2016-11-08, 16:38
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Det där var väl ändå inte att svara på frågan.

Du räknade upp fyra personer som du påstod stödjer Donald Trump i valet. Men ingen av dem gör det. Simmons och Mustaine brukar kunna sympatisera med republikanska kandidater, men Mustaine har till exempel sagt att han är RÄDD för båda kandidater. Är det att öppet supporta Trump? Simmons har valt att inte svara på frågan om vem som får hans röst. Var du hittar informationen att någon av de andra två skulle ha uttryckt stöd vet jag inte. Eller jo, jag vet att du hittar på. Du ljuger. Och det är onödigt.

Så därför frågar jag dig igen – varför ljuger du?

Läs

Läs denna intervju med Gene.

Jo visst, han säger ju att "han inte supportar" Trump.
Men kan han säga något annat i dagens medialandskap? Knappast.

Om du läser vad han har att säga om Trump så borde du inse vart hans röst kommer att hamna, även om han inte kan säga det rakt ut med tanke på vilken backlash det skulle få.
2016-11-08, 16:39
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Det där var väl ändå inte att svara på frågan.

Du räknade upp fyra personer som du påstod stödjer Donald Trump i valet. Men ingen av dem gör det. Simmons och Mustaine brukar kunna sympatisera med republikanska kandidater, men Mustaine har till exempel sagt att han är RÄDD för båda kandidater. Är det att öppet supporta Trump? Simmons har valt att inte svara på frågan om vem som får hans röst. Var du hittar informationen att någon av de andra två skulle ha uttryckt stöd vet jag inte. Eller jo, jag vet att du hittar på. Du ljuger. Och det är onödigt.

Så därför frågar jag dig igen – varför ljuger du?

Du låter dryg och low energy. Det finns ju självklart en anledning till att kändisar inte går ut med att dom röstar på Trump (lika mycket som många inte vill gå ut med att dom röstar på SD i Sverige).

Den enda jag vet säkert som har gått ut med att dom röstar på Trump är Clint.
2016-11-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man tycker ju att SVT borde vara mest neutral, inte för att det säger så mycket om deras neutralitet.

hittills har SVT varit "mest" neutral, TV4 hade någon södertörnstant som snackade om att valet var som sista striden i harry potter, och hillary var harry. Så jag bytte. SVT är dock inte alls neutrala, utan intervjuar till mycket stor del (om inte hela delen) hillary-supportrar, samt en svensk repubilkan-medlem, numera liberal, som inte gillade trump och tydligen hade börjat gråta under ett av hans rallyn när han jobbade i valet. Båda kanalerna är mycket säkra på att Clinton vinner och valet skall bara försegla det som redan alla vet. En journalist på TV4 förklarar att hans mål med valet är att ge tittarna bilden av Clintons väg till vita huset. Både TV4 och SVT hade en "PR-chef", tillika "amerikaexpert" i panelen. TV4 glömde meddela att hon även var med i demokratiska partiet. SVT nämnde det.

så har jag upplevt sändningarna idag.
2016-11-08, 16:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Hade du hellre velat att de röstar på Hillary?

Det gjorde de faktiskt en gång i tiden. När demokraterna representerade sydstatssidan.
2016-11-08, 16:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Är de Clinton News Network och sådan MSM som refererar till dessa polls så ska man nog ta dem med en nypa salt.
Jo, precis! Har länge misstänkt att de är en del av propagandan. Hörde att vissa opinionsinstitut frågade efter den yngsta röstberättigade i hushållet när de ringde runt. Det gynnar ju så klart Clinton.

Sen tror jag många blir påverkade av att se att Clinton leder hela tiden. I dag när jag kollade på CNNs nyhetssida på internet så hade de en stor Hillaryspecial där de gick igenom hela hennes liv i bilder. Mängder med söta familjebilder med Bill och dottern samt bilder när hon möter olika världsledare. Sånt påverkar ju så klart osäkra väljare som går in och läser nyheterna på valdagen innan de går och röstar. Jag är i och för sig medveten om att CNN är pro Clinton.

...sen förstår jag inte hur så många kan stödja Clinton. För mig framstår hon som en väldigt falsk och hemsk människa. Jag mår illa av att se henne. Hon påminner om en narcissistisk psykopat, något som hon förmodligen också är. Får de svarta och de fattiga verkligen det så mycket bättre med Clinton vid rodret att de är beredda att bortse från detta? Obama snackade om "Change". Det är väl precis samma skit nu som för åtta år sedan? Dom enda som borde brinna för Hillary är väl vita kvinnor i övre medelklassen; sådana som identifierar sig med henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Hon är väl kriminell iom att det vara olagligt att ha epost servern hemma! har man brutit mot lagen så är man väl kriminell? Att hon sen vipade den så hårt, att det inte går att bevisa att hon skickat hemliga dokument från den; och därmed kan man inte bevisa att hon gjort sig skyldig till ett brott som kräver fängelse, är en annan sak. Nu kan man bara bevisa att hon är oansvarig, slarvig och blåst, samt brutit mot lagen (men inte med fängelse på straffskalan). Tror du själv på att hon inte skickade hemliga dokument från den?

