2016-11-07, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Nu har Ackeson än en gång tappat läsförmågan.
Det är väl klart solklart att XXXXXX , tillsammans med sin fru XXXX, är inblandad i affären med svärfadern.
När XXXXXXX och hans fru valde att stämma svärfadern för att han inte fullföljt affären, var det enbart XXXXXXX som förde talan, både för hustrun och för OY General energy Africa Ltd: https://minfil.com/D8P3p0b9b8/160121_St_mning_Per_Larsson_.pdf
Självklart är han med och jobbar för detta, konstigt vore väl annars. Det var inte vad mina inlägg handlade om. Jag menade att det inte är topic i tråden att skriva om en husaffär som inte handlar om det som står i överskriften. Nu har en moderator tyvärr dragit ut gummiparagrafen så att också detta tillåts. Jag hävdar fortfarande att det inte är topic.

Det har alltså inget med min läskunnighet att göra. Däremot skrev den notoriske bluffmakaren Luffa Bluffa ut ett antal namn till i tråden så att han får må gott i några timmar.
Citera
2016-11-07, 14:36
Bannlyst
Citat:
En intressant notering är att xxxxxxx i sin stämningsansökan mot svärfadern, som kom in till Västmanlands tingsrätt 2016-01-21 skriver att OY General energy Africa Ltd har en svensk filial med org.nr: 502061-7360 och benämnd OY Läkemedelsgruppen 3 R AB.
Vid det laget borde xxxxxxx rimligen ha känt till att den svenska filialen avregistrerades per 2013-02-21: http://www.solidinfo.se/foretag/oy-lakemedelsgruppen-3r-ab/grunddata
Kan man inte ha en filial utan att vara ha ett registrerat bolag i Sverige? Om inte så vet jag flera som bryter mot Luffa Bluffa-lagen.
Citera
2016-11-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Kan man inte ha en filial utan att vara ha ett registrerat bolag i Sverige? Om inte så vet jag flera som bryter mot Luffa Bluffa-lagen.

Huh? Nej , ett utländskt företag får inte bedriva verksamhet i Sverige utan att ha ett organisationsnummer

http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/filial
Citera
2016-11-07, 15:40
Medlem
Citat:
Här kommer några förvaltarberättelser:
Bostadsinvent Skandinavia AB: https://minfil.org/81Papab9b1/Bostadsinvent_Skandinavia_AB_F_rvaltarber_ttelse.p df
Bokep fastigheter AB: https://minfil.org/9dP2pdb9b0/Bokep_fastigheter_AB_F_rvaltarber_ttelse.pdf
Varbergsortens byggledning AB: https://minfil.org/B7P2p6b2be/Varbergortens_byggledning_AB_F_rvaltarber_ttelse.p df
Stargazer capital AB: https://minfil.org/CaPapabab3/Stargazer_capital_AB_F_rvaltarber_ttelse.pdf

Och här återfinns alltså bevis för ytterligare några bolag på listan.

Citat:
Jag, och någon annan, efterfrågade bevis på att killen är kriminell inte om han varit med i några namngivna företag. Det är fullständigt ointressant i sammanhanget.
Det är möjligt att jag har missförstått dig, alternativt blandat ihop det med någon annans poster, men jag har i alla fall varit av uppfattningen att såväl du som andra ifrågasatt T.N's inblandning i de aktuella bolagen som gått i konkurs. Därav mina försök att påvisa var i den presenterade dokumentationen det återfinns bevis som talar för hans inblandning (i de fall där den inte är uppenbar, t.ex där han har varit registrerad bolagsman).

Citat:
Jag har själv varit indragen i en konkurs med kriminella inslag där ägaren fick fängelse, jag jobbade med försäljning. Är jag då också kriminell?
Nej, sannolikt gör det inte dig kriminell. Men nu framstår inte T.N's roll i de aktuella bolagen som så fristående från bolagets ledning, inte när man läser de relevanta dokumenten.

