2016-11-08, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
========
PRESSTOP
======

Första valkretsen räknad!

Clinton 4 röster
Trump 2
Johnson 1
Mitt Romney 1 (write in - vad det nu betyder :-D)

Kan du rapportera fullständiga resultatet som blev

32 Trump
25 Clinton
Medlem
Provokatörs avatar
I avdelningen att kacka i eget bo med okritiskt raljerande och hur man kan vinkla ett inslag så hittar vi denna pärla, så här rapporterade svensk statsmedias utsände Moskvareporter Anna-Maja Persson igår:

Citat:
"Om man tittar på dom statskontrollerade TV-kanalerna (med betoning på att statsmedia kan man inte lita på, iaf inte rysk) då är det är där ryssarna hämtar sina nyheter. Då blir man nästan generad, det är som om dom tävlar med varandra om vem som kan håna (med betoning på ett utdraget hååååna) Hillary Clinton mest och bäst. Hon beskrivs som en gammal och sjuklig krigshetsare en korrupt politiker som bara vill Ryssland ont. Om hon vinner valet så är tredje världskriget snart här ehh så får man eeh se och det får man höra på bästa sändningstid i princip varje kväll. Trump däremot beskrivs som en hederlig man, en affärsman man kan lita på och framförallt han gillar Ryssland." - Anna-Maja Persson, utrikesreporter SVT, Moskva

Skulle enkelt kunna ändras till:

Citat:
Om man tittar på statskontrollerade SVT då är det är där svenskarna hämtar sina nyheter. Då blir man nästan generad, det är som om dom tävlar med varandra om vem som kan håna Trump mest och bäst. Han beskrivs som en krigshetsare en korrupt affärsman som bara vill Sverige ont. Om han vinner valet så är tredje världskriget snart här ehh så får man eeh se och det får man höra på bästa sändningstid i pricip varje kväll. Clinton däremot beskrivs som en hederlig kvinna, en som man kan lita på och framförallt hon gillar Sverige.

LÄNK

/Provokatör
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Vad får dig att tro att Trump kommer att misslyckas?

Svara gärna på ett av mina andra inlägg också: (FB) USA:s presidentval 2016 / Valvaka
Skulle vara kul om iallafall en Hillary supporter kunde komma med sina 2 cents.
Du är oseriös, försök med en seriös diskussion och jag kanske bryr mig.

Jag ser mest tecken på att Clinton har ledningen, och Trump har den tokiga alt-right grupen som de flesta på flashback tillhör på sin sida. Ständiga förlorare. Som tur är.
2016-11-08, 12:43
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
========
PRESSTOP
======

Första valkretsen räknad!

Clinton 4 röster
Trump 2
Johnson 1
Mitt Romney 1 (write in - vad det nu betyder :-D)

Fel.

Clinton vann en by med 4-2.

Resten tog Trump hem. 32-25 till Trumpeten

En källa här. Google kan ge fler.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Amish People och Native Americans stöder Donald J Trump. Ja det ska bli kul att se alla tårar
Native Americans For Trump #OpNoDapl Donald Trump And Republicans please help us!
https://www.youtube.com/watch?v=wa15D75p7aE

Amish for Trump!
https://www.youtube.com/watch?v=42oFny16DOI
De är inte representativa för alla indianer / amish
Medlem
Jag vet verkligen inte på vilket ben jag skall stå. Clinton är bevisligen urtypen för en genomkorrupt politiker, men är därav just en skicklig politiker som har kunskaper och erfarenheter nog att vara statsöverhuvud. Trump däremot är allt annat än politiskt korrupt och går sin helt egna väg men är samtidigt en väldigt oerfaren politiker och skulle få - tror jag - mycket svårt att leda nationen. Med Trump finns en risk att det åtminstone första året bli farsartat (precis som när Löfven "släpptes lös" inför Svenska folket).

