2013-04-16, 15:22
Medlem
Cancomehandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Paddys, vetifan dock om "lill-lördag" är av något värde här i Malmö-

Tack för tipset, återkommer om turen var med mig.
Citera
2013-05-06, 20:32
Medlem
jamesdeans avatar
Sådär i allmänhet kan jag tipsa om att Far I Hatten, som ligger i en egen byggnad inne i Folkets Park, nyligen öppnade igen, efter att ha varit stängt en längre tid pga ägarbyte och renovering. De har öppet till 02 på fredagar och lördagar och har inget inträde.

Gillar man att dricka öl till sent på natten, men ogillar nattklubbar, så kan jag rekommendera Grand Öl och Mat. Det är en vanlig pubb som har öppet till 03 på fre-lör och tar ej inträde. Väldigt stort för att vara en pubb.

Debaser har gratis inträde hela natten alla dagar utom fredag och lördag under sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Hur är chockladfabriken nu för tiden?
Minns för några år sedan då en utländsk polare inte ville gå dit pga "Där är så jävla mycket negrar och araber". Är det likadant fortfarande?

De har ingen nattklubb längre. Mannen som äger byggnaden ville aldrig ha en nattklubb där egentligen, han gjorde det endast som ett sätt att tjäna ihop pengar till att bygga ölbryggeriet som numera ligger där. Nu ligger alltså Malmö Brygghus där istället, en bryggeripubb som säljer öl som de brygger själva i byggnaden. Sjysst ställe om man är ölintresserad, ständigt nya ölsorter på menyn och många av deras öl säljs bara där.
Citera
2013-05-08, 19:49
Medlem
kofotleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
(Ang. Moriskan)
Måste ta ut pengar innan eller stå i den enorma automatkön i källaren...

Alternativt ta ut pengar vid ingången till folkets park, vid coop-närbutiken. Brukar aldrig vara kö där, max 2-3 personer.

-------------------

Etage
Min bild av etage är rätt ösigt ställe men det har sjuka ups and downs. Vissa dagar asnajs, andra dagar rent åt helvete. Nice när "pianobaren" är öppet.

Hipp
Hipp ogillar jag generellt men kan inte riktigt sätta fingert på varför. Kanske lokalens utformning.

Kulturbolaget
Blandad musik och blandat folk. Trevliga och schyssta vakter. Aldrig några problem.

Chili

Väldigt litet och har varit ganska folktomt ofta. Varit där totalt två gånger då det varit fullt/kö, båda förra sommaren.

Moriskan

Beroende på kvällar men mitt intryck är att det är mycket alternativfolk/afrikaner/hipsters och knark på det stället.

Happy Bar
Skön stämning, bra lokaler och en supertrevlig värd. Förra sommaren hade de 139:- per flaska vin om jag inte missminner mig (blaskevin givetvis, men sjukt prisvärt att ta ut flaskan till uteserveringen och sitta med två glas när det är varmt en sommarkväll/natt)

Inkonst
Sköna drum n bass-kvällar, även om jag vanligtvis inte gillar den typen av musik. Blir alltid galet tryck och man bara går loss där inne, hehe.

Glömt/valt att inte ta upp massa nattklubbar.

Gick ut 3-4ggr/vecka under ungefär 2 år. Dock inte varit ute på ett bra tag så rapporterna är ju inte direkt dagsfärska...
Citera
2013-05-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Håll dig innanför kanalerna. Finns bra ställen men man får leta ett tag om man inte är van vid att gå ut.

Möllan är mest svartskallar och hipsters, äcklig blandning.

Antar att du var på Izakaya Koi när de firade 20 år? http://www.youtube.com/watch?v=A_zSVQsV29I
Citera
2013-05-12, 02:11
Medlem
Seungris avatar
Vilka klubbar spelar Hip Hop, RnB, Pop nuförtiden?
Citera
2013-05-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Vilka klubbar spelar Hip Hop, RnB, Pop nuförtiden?

Woohah! på Babel kör väl då och då.

Kolla även upp när Besh One + Jesaja ordnar klubbar. De spelade senast igår på slagthuset.
Citera
2013-07-05, 12:23
Medlem
Vad händer med uteställena i Malmö? Helt plötsligt har man tydligen upptäckt att man trots allt inte är en storstad och att kundunderlaget är för litet. Debaser ska bara köra på sommaren och Babel ska ha stängt under samma årstid. Och så är konsertarrangörerna sura på kommunen över att det ordnas gratisspelningar här och var (Folkets park bla). Är Möllan-hypen på väg att dö?
Citera
2013-07-05, 16:21
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Vad händer med uteställena i Malmö? Helt plötsligt har man tydligen upptäckt att man trots allt inte är en storstad och att kundunderlaget är för litet. Debaser ska bara köra på sommaren och Babel ska ha stängt under samma årstid. Och så är konsertarrangörerna sura på kommunen över att det ordnas gratisspelningar här och var (Folkets park bla). Är Möllan-hypen på väg att dö?

Ska debaser malmö stänga i höst?

Nu var det ett tag sen jag hängde i Malmö men jag kan tänka mig att en viss hybris hos de här klubbarna kan ha påverkat negativt. Malmö är ingen jättestor stad och dem som går på dessa klubbar ålder 18-35 och bor i Malmö är inte någon speciellt köpstark grupp.
Jag menar vad kostar inträdet på Babel nu senast, typ 140 kr inklusive garderob för någon skitklubb med dyr öl enbart på flaska(?) där nån kompis till nåns flickvän står och lirar sina spellistor på spotify. Okej jag kanske överdriver lite med det är ju inte värt pengarna helt enkelt.
Ta sen Debaser en svintrist lokal som även när det är fullt alltid känns halvtomt och som inte utvecklats ett skit på 5 år. Plus att i takt med att stockholmshipsterna har åldrats eller flyttat hem så har konkurrensen ökat från mer ambitiösa etablissemang i närheten som moriskan, far i hatten, grand, scandia.
Senast redigerad av EugeneHutz 2013-07-05 kl. 16:23.
Citera
2013-07-05, 23:58
Medlem
Bombaysapphires avatar
Inte konstigt om Debaser stänger efter sommaren för det _enda_ som är bra med det stället är uteserveringen. Har ändå varit där en del genom åren och det är inte många gånger det har varit mer än ett par gäng på dansgolvet.
Babel är också skit i mitt tycke men inte har väl det stängt nu?
Citera
2013-07-08, 01:35
Medlem
Aleopas avatar
Det vore ju såklart skönt om Debaser stängde och någon annan tog över och gjorde att man vill vistas där. Men å andra sidan kommer ju alla stockholmare och smålänningar nu tvingas att gå till andra ställen och förpesta ens festande. Vore en bra ide om kommunen sponsrade så de höll sig på Debaser och vi andra slapp dem.
Citera
2013-08-05, 18:34
Medlem
Alla som åker till malmö och ska festa borde dra sig bort till norra grängesbergsgatan. Fullt med svartklubbar, är man lite nojjig finns det alltid ställen där man måste vara medlem för att komma in. Dryckespriserna ligger väl runt 20-30 för en öl och knarket flödar.
Citera
2013-08-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mpunkt
Alla som åker till malmö och ska festa borde dra sig bort till norra grängesbergsgatan. Fullt med svartklubbar, är man lite nojjig finns det alltid ställen där man måste vara medlem för att komma in. Dryckespriserna ligger väl runt 20-30 för en öl och knarket flödar.

NG är ju rätt så inaktivt sen några år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in