2015-07-14, 22:42
Medlem
WeedWhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
http://www.folkbladet.nu/1492087/doms-till-fangelse-for-knarkodling

Var detta en dom i tingsrätten?
Isåfall, kan jag tänka mig det blir en överklagan.
Vilket kan ge ett annat utslag på denna dom.
Citera
2015-07-14, 23:53
Medlem
(Svenskt företag som tillverkar belysning) Heliospectra AB Replaces All of Pinkhouse Bloom LLC’s HID/HPS Cannabis Cultivation Lighting With Heliospectra LX601C LED Grow Lights
Citera
2015-07-15, 00:39
Medlem
Philly420: Teenagers using less marijuana in age of legalization
Citat:
A new study published The American Journal of Drug and Alcohol Abuse has found that teens are using marijuana less frequently and are less attracted to it now that it is decriminalized or legalized at the state level.

The data challenges many assumptions about how changing cannabis laws may impact children.
Citera
2015-07-15, 14:54
Medlem
tj.s avatar
Citat:
The Courier-Journal reports Will Russell was busted by cops Saturday for allegedly smoking marijuana in the parking lot of the Executive Strike & Spare bowling alley in Louisville, Kentucky. A police report says authorities were responding to a complaint that Russell and an unnamed person were "not acting normal."

According to the New York Daily News, police said the local amusement park owner clenched his fists and took a "bladed stance," but later apologized for "acting like a savage." He missed the rest of the 14th Lebowski Fest after being charged with marijuana possession, resisting arrest and menacing.
http://www.syracuse.com/us-news/index.ssf/2015/07/lebowski_fest_will_russell_arrest_weed_bowling_all ey.html
Citera
2015-07-15, 16:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedWhacker
Ingen aning. Det framgick inte i artikeln.
Citera
2015-07-15, 18:41
Medlem
Italian parliament mulls cannabis motion
Citera
2015-07-15, 19:01
Medlem
Mollips avatar
Studio 1 Sveriges Radio P1 15/7, 1.21.31 in i programmet: Polisens taktik mot Malmös droghandel - verka utan att synas?

En talesperson från polisen i Malmö och kriminologen Professor Jerzy Sarnecki pratade om den öppna droghandeln i Malmö den senaste tiden.

Jerzy Sarnecki hävdade att polisen inte använder vetenskapliga metoder för att ta reda på vilka metoder som är bäst för dom uppgifter dom ska utföra.Båda sa att polisen måste prioritera grövre brott, under semestertider kan man tänka men det var det ingen som ville säga.Var SRs reporter bara hänsynsfull eller hade han sämre fantasi som inte tog upp det?

Jag kan också tänka mig att polisen använder vetenskapliga metoder selektivt för att utvärdera sitt jobb.När dom anser att en utvärdering kan äventyra deras prioriteringar så görs den inte (ofta går det att gissa riktningen på utfallet innan).Skulle dom t.ex låta vetenskapliga utvärderingar styra prioriteringar på narkotikaområdet skulle polisen bytt kurs från att jaga brukare för minst 20 år sedan.Det har aldrig "gett resultat".
Citera
2015-07-15, 19:51
Medlem
Sveriges television rapporterar att flest röker i stockholm och att gävleborg är det län där minst antal personer testat cannabis det senaste året.

Dom säger även att alkohol leder till cannabis-bruk
sedan avslutar dom repotaget med att nästan alla tunga missbrukare börjat med cannabis.

--
Min tolkning är att dom flesta som börjar med tyngre droger faktiskt var på spriten först.
Ja gateway teorin är ju omdiskuterad och ganska felaktig.
Tycker bara det är konstigt av dom att först påstå hur alkohol leder till cannabisanvändning men det är cannabis som leder till tungt missbruk sedan, duuuh.
Citera
2015-07-15, 21:04
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedWhacker
Citat:
...misstänktes för att genom odling ha framställt cirka 285 kg cannabis som varit avsett för missbruk...

Misstänktes ha framställt....que?Hade dom inte bevis på en specifik vikt låter det som om domaren bara lysnat på äklagarens version.Folkbladet verkar inte heller vara intresserade av att redogöra för den åtalades version som torde varit en annan.
Också än en gång hade dom framställt Cannabis endast för "missbruk".Märkliga tider vi lever i där information är så vinklad i media.
Citera
2015-07-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Sveriges television rapporterar att flest röker i stockholm och att gävleborg är det län där minst antal personer testat cannabis det senaste året.

Dom säger även att alkohol leder till cannabis-bruk
sedan avslutar dom repotaget med att nästan alla tunga missbrukare börjat med cannabis.

--
Min tolkning är att dom flesta som börjar med tyngre droger faktiskt var på spriten först.
Ja gateway teorin är ju omdiskuterad och ganska felaktig.
Tycker bara det är konstigt av dom att först påstå hur alkohol leder till cannabisanvändning men det är cannabis som leder till tungt missbruk sedan, duuuh.

För mig fick iaf cannabisen mig att lägga av med den tyngre skiten alkohol, och så är det för många jag känner, konstigt hur "experterna" och de som faktiskt lever "i den världen" har så väldigt olika uppfattning.
Citera
2015-07-15, 22:38
Medlem
Mollips avatar
Statsmedia var flitiga i dag att rpportera om Cannabis. Två inslag efter varandra på Aktuellt (15/7) i deras 21 sändning.Reportagen börjar 10.22 in i sändningen Cannabis i Aktuellt

"Allt fler unga använder Cannabis", enligt Aktuellt säger tydligen polisen fast undersökningar visar att bruket går ner.
Sen varnas det med med gatewayteorin bl.a men det var mycket snack allt som allt.Reportage från USA vart det också.
Senast redigerad av Mollip 2015-07-15 kl. 22:42.
Citera
2015-07-16, 16:09
Medlem
Pixm0s avatar
Cannabisodlareing gav fängelse och UTVISNING.

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2777372-cannabisodling-gav-fangelse-och-utvisning?utm_source=gp.se&utm_medium=referral&utm _campaign=redirect

Detta är i mina ögon ett helt sjukt beteende då man med andra ord prioriterar Cannabisodlare över ex. våldtäkt. Utvisning är för mig något helt nytt. Detta är första gången jag läser om en utvisningsdom. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in