2016-04-25, 17:06
Medlem
Finns det något konceptställe/turistkrog som är bra?
Vi är ett gäng som ska till Malmö en helg, ingen av oss har koll på staden men vi gillar typiska turisthak när vi turistar . Tänk t.ex E-types vikingarestaurang i Stockholm. Det enda jag tycks hitta genom googling är boulebar och det känns som ett rätt lame koncept. Det får gärna finnas någon kul aktivitet man kan göra på stället (som inte är biljard eller dart)

Har Malmö anammat koncept-trenden eller finns det bara vanliga krogar?
Citera
2016-04-26, 17:22
Medlem
Någon som vet någon annan svartklubb på valborg än oskrivet. Kommer ju va så fett mycket folk där tror jag.
Citera
2016-04-29, 20:55
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombichristarN
Finns det något konceptställe/turistkrog som är bra?
Vi är ett gäng som ska till Malmö en helg, ingen av oss har koll på staden men vi gillar typiska turisthak när vi turistar . Tänk t.ex E-types vikingarestaurang i Stockholm. Det enda jag tycks hitta genom googling är boulebar och det känns som ett rätt lame koncept. Det får gärna finnas någon kul aktivitet man kan göra på stället (som inte är biljard eller dart)

Har Malmö anammat koncept-trenden eller finns det bara vanliga krogar?

Det finns inte så många koncept-ställen i Malmö, det är mest vanliga pubbar. Det stället med mest aktiviteter är nog O'Learys inuti köpcentrumet Entré på Värnhemstorget. Dels har de en egen bowlinghall, dels har de en slags nöjesavdelning med mekanisk tjur, airhockey, bilspel, basketspel osv.

Ett stenkast från O'Learys ligger Big Bowl som har ett liknande utbud. Det är i första hand en bowlinghall, men de har också ett litet "nöjesrum" med lite bilspel och något skidspel och så. Jag har dock inte varit där på flera år så jag kan inte gå i godo för utbudet.
Citera
2016-04-29, 21:05
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Stannar du till på möllan så hör du bara småländska, norrländska och en och annan stockholmare.Samtliga iklädda lump med tillhörande palestinasjal. Du kommer säkert att känna dig som hemma.

Om inte jag är där, för min skånska är ganska bred. Vill man höra skånska på Möllan får man gå till ställena som alkisarna hänger på, som Square Side på Sofielundsvägen, Asian House på Södra Förstadsgatan eller Gallia vid Södervärn. Även ställen där "vanligt folk" hänger som Ölkaféet och Södervärns krog hittar man en del infödda Malmöiter.
Citera
2016-07-05, 17:40
Medlem
Någon nattklubb som är öppen idag ( tisdag ) ??
Citera
2016-07-05, 17:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAdam
Någon nattklubb som är öppen idag ( tisdag ) ??

http://www.dotoday.se/sv/malmo/nattklubb/4840-c
Citera
2016-10-07, 18:09
Medlem
Jag och några polare hade tänkt och dra ut på svartklubb ikväll. Någon som vet om det finns något på industrigatan fortfarande och om man behöver lista för att komma in? Helst techno men psytrance sitter inte heller helt fel.
Tack
Citera
2016-10-11, 18:21
Medlem
Milky.Bongs avatar
Jag och några polare ska på Kiloton på fredag och hade gärna sökt oss till en svartklubb, som lirar techno, efteråt. Kommer säkert gå att styra där, men hade varit nice med lite info innan.
Citera
2016-10-12, 17:30
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Jag och några polare ska på Kiloton på fredag och hade gärna sökt oss till en svartklubb, som lirar techno, efteråt. Kommer säkert gå att styra där, men hade varit nice med lite info innan.

Antar att Norra G kör vidare. Hipster-Kontrapunkt kör väl sin grej som vanligt men sen finns de väl lite hardcore juggeklubbar kvar som har hela spektrat.
Citera
2016-11-08, 14:43
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Tiderna kommer å tiderna går men Ölcafet består... Maten e inget vidare men en skön atmosfär, hipsters gillar stället "egentligen" och återkommer alltid hit men det är uppblandat med studenter, medelålders svenskar, MFF are och en och annan invandrare. Ölcafet forever ....
Andra ställen som är värda att gå ut och ta en öl på är Tröls Jins vid Karlskronaplan/Möllan även om servicen är knackig from time to time, vi har även Beer Ditch som man kan gå till och vattna sin strupe om man står ut med hipster tätheten...
Citera
2016-11-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Tiderna kommer å tiderna går men Ölcafet består... Maten e inget vidare men en skön atmosfär, hipsters gillar stället "egentligen" och återkommer alltid hit men det är uppblandat med studenter, medelålders svenskar, MFF are och en och annan invandrare. Ölcafet forever ....
Andra ställen som är värda att gå ut och ta en öl på är Tröls Jins vid Karlskronaplan/Möllan även om servicen är knackig from time to time, vi har även Beer Ditch som man kan gå till och vattna sin strupe om man står ut med hipster tätheten...

Tröls har ju tyvärr blivit värdelöst, bra lokal osv. Men ägaren är ju helt från vettet, inte konstigt att personalen byts ut 4 ggr / år.
Citera
2016-11-10, 20:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Tröls har ju tyvärr blivit värdelöst, bra lokal osv. Men ägaren är ju helt från vettet, inte konstigt att personalen byts ut 4 ggr / år.

Var där för ca 2 år sedan och då var det helt OK.

Har det blivit kasst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in