2016-11-08, 19:32
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför kör de med röstmaskiner istället för lappar som läses och registreras manuellt?

Det har jag också undrat över. Det måste vara för att amerikaner är korkade. De har använt elektroniska maskiner i många val, men de verkar inte förstå att elektronik kan haverera.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja man kan ju ha någon som helst plan för hur det faktiskt skulle kunna genomföras.
Han vill bygga en mur och Mexico skall visst betala för den också! Jo tjena
Hillary vill ju också bygga en mur. Eller ja, hon nöjer sig med stängsel.
Medlem
Bewnhurs avatar
Är det någon som vet varför vissa delstater inte kräver ID när man röstar?

Illegala har blivit arresterade i vissa delstater när de har försökt att rösta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Det är min intuition också. Hillary kommer med all sannolikhet att vinna valet.

All sannolikhet är fel uttryck när chanserna rimligen kan uppskattas till runt 70-30.
Det enda Trump behöver är ett generellt mätfel som understiger det vi faktiskt såg i Brexitomröstningen.Det är troligen inte sannolikt,men heller inte helt osannolikt.

Understryker än en gång rapporter som säger att det skall vara väldigt jämnt i Pennsylvania.
Skulle Trump vinna där är det plötsligt uppförsbacke för Clinton.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja, vad tror du? Det är alldeles för många röster (typ 230 miljoner) för att räkna manuellt. Det är inte som i Svedala, där det väl är max 3.5 miljoner röster i ett riksdagsval. Dessutom är det för mycket som står på spel. Det är betydligt viktigare vem som blir 1st Homeboy (eller Homegirl) af USA än vem som får bilda regering i Sverige.

Det är väl inget bra argument? Hur har dom gjort alla tidigare år innan datorer fanns då?
Medlem
yeopardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Talar vi om samma man? Mannen som förolämpat svarta, mexikaner och muslimer? Mannen som yttrat sig att han skulle bygga en mur mellan mexiko och USA? Om det här inte är att separera folk så vet jag vet jag inte vad det är för fel på dig.

Han talar om mannen som vill hjälpa svarta, mexicaner, muslimer - alla i hela världen.

Har du ens lyssnat på vad Trump har att säga eller har du nöjt dig med att lyssna på msm och din lilla bubbla i facebook?

Massmedia är korrupt. Vakna!

NWO är på riktigt
2016-11-08, 19:33
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Jag ser gärna en kvinnlig president någon dag. Clinton är inte den kvinna jag vill se som president. Har hellre sett Stein på Clintons plats.
Verkligen! Alla dessa idioter som jämt drar upp kvinnokortet, "åh kolla här om hon vinner visar vi våra dottrar att de kan bli va de vill", really? Är det det man vill visa? Fuska ljug och bedra och var korrupt, så kanske du en dag kan bli president.
Har inget emot en kvinnlig president men knappast är detta en bra representant.
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Gud.. Jag skriver ju att det är tillåtet för varje delstat att börja redovisa för media när delstaten är stängd för röstning! Cheezzuz!

Så här skrev du:

Citat:
Nä, INGET REDOVISAS innan varje enskild stat är stängd.

Det kan tolkas som att ALLA stater måste stänga innan något redovisas. Men bra att vi rett ut det nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Nu håller vi tummarna för Trump.

Clinton är inte trevlig, men hon är inte en total idiot och pajas som Trump. Så här hålls inga tummar...
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Ojojoj, titta vad Reuters smög ut idag.

http://polling.reuters.com/#poll/TM651Y15_26/filters/LIKELY:1/dates/20160801-20161126/type/day

Inte bara ledningen men kolla troliga väljare valdagen, sjukt!!

Tsunami

Än lever hoppet...
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja, vad tror du? Det är alldeles för många röster (typ 230 miljoner) för att räkna manuellt. Det är inte som i Svedala, där det väl är max 3.5 miljoner röster i ett riksdagsval. Dessutom är det för mycket som står på spel. Det är betydligt viktigare vem som blir 1st Homeboy (eller Homegirl) af USA än vem som får bilda regering i Sverige.
Mer människor, fler som kan räkna också... Känns som det är lättare att manipulera maskiner än personer som samtidigt blir iakttagna så de gör rätt.
2016-11-08, 19:34
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar som Clinton klarar av Florida och ser ut som att hon investerat enorma pengar där.
Källa?

Tycker county efter county i FL visar motsats, hade varit kul att se fler källor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in