Det är ju helhetsbilden som är den viktigaste. Och som jag har sagt tidigare, så krävs det inte att man blir dömd för att en handling skall vara kriminell. Jag påstår visserligen inte att T.N har begått kriminella handlingar, däremot hävdar jag att han varit delaktig i bolag där det har förekommit handlingar som med stor sannolikhet har varit olagliga. Vidare påstår jag att antalet bolag som han har varit delaktig i, och som därefter försatts i konkurs, är så högt att det är anmärkningsvärt. När man sedan läser förvaltarberättelserna för några av dessa bolagen, så framträder både ett mönster som upprepas, och en bild som inte direkt kan anses vara fördelaktig för de inblandade. Sedan får var och en dra sina egna slutsatser utifrån de fakta som föreligger.
Citera
2016-11-07, 16:48
Medlem
Som ren konsumentupplysning bjuder jag Er på alla, ännu inte konkursade, bolag som har koppling på ett eller annat sätt, till ärkebedragarna Thony Norelli, Jan-Erik Olsson, Anthony Norman med flera.
Svenska bolag:
556513-3245 Granitporten AB
556588-0407 Iggesunds maskin AB
556606-1148 Systematisk Kapitalförvaltning i Sverige AB
556654-3707 Trig media group AB
556667-2985 Autoexpo i Sverige AB
556684-9070 Luftman AB
556695-9150 Niksam AB
556697-1452 Migliore Holding AB
556698-8613 Svenska hyresbostäder Folkhemmet AB
556708-9841 Petlandsskär vind AB
556788-2807 Trig social media AB
556802-5612 Akvendia AB
556921-0098 AuraGenix AB
559001-4139 Järnvattnet AB
559017-7597 Mindflite capital AB
559035-4972 Yazzer Lifestyle AB

Estniska bolag:
10799688 BACCARA DUO OÜ
11315037 Reval-Madrid OÜ
11811925 LOUIS WOLFF OÜ
12158999 Staffing App OÜ
12304231 STCC OÜ
12307353 Fusion finance OÜ
12545302 EESTI METALLI KAUBANDUS OÜ
12555393 URAL INVEST EESTI OÜ
12635399 Q oil resourses OÜ
12666566 ADEKVATHUS OÜ
12667695 LW COMMODITIES & SECURITIES OÜ
12667809 LW Holding OÜ
12667985 Emerging Technologies OÜ
12715611 Vasa mineral OÜ
12739685 SPL SPECIAL PURPOSE LIVING OÜ
12790504 Hinnos OÜ (BioBamboo)
14133443 Lapland Holding OÜ

Belgiskt bolag:
BE0475637322 Trolludden EBVBA

Holländskt bolag:
NL0009975630 AuraGenix NV

Finskt bolag:
0196111-0 Oy General energy Africa Ltd

Någon som känner till något om ett eller flera av dessa bolag, förutom Granitporten förstås?
Senast redigerad av Luffa 2016-11-07 kl. 17:20.
Citera
2016-11-07, 17:40
Bannlyst
Kan du inte posta telefonkatalogen också, det skulle ge mer än den listan över en massa random företag oavsett vem som sitter i styrelsen eller bara står utanför och ugglar?

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Huh? Nej , ett utländskt företag får inte bedriva verksamhet i Sverige utan att ha ett organisationsnummer

http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/filial
OK!
Men om de inte bedriver verksamhet får de väl ha en filial? En filial kan ju vara vad som helst som en bajamaja eller en vedbod osv eller bara en plats att sitta o snacka vänner emellan.
Hursom, frågan är inte viktig.
Senast redigerad av Gromgutten 2016-11-07 kl. 19:17. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-11-07, 19:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Självklart är han med och jobbar för detta, konstigt vore väl annars. Det var inte vad mina inlägg handlade om. Jag menade att det inte är topic i tråden att skriva om en husaffär som inte handlar om det som står i överskriften. Nu har en moderator tyvärr dragit ut gummiparagrafen så att också detta tillåts. Jag hävdar fortfarande att det inte är topic.

Det har alltså inget med min läskunnighet att göra. Däremot skrev den notoriske bluffmakaren Luffa Bluffa ut ett antal namn till i tråden så att han får må gott i några timmar.

Vi kan inte ha 80 trådar om samma jävla føretagsklusters alla jävla orgnummer där samma saker skall ältas.

Sluta gnäll.

