2016-11-10, 00:19
  #7614
Medlem
Det känns ovanligt segt i Bonde denna säsong, ingen som sticker ut, och tyvärr inte någon av bönderna jag riktigt känner för. Annars brukar man ju alltid känna att "åh, hoppas XX hittar nån." Som med Peter för några år sedan, blev så glad när han träffade Helene som han sedan gifte sig med. Den jag känner mest för är faktiskt Sigrid, hon känns mest genuin, även om hon här i tråden får massor av oförtjänt kritik.

Tyckte faktiskt lite synd om Andreas, den där Hanna verkade ju vara helt anal med tiden, tio minuter är väl inget att reta sig på. Sen känns hela han som "Leffe från landet" och det är väl inte så attraktivt. Men tjejen alltså, vilka nedåtgående mungipor, surtant! Å andra sidan, vilken man (eller kvinna för den delen) tar inte med ens en liten blomma när han är hembjuden på dejt till nån? Ocharmigt!
Citera
2016-11-10, 00:38
  #7615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Det känns ovanligt segt i Bonde denna säsong, ingen som sticker ut, och tyvärr inte någon av bönderna jag riktigt känner för. Annars brukar man ju alltid känna att "åh, hoppas XX hittar nån." Som med Peter för några år sedan, blev så glad när han träffade Helene som han sedan gifte sig med. Den jag känner mest för är faktiskt Sigrid, hon känns mest genuin, även om hon här i tråden får massor av oförtjänt kritik.

Tyckte faktiskt lite synd om Andreas, den där Hanna verkade ju vara helt anal med tiden, tio minuter är väl inget att reta sig på. Sen känns hela han som "Leffe från landet" och det är väl inte så attraktivt. Men tjejen alltså, vilka nedåtgående mungipor, surtant! Å andra sidan, vilken man (eller kvinna för den delen) tar inte med ens en liten blomma när han är hembjuden på dejt till nån? Ocharmigt!


Ska bli kul att se bönderna på webben lite senare .

Hur tror du det kommer gå för Per då? Tycker han är lite skum när han är med damerna på gården. Vet inte om han vill att hon ska åka eller komma tillbaka, ändrar sig och det blir en puss med Annelie. När han står och diskar och dem ville ha med honom så tittar han inte ens på dem utan säger bara "Nej jag är lite upptagen"...sen runt bordet verkade det ju vara begravningsstämning.
Citera
2016-11-10, 02:45
  #7616
Medlem
237s avatar
Anneli känns som en sådan person som skiter med dörren öppen ...
Citera
2016-11-10, 08:27
  #7617
Medlem
Både Erik och Linnea verkar väldigt barnsliga så av den anledningen kan de nog passa ihop
Citera
2016-11-10, 08:53
  #7618
Medlem
Måste komma med en analys själv också .
Tyckte det var självklart att Sigrid valde bort Matti... Bra karl, men alltför tråkig för henne. Tror hon väljer Richard, men är osäker på hurdan han är som person. Anders har jag börjat gilla!! Vilka träffsäkra analyser, smart karl där . Lilla Bertil borde inte vara där på gården alls...

Linnea på Eriks gård ger mig obehag... Så osäker! Oj flicka-lilla... Annars inget fel på flickan, men hon är för barnslig tyvärr. Och verkar svartsjuk!

Per gillar nog inte Anneli, tror han velat att hon INTE skulle komma tillbaka men hade inte modet att säga det i ansiktet på henne... Han verkar så mycket osäkrare än jag trodde faktiskt. Kan hända han inte är intresserad av nån av tjejerna. Å andra sidan har vi inte sett honom tillsammans med Carola än, och hon är han mest intresserad av, även om han borde välja Anette.

Jennifer väljer väl David... Synd att dessa två andra dokusåpadeltagare även fick komma med på gården. Charlie är inte att tas på allvar, Brandon har för många skelett i sin garderob. Jennifer ska nog ha en riktig karl.
Citera
2016-11-10, 08:57
  #7619
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Diggar också Anders, hans personlighet i kombination med Göteborgs dialekten gör honom till en person man bara måste tycka om

Dock skulle det inte förvåna mig om Anders plötsligt säger:

Nä, nu har jag inte tid med det här längre !

Sen sätter han sig i sin BMW och med en rivstart styr han kosan mot Göteborg så att vägdammet yr.
Citera
2016-11-10, 09:12
  #7620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja gud vad skönt att Thorild äntligen lämnade gården. Hon drog ju bara ner stämningen tycker jag. Och hennes ord innan hon åkte...."Du ska ha tack för all pasta med bacon"... .

I övrigt är jag glad att Anders är kvar hos Sigrid

Vad är det du gillar hos honom? Jag tycker att han verkar ganska tråkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in