Var har du fått ifrån att man måste vara fälld i domstol för att vara kriminell, varken i Sverige eller USA är det så; strafföreläggande t.ex!

ursäkta men servrar tenderar väl inte stå hemma i folks hem?
Hon använde en privat email adress, för jobbet, det var hennes "brott".
Ett "brott" som förmodligen merparten av mänskligehten gör dagligen.

Personligen kan jag tycka att detta i mer grad borde läggas på säkerhetsbevaknignen på hennes jobb. De borde ha upptäckt detta i tid och agerat därefter.
Medlem
dot1qs avatar
Citat:
Det var inte jag som skrev att halva Kiss stödjer på Trump.

seriöst nu!

jag antar att du menar halvan Simmons och Stanley? Har du koll på de två andra också? Pundarduon menar jag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Hillerys SA har attackerat Republikanernas valvaka i New York den senaste timmen, redan stor frustration tydligen.
En källa på de hade ju varit rimligt.
Medlem
Donald Trump har ingen plats i politiken, anser jag.

Han skulle inte vara något annat än skadligt. Det är illa nog med de barnsliga beteendet han uppvisat och alla de illa uttalanden han haft för sig, han upphetsar allt fel folkgrupper åt allt fel håll och försöker manipulera folket till fullo.

Någon som han ska inte vara president.
2016-11-08, 16:42
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Det är patetiskt, verkligen.

Folk upprepar vad media säger som papegojor.
Helt utan att själv analysera saker och ting på egen hand, helt utan källkritik och sväljer till och med dom uppenbaraste lögnerna som att det vore fittsaft från deras ärade Clinton.

Något jag också kommit fram till är att dom är experter på är att komma med halva storyn.
Två klockrena exempel är användaren bddt som började härja om 13-åringen som blivit "våldtagen" av Trump. Men glömmer givetvis att nämna att hon fått sin anmälan nerlagd i flera stater och har inte ens försökt i någon annan stat sen senaste blev nerlagd. Fake med andra ord.

Vidare så rapporterade han glatt om att Clinton minsann vann första räkningen med 4-2.
Men glömde bekvämt bort att ta med att Trump vann det totala med 35-24.

Problemet är väl att det är på detta vis media rapporterar om allt.
Man skriver om det negativa om Trump men när det sedan visar sig vara falskt så antingen skiter man i att följa upp eller så gömmer man den informationen så långt ner man kan, gärna under en missvisande rubrik.

Och sen upprepar dessa goda medborgare det som media har rapporterat som sanningen utan att i många fall ens förstå att dom har fel.

Vidrigt är vad det är och visar tydligt på att dagens MSM bedriver propaganda.
Det sjuka är hur lyckade dessa psy-ops är i Sverige.
Media bestämmer verkligen vad en stor del av folket ska tycka. Folk tar åt sig vad dom säger utan att ifrågasätta. Aftonbladet är guds ord, typ.

Fråga t.ex. en motståndare till Trump varför han är rasitisk. Du får då svaret att han har sagt rasistiska saker. Påpekar man sedan att han har fått medalj för sitt engagemang för minoriteter så försöker dom kontra med att han vill ju kasta ut illegala invandrare. Vad är så rasistiskt med det? Ja, det har jag aldrig fått något svar på.

End of rant.

Medalj ?
Det har jag missat. Vad var det för medalj han fick ?
För det handlar väl inte om den gamla fejksaken ? - http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-naacp_us_580ac881e4b000d0b156e6e2
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hur räknas delstatsrösterna? Säg att det finns 100 innevånare i en delstat och att de är fördelade på 10 distrikt, dvs. 10 pers i varje distrikt. Räknar man den totala andelen röster per innevånare i delstaten, t.ex. om kandidat A fick 60% av alla röster totalt sett (60 av 100), eller bryter man upp det per distrikt, t.ex. att kandidat A vann majoritet i 7 av 10 distrikt och kandidat B van majoritet i 2/10 och en oberoende kandidat vann i ett distrikt?

I 48 delstater det förstnämnda, i 2 det sistnämnda.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Precis! Clint Eastwood är ju för Trump om jag inte missminner mig. Även Mike Tyson.

Besynnerligt att man nu får sitta och leda i SVT och inte ens bemödar sig att googla saken utan påstår att inga kändisar stödjer han. Lou Ferrigno, Jon Voight ja finns en del och det tog ca 10 sekunder att googla bara ett par namn...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in