2016-11-08, 19:31
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför kör de med röstmaskiner istället för lappar som läses och registreras manuellt?

Ja, vad tror du? Det är alldeles för många röster (typ 230 miljoner) för att räkna manuellt. Det är inte som i Svedala, där det väl är max 3.5 miljoner röster i ett riksdagsval. Dessutom är det för mycket som står på spel. Det är betydligt viktigare vem som blir 1st Homeboy (eller Homegirl) af USA än vem som får bilda regering i Sverige.
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar som Clinton klarar av Florida och ser ut som att hon investerat enorma pengar där.

Källa?
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Backa lite nu här. De första staterna (östkusten) stänger ju runt midnatt, svensk tid. Då är det väl bara att börja redovisa i takt med att rösterna räknas? Eller gör de så för att inte påverka väljarna i de stater som fortfarande röstar?

Gud.. Jag skriver ju att det är tillåtet för varje delstat att börja redovisa för media när delstaten är stängd för röstning! Cheezzuz!
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja, givetvis finns det också. Det finns även demokratiska kändisar som öppet har gått ut med att de absolut inte tänker rösta på Hillary. Susan Sarandon är en av dem.

Helt rätt, det jag ville ha sagt var bara det att man ska vara försiktig med att antyda eller säga att alla som identifierar sig som X eller Y kommer att rösta på A eller B.
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Talar vi om samma man? Mannen som förolämpat svarta, mexikaner och muslimer? Mannen som yttrat sig att han skulle bygga en mur mellan mexiko och USA? Om det här inte är att separera folk så vet jag vet jag inte vad det är för fel på dig.

Det här är vänsterns enda argument mot Trump. Ni gråter och säger "han har sagt elaka saker och vill hålla OLAGLIGA, ILLEGALA INVANDRARE ute, samt förhindra terroristers inflöde i landet ."

Hillary's kriminalitet och korruption spelar er ingen roll.

Is Hillary guilty?
https://www.youtube.com/watch?v=6xNLLcS2Yx8

Hillary lying for 13 minutes straight
https://www.youtube.com/watch?v=-dY77j6uBHI

Jag hatar er och era försök att rasera den västliga civilisationen så jävla mycket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Du tycker det är konstigt att kompetens är viktigare än kön för många?

Det är knappast någon som tycker. Jag vet dock inte hur du definierar kompetens eller varför du anser att Trump har bättre kompetens för presidentjobbet än Clinton.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Det är min intuition också. Hillary kommer med all sannolikhet att vinna valet.

Det finns några som säger som du här i tråden. Vilken specialinformation har ni, är ni cyniska? När i stort sett hela världens media nu säger att det är otroligt jämnt och Trump går mycket bra i nyckelstater i nordöst. Hur kan du säga "Hillary kommer med all sannolikhet att vinna valet".

Eller är du bara ett vänstertroll?
Medlem
bludderbladders avatar
Ojojoj, titta vad Reuters smög ut idag.

http://polling.reuters.com/#poll/TM651Y15_26/filters/LIKELY:1/dates/20160801-20161126/type/day

Inte bara ledningen men kolla troliga väljare valdagen, sjukt!!

Tsunami

EDIT: Reuters har nu tagit bort sista pollen som visade Trump +6%. Desperationen hos lögnarna är total
Senast redigerad av bludderbladder 2016-11-08 kl. 19:52.
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Talar vi om samma man? Mannen som förolämpat svarta, mexikaner och muslimer? Mannen som yttrat sig att han skulle bygga en mur mellan mexiko och USA? Om det här inte är att separera folk så vet jag vet jag inte vad det är för fel på dig.

Källa på detta? Eller är det lösryckta citat tagna ur sitt sammanhang publicerat i Aftonbladet?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar som Clinton klarar av Florida och ser ut som att hon investerat enorma pengar där.

Hänger du med?

Republikanerna leder i counties som varit djupt blåa för Obama

PINELLAS COUNTY, FL:
2012: Obama: +26,000 votes
2016: Republicans: +10,000 votes
2016-11-08, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Som väntat reagerar Trumpsupportrar bland flaschbackkillar surt när en tjej uttrycker sin åsikt och tycker det är dags för en kvinna att bli USA:s president.

Jag ser inte Trump som nån optimal lösning, de verkar båda halvt galna.

Klart du får ha en åsikt, men det ja menar är att om du enbart hyllar Clinton för att hon är kvinna så är det skrämmande faktiskt. Du bör se vem personen är bakom allt glimmer o propaganda. Många skrapar inte på ytan...gör det och du ser vad hon är inblandad i osv. Vem bryr sig om det är en kvinna elr man som blir president?

Det viktiga måste ju vara vilka är dessa under ytan, vad står de för, vad har de för kriminellt i garderoben osv..vilka värderingar etc.

Men hon vinner så du kan va lugn. Och ja, du kan trösta dig med att hon är ju i varje fall kvinna när ww3 drar igång.
2016-11-08, 19:32
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Det skulle man kunna säga. Hur kan ni andra inte "se" att hon kommer vinna? Aja, det kanske bara är att min intuition/instinkter är bättre än de flestas.

Det är alltid lika imponerande att läsa genomtänkta inlägg med utförliga resonemang som stödjer en persons åsikt på ett logiskt sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in