2016-11-09, 21:53
  #7597
Medlem
Jösses vilken pli Sigrid har på sina stalledrängar. De är beredda att göra allt för henne.
Medan Jennifers oengagerat segar kvar i soffan.
Där har ni skillnaden mellan en kvinna som visar vad skåpet ska stå och en annan som omger sig med oengagerade slashasar.

Och Per, jösses, vågar inte ens säga till Anneli att han inte vill ha henne tillbaka, och till och med accepterar en puss. Konstaterar efteråt att han skulle behöva en hjärnskrynklare.
Jo, minst sagt lite mjäkigt. Stackarn.

Ja, att Linda hakat upp sig på det där med Erik och Sigrid, och tar upp det hela tiden. Hon tycker det var jättespännande, Sigrid-och-lammkött-kuttrasju:t.
Citera
2016-11-09, 22:03
  #7598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror ju inte att Per passar med någon som är väldigt lugn och som bara låter vardagen rulla då. Hellre någon som ser till att saker händer och som har lite mer driv.


Tycker Per verkar rätt kluven inför allt som sker på gården vad det rör damerna.... , eller vad tycker du. Han var ju rätt lustig när damerna höll på med yoga och han stod och diskade och den ville ha honom med och han bara svarade kort..."Nej jag är upptagen".....
Citera
2016-11-09, 22:04
  #7599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Linnea goes craaay cray

Anneli verkar körd då? Per gillar inte att hon åker hem för sin sons student?


Nej tror inte Annelie är körd..hon kommer ju tillbaka nästa vecka och Per såg ju ej ledsen ut direkt
Citera
2016-11-09, 22:06
  #7600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Han verkar vara missnöjd över sina val... får den känslan.


Linnea är helt klart min favorit, mysig tjej


Ja Per verkar ha djupa tankar om sina damer..allt annat än glada tankar...

Instämmer, Linnea är min favorit också bland de sökande hos Erik
Citera
2016-11-09, 22:08
  #7601
Medlem
Det lustiga med Sigrids karlar är att de känns malplacerade på något sätt.
Även om de går med på minsta vink,
så är de liksom malplacerade på hennes gård.
Anders känns som stekaren, som högdraget ligger och guppar på sin lyxjakt i Sandhamn.
Bertil känns som lilla skötsamma läkarstudenten, med nystrukna skjortor. Lite torrbollvarning på honom också.
Richard känns mer alldaglig, ser lite charmig ut, men verkar ganska ointressant.

Ingen av dem passar hur som in på Sigrids gård. Hon ska nog ha en karl med ordentligt eget driv, som kan sätta henne på plats. Jag tror hon egentligen vill ha lite motstånd.
Citera
2016-11-09, 22:09
  #7602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Skönt att Thorild till slut bestämde sig för att lämna gården. Så tröttsamt med hennes eviga tjat om att hon inte kände sig bekväm med situationen och att det var upp till Per att göra något åt det. Verkar ju tveksamt om han verkligen är intresserad av Annelie eller om han bara har svårt att säga nej.

Har en känsla av att det blir Linnea som ryker nästa vecka, Erik verkar inte direkt ha några känslor för henne. My känns lite väl flamsig och Lina är antagligen bara ute efter att vara med i tv. Förstår dock inte varför Linda måste dra upp det här med Sigrid varenda gång? Kan hon inte bara låta det vara? Det är väl inget att fortsätta älta.

Känns som Sigrid redan har bestämt vem hon kommer välja. Är fortfarande tveksam till om hon verkligen har tid för ett förhållande även om jag tycker är hon är mer skärpt nu än i början.

Har svårt att se att Charlie skulle passa att bo på en gård på landet och Brandon är alldeles för osäker och överdriven. Känns som David är den som kan passa henne bäst.


Ja gud vad skönt att Thorild äntligen lämnade gården. Hon drog ju bara ner stämningen tycker jag. Och hennes ord innan hon åkte...."Du ska ha tack för all pasta med bacon"... .

I övrigt är jag glad att Anders är kvar hos Sigrid
Citera
2016-11-09, 22:15
  #7603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Det lustiga med Sigrids karlar är att de känns malplacerade på något sätt.
Även om de går med på minsta vink,
så är de liksom malplacerade på hennes gård.
Anders känns som stekaren, som högdraget ligger och guppar på sin lyxjakt i Sandhamn.
Bertil känns som lilla skötsamma läkarstudenten, med nystrukna skjortor. Lite torrbollvarning på honom också.
Richard känns mer alldaglig, ser lite charmig ut, men verkar ganska ointressant.

Ingen av dem passar hur som in på Sigrids gård. Hon ska nog ha en karl med ordentligt eget driv, som kan sätta henne på plats. Jag tror hon egentligen vill ha lite motstånd.


Jag tror det kanske ligger nåt i att Sigrid vill ha lite motstånd och jag tror hon skulle kunna få det motståndet i en man som Anders.
Citera
2016-11-09, 22:17
  #7604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jösses vilken pli Sigrid har på sina stalledrängar. De är beredda att göra allt för henne.
Medan Jennifers oengagerat segar kvar i soffan.
Där har ni skillnaden mellan en kvinna som visar vad skåpet ska stå och en annan som omger sig med oengagerade slashasar.

