2016-11-08, 13:36
Medlem
WeedWhackers avatar
Bam!

Danmark går framåt!
Medicinsk Cannabis 2018.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-08/danskt-ja-till-medicinskt-cannabis
Citera
2016-11-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedWhacker
Bam!

Danmark går framåt!
Medicinsk Cannabis 2018.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-08/danskt-ja-till-medicinskt-cannabis
Ett steg i rätt riktning som kommer sätta ytterligare press på våra politiker. Men försökprojekt för endast 500 personer kändes väl sådär!

Äh nu ska jag sluta negga, så länge vi åtminstone går år rätt håll får man vara nöjd
Citera
2016-11-08, 16:03
Medlem
tvivales avatar
Get Out & Vote! Marijuana Legalization is in Your Hands!

https://www.theweedblog.com/vote-marijuana-legalization/

Majority of Voters Support Massachusetts Question 4 [Poll]

https://www.theweedblog.com/61-voters-support-massachusett-question-4/
Citera
2016-11-08, 18:23
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Ett steg i rätt riktning som kommer sätta ytterligare press på våra politiker. Men försökprojekt för endast 500 personer kändes väl sådär!

Äh nu ska jag sluta negga, så länge vi åtminstone går år rätt håll får man vara nöjd

Det kan mycket väl bli så att det kommer en fullskalig legalisering innan försöksperioden gått ut. Flera stycken mindre partier i den danska riksdagen förespråkar redan legalisering, det behövs "bara" att någon av de stora partierna ska byta åsikt för att det ska finnas en majoritet. Samma situation gäller för övrigt i Norge om att införa en "portugesisk" narkotikapolitik, många småpartier är positiva och det spekuleras att det stora partiet Höjre kommer ändra linje när de har sin nästa stämma till våren.
Citera
2016-11-09, 01:44
Medlem
Danskt ja till cannabis
Citera
2016-11-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Det kan mycket väl bli så att det kommer en fullskalig legalisering innan försöksperioden gått ut. Flera stycken mindre partier i den danska riksdagen förespråkar redan legalisering, det behövs "bara" att någon av de stora partierna ska byta åsikt för att det ska finnas en majoritet. Samma situation gäller för övrigt i Norge om att införa en "portugesisk" narkotikapolitik, många småpartier är positiva och det spekuleras att det stora partiet Höjre kommer ändra linje när de har sin nästa stämma till våren.
Hade ingen aning om att utgångsläget såg så bra ut för våra grannar i Syd. Skulle vara hemskt intressant att få höra hur det låter i Rosenbad bland våra egna politiker.
Citera
2016-11-09, 15:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nått nytt om Italien?
Eller rann det bara ut i sanden?
Citera
2016-11-09, 22:45
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nått nytt om Italien?
Eller rann det bara ut i sanden?

Har inte hört något nytt. När jag söker på "cannabis" på Thelocal.it hittar jag en artikel från 25e juli om att avkriminalisering ska börja debatteras "på måndag", och sen är där inga nyare artiklar om saken.
Citera
2016-11-10, 11:01
Medlem
Danskt ja till legalisering av cannabis

Sjuka danskar ska erbjudas cannabis

Sjuka danskar får cannabis

Danska LRF vill ha närodlad cannabis
Citera
2016-11-10, 15:31
Medlem
Antagonist88s avatar
Någon som vet hur det lobbas i UK? hade för mig att dom skulle rösta om legalisering till 2018.
Senast redigerad av Antagonist88 2016-11-10 kl. 15:37.
Citera
2016-11-10, 17:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Har inte hört något nytt. När jag söker på "cannabis" på Thelocal.it hittar jag en artikel från 25e juli om att avkriminalisering ska börja debatteras "på måndag", och sen är där inga nyare artiklar om saken.
Det var tråkigt att höra, det lät faktiskt väldigt lovande där ett tag.
Citera
2016-11-10, 19:25
Medlem
Mollips avatar
SVT skriver om cannabis valet i USA, innehåller 2 korta men informativa filmsnuttar:

Cannabis-valet i USA avgjort – nu blir det lagligt i fler delstater

Här skriver SVT också i en lång artikel om cannabis legaliseringen i allmänhet i USA:

Därför vill amerikanerna legalisera cannabis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in