2016-11-08, 16:33
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
För övrigt så läser jag inte några siffror när det kommer till polls. Jag är inte en sån som kritiserar polls när det är motvind för att sedan byta fot när det är medvind, jag hatar pollsen och anser att dom har NOLL tillförlitlighet vad dom än visar.

Nej det där är faktiskt Hillary supportrarnas specialitet att göra...

Nåja vi får se hur det går men jag har en bra känsla av att Trump kommer att vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Driver Svenskarnas parti någon kanal Avpixlat?

Ser ut som att galningen Trump har en chans. Vi får väl se hur det går med The Swing Sates.

Du har stor koll märker jag SvP är nedlagt sedan maj 2015.
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
nu hoppas jag för hela mitt hjärta att Trump tar hem detta enormt viktiga presidentval. Spännande att följa. Men något som är ännu mer spännande är om han förlorar. Jag tror att folk kommer gå bananas.

Hillary är så enormt korrupt och de amerikaner som har insett det kommer inte tolerera henne vid makten.

Om hon vinner vill ju en majoritet av amerikanarna ha henne vid makten. Då bara för minoriteten att acceptera. Annars så får de statens hela arsenal av maktmedel mot sig.

(Med reservation för eventuella större skillnader mellan popular vote och elektorsröster.)
Medlem
Hur räknas delstatsrösterna? Säg att det finns 100 innevånare i en delstat och att de är fördelade på 10 distrikt, dvs. 10 pers i varje distrikt. Räknar man den totala andelen röster per innevånare i delstaten, t.ex. om kandidat A fick 60% av alla röster totalt sett (60 av 100), eller bryter man upp det per distrikt, t.ex. att kandidat A vann majoritet i 7 av 10 distrikt och kandidat B van majoritet i 2/10 och en oberoende kandidat vann i ett distrikt?
2016-11-08, 16:34
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Vilken svensk kanal kommer vara mest neutral i natt?
Man vill ju helst slippa se någon propaganda för pedofilhäxan.

Ett enkelt och rakt svar: Ingen. Objektivitet och neutralitet är obefintliga ingredienser i denna kontext.
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man tycker ju att SVT borde vara mest neutral, inte för att det säger så mycket om deras neutralitet.

Dagens rågarv!
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var du som sa det. Jag skrev att rasistiska grupperingar stödjer honom. Hans tal om mur mot kriminella våldtäktsmän från Mexiko och stopp för inresa för muslimer borde ge dig en hint om varför han är alla rasisters favorit.

KKK har hittat "sin man". https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/11/01/the-kkks-official-newspaper-has-endorsed-donald-trump-for-president/

Så för att man vill stoppa illegal invandring för att få bukt med kartellmedlemmar som kommer över gränsen och våldtar, dödar folk över hörnor att sälja droger i är man rasist?

Även illegala invandrare som sköter sig har inget i ett annat land att göra.
Bara det gör dom kriminella (hint: ordet är illegal).
Dom kan gott flyttas tillbaka till Mexiko och återkomma om myndigheterna anser att dom har rätt till det.
Det är inte rasistiskt, det är att upprätthålla rikets lagar. Fast du kanske vill ha ett laglöst samhälle?
Inte allt för förvånande kanske med tanke på att du stödjer Hillary som faktiskt står över lagen.

Sen har ju Trump tydligt tagit avstånd från KKK och deras endorsment.

Men som en bonus kan du få en bild när Hillary gullar med en KKK-ledare: http://i.imgur.com/QJ647Ko.jpg
Medlem
Holgersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du tror förstås att alla kändisar röstar på Hillary?

Det finns väldigt många kändisar och legendarer inom musik- och filmindustrin som är republikaner och röstar på Trump.

Det där var väl ändå inte att svara på frågan.

Du räknade upp fyra personer som du påstod stödjer Donald Trump i valet. Men ingen av dem gör det. Simmons och Mustaine brukar kunna sympatisera med republikanska kandidater, men Mustaine har till exempel sagt att han är RÄDD för båda kandidater. Är det att öppet supporta Trump? Simmons har valt att inte svara på frågan om vem som får hans röst. Var du hittar informationen att någon av de andra två skulle ha uttryckt stöd vet jag inte. Eller jo, jag vet att du hittar på. Du ljuger. Och det är onödigt.

Så därför frågar jag dig igen – varför ljuger du?
2016-11-08, 16:37
Medlem
lyktstolpes avatar
När man kollar på svensk tv känns det som det redan är klart att hillary vinner, vad tror ni? Kommer Trump ändå lyckas?
2016-11-08, 16:37
Medlem
dot1qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson

Du räknade upp fyra personer som du påstod stödjer Donald Trump i valet. Men ingen av dem gör det. Simmons och Mustaine brukar kunna sympatisera med republikanska kandidater, men Mustaine har till exempel sagt att han är RÄDD för båda kandidater. Är det att öppet supporta Trump? Simmons har valt att inte svara på frågan om vem som får hans röst. Var du hittar informationen att någon av de andra två skulle ha uttryckt stöd vet jag inte. Eller jo, jag vet att du hittar på. Du ljuger. Och det är onödigt.

Glöm inte den briljanta Ted Nugent.
2016-11-08, 16:38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson

Det var inte jag som skrev att halva Kiss stödjer på Trump.
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
den kvällen kan gå till historien som den som var början till slutet på extremhögerns och högerpopulismens framgångar i USA och i Europa

Nej, absolut inte. Som det skrivs i DN:s kultursidor, har vi med Trump fått "mängder av prov på intagande svada, patologiskt ljugande, brist på ånger och empati, grandios självuppfattning, parasitär livsstil och så vidare. Hans många äktenskapliga förhållanden och sexuella promiskuitet är offentligt registrerade, medan hans orubbliga oförmåga att ta ansvar för sina handlingar har försett debatterna med Hillary Clinton med Beckettska övertoner". Om det inte kommer framgångar beror det på det hur psykopatisk och ointellektuell Trump är, inte själva ideologin.
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om hon vinner vill ju en majoritet av amerikanarna ha henne vid makten. Då bara för minoriteten att acceptera. Annars så får de statens hela arsenal av maktmedel mot sig.

(Med reservation för eventuella större skillnader mellan popular vote och elektorsröster.)

i så fall med med minsta möjliga marginal. Det kommer bli en väldigt orolig tid är vad jag tror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in