/Mod
Citera
2016-11-07, 21:00
Medlem
Inleder detta genmäle med ett ganska underbart Citat jag fick mig PM:at i går. Det är ett tänkvärt citat som ALLA borde följa. Detta citat kommer att återkomma lite längre ner i texten också, men det återkommer vi till lite senare som sagt. Citatet är som följer: -"Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre" Detta tycker jag att vi nu tar fasta på och slutar upp med lösa påståenden hit och dit. 😊

Citat:
Nu handlade detta inte om vad som är rätt eller fel. Jag påstod att det ä OT att skriva om husaffären eftersom den det handlar om inte är inblandad i affären. Om detta vore mitt forum hade jag absolut tyckt det vara OT men nu är det inte det utan det är ett forum som använder sina regler godtyckligt. Om jag skulle ha ett forum skulle ingen få hänga ut någon eftersom jag har empati och omtanke om folk vilket detta forum inte har. Dvs finns det möjlighet att någon kan hängas ut så slänger man sig på godkänt-knappen. Tidigare när någon ansåg att en uthängning vara OT ändrades trådens namn och plötsligt var det inte OT längre och på så vis indirekt uppmanar till att hänga ut folk. Normalt tänkande människor med empati gör bara inte så.

Varför drar du upp det hela tiden då?? Skit i att svara på frågor om det. Lätt att gnälla på andra när de är OT, men helt ok att du tar upp OT i dina svar titt som tätt.

Citat:
Ja, om man har ett sjukligt intresse att skvallra om folk så hänger man ut dem. Men alla andra 99,9% av folket skulle aldrig göra det.

Vem är sjukligt intresserad av skvaller?? Finns det skvaller i tråden så är det ett par tre stycken med dig i spetsen som far med skvaller, i alla fall om vi skall tro och följa dina egna ord här på FB, nu kommer de tänkvärda orden igen. -"Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre."

Så du måste mena att det är de tre personerna som skvallrar va? De som påstår en massa utan att visa vare sig källor eller något som helst annat bevis för vad de påstår. Eller har du ändrat ståndpunkt nu?? Det var ju ett tag sedan du skrev det.

Följer vi nu din tänkvärda och kloka devis "Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre" så kan inte Luffa påstås ljuga i tråden, eller hur?? Luffa har hela djävla tiden just backar upp allt med dokument om Thony & C/o?? Eller är jag helt fel ute nu igen??

Citat:
Risken finns om inte annat att man själv blir uthängd. Men det är klart, har man en agenda att jämnt och ständigt hänga ut någon utpekad så kanske man tar den risken.

Själv tycker du att det är helt i sin ordning att hänga ut andra människor i en annan tråd, men det är klart där handlar det om vidriga människor som verkligen förtjänar att hängas ut va??

Är det bara i Granitporten AB, Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-Bolag tråden som uthängningen av människor enligt dig är vidrigt?? Eller är det bara det att det ser bättre ut att hänga ut andra "offentliga" människor med avvikande människosyn??

För att påstå att Thony & C/o som privatpersoner hängs ut här är väll inte helt sant eller hur?? Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte Thony Norelli en företagsledare?? Är inte de andra namngiva personerna i tråden också företagsledare?? Är det inte som så att denna tråden handlar om vad dessa människor gör i egenskap av företagare??

Är det inte vidare som så att om man driver ett AB så är man offentlig i så motto att som de måste tåla att deras aktiebolag och deras affärer skärskådas, att deras namn publiceras, och att om någon hittar skit så kommer det fram??

Citat:
Sanningen är att ni inte alls tänkt ingå i en affärsrelation med honom, ni är bara avundsjuka. Eller rättare sagt är Luffa Bluffa avundsjuk på mannen och han har lyckats dra in er andra i det också

Jag kan som vanligt bara svara för mig själv, men att vara avundsjuk ligger inte för mig, vad det nu än må vara, och att vara avundsjuk på Thony Norelli & C/o finns inte på kartan.

Citat:
Hur har Luffa lyckats med det? Har han en hållhake på er?

Luffas hållhake på mig är att han i vanlig ordning presenterar dokumentation för oss andra. På så vis kan vi andra i Luffas Entourage (som du så fint namngett oss) bilda oss en egen uppfattning om vad som försiggår.