Och Per, jösses, vågar inte ens säga till Anneli att han inte vill ha henne tillbaka, och till och med accepterar en puss. Konstaterar efteråt att han skulle behöva en hjärnskrynklare.
Jo, minst sagt lite mjäkigt. Stackarn.

Ja, att Linda hakat upp sig på det där med Erik och Sigrid, och tar upp det hela tiden. Hon tycker det var jättespännande, Sigrid-och-lammkött-kuttrasju:t.


Per tycker jag lite synd om, han verkar mer och mer blyg och osäker för varje avsnitt. Jag undrar vad som hände med den Per man såg på slottet och på presentationsvideon?! Var en helt annan man som verkade framåt. Kanske han skulle valt helt andra damer än de han gjorde?!
Citera
2016-11-09, 22:19
  #7605
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jag tror det kanske ligger nåt i att Sigrid vill ha lite motstånd och jag tror hon skulle kunna få det motståndet i en man som Anders.
Vadå motstånd? i meningsutbytena eller?
Citera
2016-11-09, 22:22
  #7606
Medlem
Tittad precis på Bsf - Kärlek åt alla och tycker lite synd om Andreas. Känns som om stackaren har kärat ner sig totalt i Hanna. På dejten hemma hos henne i kvällens avsnitt kändes det som om han blev kraftig nobbad utan att riktigt förstå det. Det är nog inte lätt att vara 30+ och levt som singel hela livet. När man desutom får ett brev från en kvinna son Hanna som både ser bra ut och verkar intelligent/social/belevad så är det lätt att man blir lite för het vilken många kvinnor upplever som avtändande.

Jag vill inte såga Andreas men han är väldigt mycket bonde där praktiskt taget alla hans kläder har tryck med LRF, Lantmännen, Valtra mm. Tror att det är få kvinnor som går igång på den bonniga stilen, iaf inte stadskvinnor likt Hanna.
__________________
Senast redigerad av allanballanen1 2016-11-09 kl. 22:28.
Citera
2016-11-09, 22:30
  #7607
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Det lustiga med Sigrids karlar är att de känns malplacerade på något sätt.
Även om de går med på minsta vink,
så är de liksom malplacerade på hennes gård.
Anders känns som stekaren, som högdraget ligger och guppar på sin lyxjakt i Sandhamn.
Bertil känns som lilla skötsamma läkarstudenten, med nystrukna skjortor. Lite torrbollvarning på honom också.
Richard känns mer alldaglig, ser lite charmig ut, men verkar ganska ointressant.

Ingen av dem passar hur som in på Sigrids gård. Hon ska nog ha en karl med ordentligt eget driv, som kan sätta henne på plats. Jag tror hon egentligen vill ha lite motstånd.

Jag diggar Anders, han försöker verkligen intressera sig för vad som sker i stallet. Oj, ett sto som snart ska föla -vad spännande...not. Dock ser han som sagt malplacerad ut när han greppar högaffeln. Som du skrev så passar han bättre i en segelbåtshamn, han kanske kunde göra nåt program ihop med Harald Treutiger? Undrar om Anders spelar moderatbandy ?

Bertil ser skötsamt studentikos ut. Ok kille, ung, intelligent och försiktig i sitt sätt.

Richard verkar helt normal.

Sigrids killar har högre klass än Jennifers. Brandon är kufig, Charlie är slö och självupptagen. Den tredje killen är blyg och intetsägande.
Citera
2016-11-09, 22:54
  #7608
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Anette på hans gård som man inte sett så mycket av..undrar ifall hon har en drivande sida och nåt av Annelie i sig?!
Anette ska vara glad om hon inte har nåt av Anneli i sig. Anette är så bra som hon är och kan mycket väl vara rätt matchning för Per förutsatt att han inte helt snöat in på Carola vilket jag är rädd för att han har. Jag ifrågasätter vad han och Carola har gemensamt... Han har som sagt bara kommenterat hennes utseende hittills och hon verkar, av oklar anledning, ha bestämt sig för att han är rätt och att de andra ska åka hem. Tycker det hela är lite oroväckande och hade önskat att Hanna och Stefan dykt upp på gården för att förhoppningsvis hjälpa Per med lite råd (förutsatt att de har gott omdöme).
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror att det blir svårt om båda i ett förhållande är väldigt lugna och lite tillbakadragna, risken är att ingen är den pådrivande och att det inte händer något alls. Man behöver ju inte vara överdrivet på och intensiv hela tiden utan lite mer lagom så att blir balans i relationen. Det kanske inte alltid är bäst att träffa någon som är precis som en själv. Två personer som båda är väldigt framåt och tar mycket initiativ är nog inte heller så bra. Därför tror jag att Per, som själv säger att han kan vara lite blyg, passar bäst ihop med någon som är lite tuffare och kan styra upp det hela.
Problemet med Anneli är att hon är just överdrivet på och intensiv hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja gud vad skönt att Thorild äntligen lämnade gården. Hon drog ju bara ner stämningen tycker jag. Och hennes ord innan hon åkte...."Du ska ha tack för all pasta med bacon"... .
Undrar varför Per ändå blev så pass förtjust i henne? Jämför man henne med Anette så har ju Anette bättre kvaliteter av det jag kan se och ser dessutom bättre ut än Thorild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in