2016-11-08, 19:34
Medlem
Atrocituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Du fick det att låta som fakta med din "Hur kan ni inte fatta det är så här det är??" (fritt citerat)

Som det ser ut i valfri undersökning, i valfri nyhetsrapport och valfri poll så är möjligheterna för Trump som president minst sagt små. Visst, du kan gå och köpa en Trisslott och skrapa fram 500:- ikväll, det är inte omöjligt. Men du har verkligen inte oddsen på din sida. Och det finns ingenting talar för att du överhuvudtaget kommer gå till Ica och köpa en lott innan stängning.
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar som Clinton klarar av Florida och ser ut som att hon investerat enorma pengar där.

Eller så kan det ju vara så att Trump förolämpat hela latinska delen av USAs befolkning.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Hänger du med?

Republikanerna leder i counties som varit djupt blåa för Obama

PINELLAS COUNTY, FL:
2012: Obama: +26,000 votes
2016: Republicans: +10,000 votes

Snubben har fått psykos.

Han har fått ett nervöst sammanbrott från all negativ rapportering från media trots mina upprepade uppmaningar att skit i vad dom har att säga.

Han nojar ur DIREKT och kommer och spammar tråden så fort något nytt negativt sägs om Trump och röstningen.
2016-11-08, 19:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Så, utgången om Brexit gör alltså att Trump vinner. Logik för vansinniga?

Inte mer vansinnig än att svenska journalister säger att valet av avgjort och att Hillary vann.
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det är alltid lika imponerande att läsa genomtänkta inlägg med utförliga resonemang som stödjer en persons åsikt på ett logiskt sätt.

Bokmärk kommentar och gå tillbaka och pika han/henne inatt.
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
I avdelningen att kacka i eget bo med okritiskt raljerande och hur man kan vinkla ett inslag så hittar vi denna pärla, så här rapporterade svensk statsmedias utsände Moskvareporter Anna-Maja Persson igår:

Skulle enkelt kunna ändras till:

LÄNK

/Provokatör

Jag såg detta också och det var bland de mest märkvärdiga inslag jag sett, helt befriat från självinsikt. Tyckte du beskrev det så bra så jag vill att andra ska få se det.

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Valresultaten från NH:s byar kom klockan 6 imorse, så det har varit känt rätt många timmar. Dixville var förövrigt inte direkt "före" de andra byarna heller, i alla fall inte Millsfield som publicerade i princip samtidigt. Vad är dina tankar kring att SR lyckas få dig att tro att att bara ett resultat var känt och det var att Clinton vunnit, när verkligheten var att Trump vann totalt?

Inget trams om att de här sakerna inte spelar någon roll i slutändan, det är inte vad det handlar om.

En uttjatad analogi, men ändå; dessa ögonblick är "red or blue pill"-tillfällen. Den som backar tillbaka in i sömnen kanske inte får en till chans att ta det röda pillret.

Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
" Im gonna vote for Hillary cause we need a woman in office"

Där tänker man fan inte långt då det bara är könet som spelar in,dock är det för många kvinnliga väljare som resonerar så

Det märkligaste med denna inställning är att den inte kommer gälla LePen nästa (?) år. Undrar om LePen-anhängarna kommer använda det argumentet.

Citat:
Ursprungligen postat av heis
Finns det killar/tjejer i klassen som öppet stödjer Trump?? Är läraren balanserad i sin analys av Trump/Hillary?
Jag jobbar som lärare på två skolor, och den lilla gnutta respekt jag haft för SO-lärarna har pulveriserats de senaste veckorna. Inte en ansats till förståelse för varför Trump har ca 25% av amerikanerna bakom sig, men det är klart, SO-lärarna följer svensk media och där är det likadant. Hade jag inte på lärarmötena varit en jobbig jävel som förvarar åsiktsfriheten (vilket kostat mig min sociala ställning på jobbet...) hade de elever som hejar på Trump fått specialmöte med kurator om deras bristande Värdegrund, vansinne!