Själv har du haft samma uppfattning tidigare i andra trådar, vad är det som skiljer sig åt nu då??

Du kommer med påstående efter påstående om att Luffas engagemang i tråden förstör för Thony & C/o men, i vanlig ordning kan du inte backa upp något av det du påstår.

Citat:
Ni är bara ett sorgligt Luffa-Bluffa entourage som av någon anledning vill förstöra livet för honom och hans anhöriga. Hur känns det när man beter sig på detta ynkliga sätt i sin anonymitet?

Nu har väll ingen anhörig till Thony eller någon annan i hans gäng blivit uthängda här?? De enda som får stoltsera med sina namn här i tråden är ju medlemmar i Thonys glada företagssfär, och H.S, jag höll på att glömma av H.S. Javisst fasen, du vet ju inte vem H.S är. Här får du en ledtråd eller två av mig.

Så Ackeson, låt oss nu följa dina kloka ord, "Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre" och istället börja lägga fram bevis på att Granitporten AB Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-bolag är helt vanliga företag, och att det Luffa påstår här i tråden är en grym sammansvärjning, fabricerad av diverse Thony hatare runtom i Sverige.
Citera
2016-11-08, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wau
Inleder detta genmäle med ett ganska underbart Citat jag fick mig PM:at i går. Det är ett tänkvärt citat som ALLA borde följa. Detta citat kommer att återkomma lite längre ner i texten också, men det återkommer vi till lite senare som sagt. Citatet är som följer: -"Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre" Detta tycker jag att vi nu tar fasta på och slutar upp med lösa påståenden hit och dit. 😊
Håller med!

Citat:
Varför drar du upp det hela tiden då?? Skit i att svara på frågor om det. Lätt att gnälla på andra när de är OT, men helt ok att du tar upp OT i dina svar titt som tätt.
Jag har tidigare skrivit att det som intresserar mig är varför folk inte kan hålla sig utan att lägga ut personuppgifter på nätet och kalla dem för olagligheter. Det är det jag "gnäller" på. Denna tråd har väl någon slags världsrekord i den sporten.
Moderatorn förklarade sedan varför det får finnas i denna tråd och det får jag förhålla mig till.

Citat:
Vem är sjukligt intresserad av skvaller?? Finns det skvaller i tråden så är det ett par tre stycken med dig i spetsen som far med skvaller, i alla fall om vi skall tro och följa dina egna ord här på FB, nu kommer de tänkvärda orden igen. -"Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre."
Jag skvallrar aldrig om någon vilket är svårt att göra om man inte nämner "någon" vid namn vilket jag inte tänker göra. Skvallra på ett alias, om jag nu gjort det vilket jag är tveksam till, är lika illa som att skvallra på Alfons Åberg. Jag står för vad jag tidigare skrivit. Om jag har fel någon gång, vilket jag kan ha, kommer jag att erkänna detta och be om ursäkt till och med till ett anonymt alias. De som själva skvallrar eller hänger ut folk mm måste leken tåla.

Citat:
Så du måste mena att det är de tre personerna som skvallrar va? De som påstår en massa utan att visa vare sig källor eller något som helst annat bevis för vad de påstår. Eller har du ändrat ståndpunkt nu?? Det var ju ett tag sedan du skrev det.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma men i korthet, det är bara dumt skvaller att kalla någon kriminell utan att kunna bevisa det och om man kan bevisa det kan det i vart fall utgöra förtal att kalla någon för kriminell. Jag tror ärligt talat att inte du vill förtala eller skvallra på någon utan bara diskutera saken som den är.

Citat:
Följer vi nu din tänkvärda och kloka devis "Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre" så kan inte Luffa påstås ljuga i tråden, eller hur?? Luffa har hela djävla tiden just backar upp allt med dokument om xxxx & C/o?? Eller är jag helt fel ute nu igen??
Ja, du är fel ute! Jag skriver upprepande gånger att det inte finns några bevis för att den omtalade är kriminell eller bluffmakare. Det som Luffa Bluffa lägger ut i tråden är bara en massa dokument som inte bevisar mer än det som står i dokumenten, inget annat. Där står inget om att någon är kriminell eller bluffmakare mm.

