2016-11-08, 16:22
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Den som ska representera amerikansk politik kan ju ha kompetens eller inte. Har man genomlevt större delen av sitt liv inom politiken har man gjort många saker, en del bra och en del sämre. Har man däremot inte gjort ett enda politiskt beslut kan man omöjligt ha gjort ett enda rätt eller ett enda fel.

Ungefär som den som representerar landslaget och är målvakt. Antingen kan man välja den som har kunskap som målvakt, men som tyvärr också gjort en massa misstag i karriären. Eller kan man välja den som aldrig har stått i mål och således aldrig gjort ett enda misstag i just målet eftersom denne sysslat med något annat, tex poker.

Vad är det för skillnad att leda ett företag gentemot att leda ett land? Kvalificerat skitsnack att The Donald saknar kompetensen som krävs.

Att ha kompetens som politiker är ju enbart att besitta färdigheter som ränksmideri och backstabbing.
2016-11-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tuesday, Nov. 8, 9:47 a.m.: VoteCastr early vote estimate shows a very tight race in Colorado.

Från personer som jobbat med Obama.
Många här inne verkar underskatta hur sjuk en sådan nyhet är. En republikan ska inte ha en chans i Colorado.
2016-11-08, 16:23
Medlem
SVT:s programledare sade att hon inte kände till någon kändis som stöttade Trump. Hon kanske borde göra lite research innan hon öppnar kakhålet.
2016-11-08, 16:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Det är dock inte förrän 19 december som det säkra resultatet kommer. Det har ju hänt några gånger att kandidaten med minst röster i valet ändå har vunnit.

Så än finns det hopp för Hillary.
2016-11-08, 16:24
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag hoppas verkligen du har rätt!

Jag är dock pessimistisk. Kollar jag på opinionsundersökningarna så visar de flesta på att Hillary leder. Nu såg jag också någon slags sammanställning utav förtidsrösterna i Colorado där Hillary låg före Trump med 3%.

Å andra sidan är det ju ytterst ovanligt att USA inte byter parti efter åtta år. Den enda jag kan minnas som vunnit presidentposten och som tillhört samma parti som den sittande presidenten (som suttit i åtta år) är George Bush 1988.

Är de Clinton News Network och sådan MSM som refererar till dessa polls så ska man nog ta dem med en nypa salt.
2016-11-08, 16:25
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var du som sa det. Jag skrev att rasistiska grupperingar stödjer honom. Hans tal om mur mot kriminella våldtäktsmän från Mexiko och stopp för inresa för muslimer borde ge dig en hint om varför han är alla rasisters favorit.

KKK har hittat "sin man". https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/11/01/the-kkks-official-newspaper-has-endorsed-donald-trump-for-president/
Wow. Edorsement av Ku klux klan.

Vind i seglen Trump.
2016-11-08, 16:25
Medlem
zergrushs avatar
*deppig musik*

http://www.nj.com/politics/index.ssf/2016/11/in_darkness_and_in_secret_christie_votes_for_trump .html
Citat:
"In darkness and without fanfare, Gov. Christie votes for Trump"
2016-11-08, 16:26
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var du som sa det. Jag skrev att rasistiska grupperingar stödjer honom. Hans tal om mur mot kriminella våldtäktsmän från Mexiko och stopp för inresa för muslimer borde ge dig en hint om varför han är alla rasisters favorit.

KKK har hittat "sin man". https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/11/01/the-kkks-official-newspaper-has-endorsed-donald-trump-for-president/

Vad är det för rasistskit med att resa en mur mot Mexico?

Han har aldrig sagt att han vill stoppa varje muslim att resa in i landen, utan enbart folk ifrån länder med kontroversiella regeringar eller konflikter. Oavsett så är muslimer inte en etniskt grupp
2016-11-08, 16:27
Medlem
dot1qs avatar
Jag lurar på granskningen av den goda relation som påstås finnas mellan Putin och Trump och som dessutom av svensk media och andra diverse Hillary förespråkare anses vara ett problem?
Då samma människor verkar vara rädda för att en konflikt mellan Ryssland och USA kommer att förvärras om Trump blir vald?..
Tja på ren jävla svenska! vad är problemet?

Nu ska jag poängtera att jag håller på Hillary eftersom jag tyvärr som en åsna har blivit påverkad av svensk media och läst att Hillary vill ta emot 60.000 syriska flyktingar men att Trump vägrar och vart hamnar dessa flyktingar i såfall mina kära medborgare? Just det
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Wow. Edorsement av Ku klux klan.

Vind i seglen Trump.

Hade du hellre velat att de röstar på Hillary?
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnersAreRunners
När drar CNNs livesändning igång och kommer folk utanför USA kunna ta del av denna?

CNN verkar ta ner alla youtube kanaler som sänder men Fox kan du glo genom att söka Fox Live.

https://www.youtube.com/watch?v=fVlXX9_npTY
2016-11-08, 16:28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du tror förstås att alla kändisar röstar på Hillary?

Det finns väldigt många kändisar och legendarer inom musik- och filmindustrin som är republikaner och röstar på Trump.
Precis! Clint Eastwood är ju för Trump om jag inte missminner mig. Även Mike Tyson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in