Hade det inte varit barnsligt av mig hade jag hoppats på Trump bara för att få följa lärarrumsdiskussionerna och den efterföljande reaktionskedjan, förnekelse till förföljelse går fort.
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Tycker detta är ett ganska intressant fenomomen faktiskt.

Goldman Sachs och resten av Wall Street står nu bakom demokraterna.
Saudi Arabiens prins backar Clinton, Qatar donerar pengar till Clinton.

Bara en titt på vilka krafter som backar Hillary så borde man inse vilket skräp hon är. Det är inte precis folk med sunda värderingar som vill västvärlden väl.

Detta är så grundläggande, follow the money. NATO-högern i Sverige borde stötta Clinton, den anti-imperialistiska vänstern borde stötta Trump. Det hade de säkerligen också gjort om de hade haft tillgång till balanserad information.

Proletären är som vanligt frikopplade från gängse mediala narrativ och drämmer till med en "Krigsförbrytare eller rasistisk miljonär"-ledare.

Citat:
"Hillary Clinton är genomfalsk och korrupt, en representant för den politiska kast som gjort karriär på lögner och falskspel. Det är denna korrupta politiska kast som berett vägen för sådana som Trump.

Clinton är dessutom en av de värsta hökarna i Washington. Under sin tid vid makten har hon visat att hon med ett leende på läpparna kan ge order om krig med massdöd och sönderslagna länder som resultat."
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det har jag också undrat över. Det måste vara för att amerikaner är korkade. De har använt elektroniska maskiner i många val, men de verkar inte förstå att elektronik kan haverera.

Finns gott om folk som vill ha liknande system här i Sverige men med BankID, underskatta aldrig folks lathet, finns en hel del som är villiga att offra sin anonyma röst för att slippa att slippa använda en penna eller ens lämna huset.
Medlem
dannees avatar
Hillary Clinton = Samma skit som senaste 8 åren.
Trump = Hopp för förändring.
Slutsats Hillary väljarna sitter kvar i soffan o petar navelludd.
2016-11-08, 19:36
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Som det ser ut i valfri undersökning, i valfri nyhetsrapport och valfri poll så är möjligheterna för Trump som president minst sagt små. Visst, du kan gå och köpa en Trisslott och skrapa fram 500:- ikväll, det är inte omöjligt. Men du har verkligen inte oddsen på din sida. Och det finns ingenting talar för att du överhuvudtaget kommer gå till Ica och köpa en lott innan stängning.

Hur ser du på Bradley-effekten?
2016-11-08, 19:37
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Talar vi om samma man? Mannen som förolämpat svarta, mexikaner och muslimer? Mannen som yttrat sig att han skulle bygga en mur mellan mexiko och USA? Om det här inte är att separera folk så vet jag vet jag inte vad det är för fel på dig.

Alla får det bättre med Trump som president, de svarta, latinos, muslimer, vita etc.

Grejen är den att Trump är affärsman, han vet hur man skapar förutsättningar för jobb och med hans politik kommer fler fattiga och arbetslösa i arbete.
Han kommer också satsa stora resurser för att det ska bli ordning och reda i alla usa's ghetton där den svarta befolkningen idag lever delvis i ren misär, han kommer öka de polisiära resurserna så att de kan bekämpa den extrema kriminalitet som råder där.

Den enda som är förlorare med Trump som president, är kriminellt slödder och annat drägg.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Ojojoj, titta vad Reuters smög ut idag.

http://polling.reuters.com/#poll/TM651Y15_26/filters/LIKELY:1/dates/20160801-20161126/type/day

Inte bara ledningen men kolla troliga väljare valdagen, sjukt!!

Tsunami
Bedriv propaganda hela kampanjen igenom men rädda statusen sista dagen. "Jo kolla vår sista poll hur nära vi låg".
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hillary Clinton = Samma skit som senaste 8 åren.
Trump = Hopp för förändring.
Slutsats Hillary väljarna sitter kvar i soffan o petar navelludd.

Eller så ser de Trump som att köpa hela veteskörden i säcken och går och röstar för att de inte vågar ta till en sådan chans.

Det visar sig helt enkelt om mindre än 12 timmar hur det ligger till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in