Citat:
Själv tycker du att det är helt i sin ordning att hänga ut andra människor i en annan tråd, men det är klart där handlar det om vidriga människor som verkligen förtjänar att hängas ut va??
Ja, det är vad jag tycker när det gäller media och människor som är satta att sköta vår omsorg. Jag tycker vidare att offentliga person kan man nämna vid namn i det de är offentliga i men man skall aldrig nämna privata detaljer som inte har med offentligheten att gör. Men framför allt skall man inte kalla någon för kriminell, bluffmakare eller något liknande tillmälen vare sig det finns bevis eller inte. Jag tror faktiskt du tycker på samma sätt.

Citat:
Är det bara i Granitporten AB, Migliore Fondspar mfl xxxxxx-Bolag tråden som uthängningen av människor enligt dig är vidrigt?? Eller är det bara det att det ser bättre ut att hänga ut andra "offentliga" människor med avvikande människosyn??
Se ovan.

Citat:
För att påstå att xxxxx & C/o som privatpersoner hängs ut här är väll inte helt sant eller hur?? Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte xxxxxxx en företagsledare?? Är inte de andra namngiva personerna i tråden också företagsledare?? Är det inte som så att denna tråden handlar om vad dessa människor gör i egenskap av företagare??
Jo, vad de gör som företagare och deras företag! Men har man upprepade gånger kallat dem för kriminella, bluffmakare och på det ironiserat över deras värv är det inte längre frågan om att "tala om företag och företagare", det är bara ont skvaller och förtal.

Citat:
Är det inte vidare som så att om man driver ett AB så är man offentlig i så motto att som de måste tåla att deras aktiebolag och deras affärer skärskådas, att deras namn publiceras, och att om någon hittar skit så kommer det fram??
Se ovan!

Citat:
Jag kan som vanligt bara svara för mig själv, men att vara avundsjuk ligger inte för mig, vad det nu än må vara, och att vara avundsjuk på xxxxxxxxx & C/o finns inte på kartan.
Jag tror dig!

Citat:
Luffas hållhake på mig är att han i vanlig ordning presenterar dokumentation för oss andra. På så vis kan vi andra i Luffas Entourage (som du så fint namngett oss) bilda oss en egen uppfattning om vad som försiggår.
Ja, jag håller med om att du försöker bilda dig en uppfattning men det är inte säker jag håller med det du kommer fram till. Jag har dock inte läst vad du kommit fram till ännu.

Citat:
Själv har du haft samma uppfattning tidigare i andra trådar, vad är det som skiljer sig åt nu då??
Jag har alltid samma uppfattning där uthängningar och förtal är något jag avskyr över folk som inte själva gjort så. Hänger någon däremot ut folk eller förtalar dem så måste de själva leken tåla.

Citat:
Du kommer med påstående efter påstående om att Luffas engagemang i tråden förstör för xxxx & C/o men, i vanlig ordning kan du inte backa upp något av det du påstår.
Det behövs inte backas upp något, om jag skulle citera uthängningar och förtal av Luffa Bluffa skulle jag delta i vendettan och det kan jag naturligtvis inte göra.

Citat:
Nu har väll ingen anhörig till xxxxx eller någon annan i hans gäng blivit uthängda här?? De enda som får stoltsera med sina namn här i tråden är ju medlemmar i xxxxx glada företagssfär,
..och anhörig som inte alls är kopplad till "företagssfären". De alla har blivit uthängda och förtalade som kriminella och bluffmakare. En av dem direkt medan de andra indirekt (har jag för mig).

Citat:
och H.S, jag höll på att glömma av H.S. Javisst fasen, du vet ju inte vem H.S är. Här får du en ledtråd eller två av mig.
Jag fick reda på vem Journalisten är en kort tid efter jag började posta här men jag kunde inte i hastigheten koppla efternamnet till den förkortningen. Hoppas inte det blev någon stor skada av den fadäsen!?

Citat:
Så Ackeson, låt oss nu följa dina kloka ord, "Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre" och istället börja lägga fram bevis på att Granitporten AB Migliore Fondspar mfl xxxxxxx-bolag är helt vanliga företag, och att det Luffa påstår här i tråden är en grym sammansvärjning, fabricerad av diverse xxxxxx hatare runtom i Sverige.
Men nu är det så att jag aldrig påstått dessa företag är "helt vanliga företag", jag påstår att Luffa Bluffa förtalar dessa människor mycket illa genom att påstå att de är kriminella, bluffmakare och annat. Det är Luffa Bluffa som skall stå för bevisen här, det är han som påstår saker.