Jag gillar Trump mer än Hillary (visserligen ingen svår bedrift), men Hillary kommer väl å andra sidan hålla det inrikespolitiska läget stabilt. Då är frågan: är det någonting gott eller någonting ont? Vore det bättre med en politisk "vilde" som kunde röra om i grytan och tvinga fram förändringar? Och hur blir det med utrikespolitiken? Hillary hetsar mot Ryssarna, det gör inte Trump vilket känns betryggande. Trump hetsar istället mot islamister såsom ISIS och det kan möjligen leda till ytterligare Irakkrig, Afghanistankrig och andra debacle.

I vilket fall kommer det bli mycket spännande att följa detta val. Tror Clinton tar hem det baserat på en magkänsla jag har, men det blir i så fall med knapp marginal (någon procentenhet eller två).
Medlem
Det finns knäppjökar här på detta forum som om och om igen säger samma sak om hur dålig Trump är. Man frågar sig om det hakat upp sig. Eller är det fråga om medvetet spamm för att förhindra nyheter om Trump och hans politik.

Sen finns det en massa nyheter om Clinton som man vill dölja;

–" Bill Clinton fick en miljon dollar av Qatar för fem minuters tal, enligt Assange. Tolv miljoner dollar fick Clinton Foundation från Marocko.

– Det anmärkningsvärda är att de har finansierat jihadister i Mellanöstern, som de utåt antogs skulle bekämpa.

Regeringarna grundade IS

Enligt Assange bevisar mailen att islamistiska terrororganisationen Islamiska staten, IS, är grundad av regeringarna i Saudiarabien och Qatar.

– Inte av några saudiska personer som ibland hävdas, utan av regeringarna, betonar han.

Assange pekar på att enorma summor har förts över till Clintons, samtidigt som miljardsummor har omsatts i vapenexport."
2016-11-08, 12:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Ta det inte på för stort allvar, inget dramatiskt kommer att hända vem som än vinner.
Det har blivit "The greatest show on earth" i god amerikansk anda och till journalisternas stora belåtenhet.

5+ .. Jo men det är ju så skadat vinklat . Som jag skrivit i andra trådar så har jag ett 40-talet vänner som bor i USA och ALLA utom 2 kommer rösta på Trump och båda 2 är inflyttade från Danmark och lätt vridna åt vänster. TV4 + resten av MSM sitter dagligen och kallar alla Trumpväljare för det ena och andra och då skall tilläggas att 3 vänner där borta är mexikaner och de stödjer även Trump.

Detta val är fan smutsigare än medias bespottning av SD dagarna efter en NOVUS-undersökning
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du är oseriös, försök med en seriös diskussion och jag kanske bryr mig.

Jag ser mest tecken på att Clinton har ledningen, och Trump har den tokiga alt-right grupen som de flesta på flashback tillhör på sin sida. Ständiga förlorare. Som tur är.

Varför oseriös? Det var en seriös fråga.

"Jag ser tecken". Vilka tecken är det?

Jag gav flera tecken som pekar mot Trump men du kan inte ge ett enda konkret exempel som pekar mot Clinton?
Medlem
NygammalValss avatar
Latest polls:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/
2016-11-08, 12:45
Medlem
hnkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Herregud, vad är det här för kommunisthäxa som står och gapar i TV4? 99% av allt hon säger är ren lögn och kulturmarxistisk propaganda. Jävla media.

Gav upp TV4 redan vid kl 10 när de drog igång vakan. De är så anti-Trump det bara går. Men det är som vanligt med svensk media, de kan aldrig vara opartiska när det kommer till politik. Välj någon annan vaka och undvik svensk media är det bästa rådet. Den enda jag personligen kan lyssna på är Marcus Oscarsson, han kan hålla sig relativt opartisk.
2016-11-08, 12:45
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Kan du rapportera fullständiga resultatet som blev

32 Trump
25 Clinton

Min källa kom direkt från SR P1. Hoppas verkligen att de fåtal röster jag rapporterade är en indikation.
Vad representerar dina siffror? Vilken är din källa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in