Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
I avdelningen
att kacka i eget bo med okritiskt raljerande och hur man kan vinkla ett inslag så hittar vi denna pärla, så här rapporterade svensk statsmedias utsände Moskvareporter
Anna-Maja Persson igår:
Skulle enkelt kunna ändras till:
LÄNK
/Provokatör
Jag såg detta också och det var bland de mest märkvärdiga inslag jag sett, helt befriat från självinsikt. Tyckte du beskrev det så bra så jag vill att andra ska få se det.
Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Valresultaten från NH:s byar kom klockan 6 imorse, så det har varit känt rätt många timmar. Dixville var förövrigt inte direkt "före" de andra byarna heller, i alla fall inte Millsfield som publicerade i princip samtidigt. Vad är dina tankar kring att SR lyckas få dig att tro att att bara ett resultat var känt och det var att Clinton vunnit, när verkligheten var att Trump vann totalt?
Inget trams om att de här sakerna inte spelar någon roll i slutändan, det är inte vad det handlar om.
En uttjatad analogi, men ändå; dessa ögonblick är "red or blue pill"-tillfällen. Den som backar tillbaka in i sömnen kanske inte får en till chans att ta det röda pillret.
Citat:
Ursprungligen postat av
MASSAGATTI
" Im gonna vote for Hillary cause we need a woman in office"
Där tänker man fan inte långt då det bara är könet som spelar in,dock är det för många kvinnliga väljare som resonerar så

Det märkligaste med denna inställning är att den inte kommer gälla LePen nästa (?) år. Undrar om LePen-anhängarna kommer använda det argumentet.
Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Finns det killar/tjejer i klassen som öppet stödjer Trump?? Är läraren balanserad i sin analys av Trump/Hillary?
Jag jobbar som lärare på två skolor, och den lilla gnutta respekt jag haft för SO-lärarna har pulveriserats de senaste veckorna. Inte en ansats till förståelse för varför Trump har ca 25% av amerikanerna bakom sig, men det är klart, SO-lärarna följer svensk media och där är det likadant. Hade jag inte på lärarmötena varit en jobbig jävel som förvarar åsiktsfriheten (vilket kostat mig min sociala ställning på jobbet...) hade de elever som hejar på Trump fått specialmöte med kurator om deras bristande Värdegrund, vansinne!
Hade det inte varit barnsligt av mig hade jag hoppats på Trump bara för att få följa lärarrumsdiskussionerna och den efterföljande reaktionskedjan, förnekelse till förföljelse går fort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Popshuv1t
Tycker detta är ett ganska intressant fenomomen faktiskt.
Goldman Sachs och resten av Wall Street står nu bakom demokraterna.
Saudi Arabiens prins backar Clinton, Qatar donerar pengar till Clinton.
Bara en titt på vilka krafter som backar Hillary så borde man inse vilket skräp hon är. Det är inte precis folk med sunda värderingar som vill västvärlden väl.
Detta är så grundläggande, follow the money. NATO-högern i Sverige borde stötta Clinton, den anti-imperialistiska vänstern borde stötta Trump. Det hade de säkerligen också gjort om de hade haft tillgång till balanserad information.
Proletären är som vanligt frikopplade från gängse mediala narrativ och drämmer till med en "Krigsförbrytare eller rasistisk miljonär"-ledare.
Citat:
"Hillary Clinton är genomfalsk och korrupt, en representant för den politiska kast som gjort karriär på lögner och falskspel. Det är denna korrupta politiska kast som berett vägen för sådana som Trump.
Clinton är dessutom en av de värsta hökarna i Washington. Under sin tid vid makten har hon visat att hon med ett leende på läpparna kan ge order om krig med massdöd och sönderslagna länder som resultat."