Jag påstår inte att någon inte är kriminell, jag påstår inte att någon här är vit som snö, jag påstår att Luffa Bluffa utrycker sig jävligt illa om folk och det oavsett om det skulle vara sant eller ej. Men jag nöjer mig med att se bevis för det han påstår, dvs att killen är en kriminell bluffmakare men det beviset lyser med sin frånvaro.

EDIT:
Lite småsaker.
Senast redigerad av Ackeson 2016-11-08 kl. 02:56.
Citera
2016-11-08, 11:43
Medlem
Idag föll Solna tingsrätts dom i tvistemålet där Thony Norelli stämt en före detta anställd på en halv miljon kronor.
Som väntat innebar domen ett gigantiskt bakslag för Norelli. Samtidigt säger domen lite mer om Norellis sätt att verka.
Här är domen: https://minfil.org/vfQ5p7bfb0/161108_St_mning_Pehr_Hoffner_Dom.pdf
Citera
2016-11-08, 12:46
Medlem
Intressant dokument! Speciellt när man jämför med andra dokument... Jag vill nog inte påstå att det direkt ökar förtroendet för T.N och hans affärspartners!

Från den senaste domen:
Citat:
Parterna är eniga om att P.H varit anställd i T.Ns bolag Scandic
Construction Group AB för att administrera och hantera finansiella instrument och att
han bl.a. haft i uppdrag att handla med T.Ns aktierättigheter som fanns på
hans depå i ABC.
Källa: Tingsrättens dom T3179-16

Från tidigare förvaltarberättelse:
Citat:
T.N har under konkursutredningen i huvudsak uppgivit följande. Han har arbetat såsom konsult åt Bolaget på uppdrag av "Viral Angels". Verksamheten i Bolaget har bestått i fastighetsprojektutveckling där Bolaget på uppdrag av "Viral Angels" upprättate bl.a. projekthandlingar. Enligt en fastställd budget skulle Bolaget erhålla en månatlig ersättning för detta arbete, men så kom inte att ske. T.N uppger sig inte ha haft någon verksamhetsledande funktion i Bolaget.
Källa: Scandic Construction Group Förvaltarberättelse (Sid. 4, 3:e stycket)

I domen anför dessutom P.H:
Citat:
T.N hade heller inte rätt att handla med aktierättigheterna eftersom han inte ägde några aktier i de aktuella bolagen.

Domstolen tar inte ställning till om detta stämmer, eftersom käromålet ogillas av andra skäl, men skriver följande:
Citat:
P.H har dock ingett ett en stor mängd handlingar i målet till stöd för sin uppfattning om att T.N inte haft rätt att handla med aktierättigheterna.

Det är ju lite synd att den frågan inte utretts ordentligt av domstolen - men vem vet, kanske det kommer ett överklagande och att nästa instans väljer att inkludera den frågan i sitt avgörande.
Citera
2016-11-08, 14:32
Medlem
Citat:
Text...
OK!
Men om de inte bedriver verksamhet får de väl ha en filial? En filial kan ju vara vad som helst som en bajamaja eller en vedbod osv eller bara en plats att sitta o snacka vänner emellan.
Hursom, frågan är inte viktig.

Är du dum? Det var ju du som skrev att frågan var viktig...

Citat:

Alltså - Luffa har rätt - för att ha en filial i Sverige (Bedriva filial = bedriva verksamhet) så skall det vara ett registrerat bolag

Om nu Thony Norelli är så korkad så att han skriver om en filial som han själv bör veta redan är avregistrerad så visar det på en obefintlig kunskap i hur man driver ett företag.
Och då bör Thony Norelli heller inte driva 70 företag - eftersom det uppenbarligen lär gå åt skogen likadant.
(FB) Granitporten AB, Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-bolag /Mod

Det är ju precis detta tråden handlar om , Thony Norelli och alla hans företag som inte har något värde ö.h.t. utan bara är påhittat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in