2016-08-24, 09:38
Medlem
Nu gör jag säkert något fel men jag praktiserar min yttrandefrihet, något som ogillas på Flashback om man inte tycker som de flashbackskadade.

Jag tycker att Researchgruppen har gjort ett bra arbete och jag är inte ens lite vänster.

Det är bra att de hänger ut anonyma tyckare och eller näthatare.

Det är inte dubbelmoral att själv näthata om de gör det under sitt egna namn och hänga ut sådana som gör det anonymt. Det krävs en speciell slags styrka med att göra det öppet. Något de flesta anonyma på Flashback saknar helt, minipittarna här får ta det som dagens trådsanning.

Vad jag tycker de gör fel:

De är för politiskt fokuserade men det är deras uppenbara agenda. Det hade varit mycket roligare om de hängde ut alla anonyma!

De har säkerligen en massa larviga saker för sig och allmänt "jag har precis studerat på universitet eller läst en identitetspolitisk bok så nu skall jag använda resonemang ingen annan förstår". Men det är deras sak, svenska folket förstår inte heller många av flashbacks rasisters och andra världsfrånvändas nyspråk heller. Fattar ni inte många här är minst lika ideologiskt inavlade som de ni avskyr. Ja, jag drar många fördomsfullt och generaliserar men för Flashback PKiterna måste jag vara övertydlig eftersom de flesta är dumma i huvudet: -Jag är medveten om att alla inte är lika dumma här och jag måste vara dummast av alla som ens skriver här och tycker det är en håla för folk med "verklighetsstörning" (Ja, jag hittade på ett eget ord, hoppas det framöver kommer ingå i Flashbacks egna ordbok tillsammans med "skäggbarn" och övriga ord).

Så fram med fler uthängningar och fokusera inte bara på rasisterna eller extremhögern. Det är liksom så roligt att läsa om folk här hur de är utanför den Internettuffa fasaden som upprätthålls här inne.
Senast redigerad av fejk3928 2016-08-24 kl. 09:54.
Citera
2016-08-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejk3928
Nu gör jag säkert något fel men jag praktiserar min yttrandefrihet, något som ogillas på Flashback om man inte tycker som de flashbackskadade.

Jag tycker att Researchgruppen har gjort ett bra arbete och jag är inte ens lite vänster.

Det är bra att de hänger ut anonyma tyckare och eller näthatare.

Det är inte dubbelmoral att själv näthata om de gör det under sitt egna namn och hänga ut sådana som gör det anonymt. Det krävs en speciell slags styrka med att göra det öppet. Något de flesta anonyma på Flashback saknar helt, minipittarna här får ta det som dagens trådsanning.

Vad jag tycker de gör fel:

De är för politiskt fokuserade men det är deras uppenbara agenda. Det hade varit mycket roligare om de hängde ut alla anonyma!

De har säkerligen en massa larviga saker för sig och allmänt "jag har precis studerat på universitet eller läst en identitetspolitisk bok så nu skall jag använda resonemang ingen annan förstår". Men det är deras sak, svenska folket förstår inte heller många av flashbacks rasisters och andra världsfrånvändas nyspråk heller. Fattar ni inte många här är minst lika ideologiskt inavlade som de ni avskyr. Ja, jag drar många fördomsfullt och generaliserar men för Flashback PKiterna måste jag vara övertydlig eftersom de flesta är dumma i huvudet: -Jag är medveten om att alla inte är lika dumma här och jag måste vara dummast av alla som ens skriver här och tycker det är en håla för folk med "verklighetsstörning" (Ja, jag hittade på ett eget ord, hoppas det framöver kommer ingå i Flashbacks egna ordbok tillsammans med "skäggbarn" och övriga ord).

Så fram med fler uthängningar och fokusera inte bara på rasisterna eller extremhögern. Det är liksom så roligt att läsa om folk här hur de är utanför den Internettuffa fasaden som upprätthålls här inne.

Här näthatar du själv fullt ut och dessutom med en signatur??????
Citera
2016-08-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Gör jag? Ingen identiferad person eller user är utpekad så det är knappast näthat.

Men men flashbacknötterna tål inte att genomskådas då är det näthat..

Överkänslig någon? Du bevisar bara min poäng, Flashback består av ett gäng överkänsliga WT-kärringar.
Senast redigerad av fejk3928 2016-08-24 kl. 10:26.
Citera
2016-08-25, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Detta har jag påpekat flera gånger:

När någon här hänger ut och/eller förtalar någon helt ovetandes person är det en legal diskussion i en brottsfråga eller liknande. Alla tycker det är ok och går vidare med nästa uthängning.

När någon påpekar att de anonyma gör fel i att hänga ut och förtala någon börjar genast detta vändas mot den som påstår det till att det är den som är näthatare.
Jag vill alldeles bestämt påstå att en anonym person aldrig kan förtalas. Att nämna en anonyms alias är inte heller uthängning.

Detta är något som Flashbackmobben har svårt att ta in.

Mer:
Om någon anonym på Flashback hängt ut andra helt oskyldiga eller hetsat mot denna i egenskap att inte vara "äkta" Svensk får uthängaren virituella applåder av medskribenterna.

Om Researchgruppen hänger ut den som hängt ut andra helt oskyldiga eller hetsat mot denna i egenskap att inte vara "äkta" Svensk får Researchgruppen mycket hård kritik av Flashbackmobben för att vara vänster, kriminella, för att de vill hindra yttrandefriheten och mycket annat tramsigt.

Om det är ok att hänga ut och jävlas åt ena hållet måste det per automatik vara tillåtet åt andra hållet också. Om man därtill lägger att Researchgruppen har en journalistisk agenda är det också lagligt det de gör men det är inte lagligt det som de anonyma fegisarna gör på Flashback.

Detta är något som Flashbackmobben har svårt att ta in.

Det vi vet om Researchgruppen är att de har en journalistisk agenda och att de själva inte hänger ut någon privatperson. Vi vet också att de innehar 40.000 mejladresser från Flashbacks databas och vi vet att de har mycket kvar att visa.

Detta är något som gör att Flashbackmobben skiter på sig.
Senast redigerad av Ackeson 2016-08-25 kl. 21:31.
Citera
2016-08-28, 22:38
Medlem
Under studietiden i Lund hängde (eller bodde?) Carl Tullgren på Smålands Nation. Som framgått av tidigare granskningar dömdes han för att ha misshandlat tre personer i december 2007, och ytterligare en person i februari 2008. Men detta är inte allt.

Vid tiden på Smålands nation, kring åren 2008 – 2009, lurade Carl nämligen till sig stora summor i försörjningsstöd genom att låna kvitton från kompisar och uppge att utgifterna var hans egna. Samtidigt förvarade Carl sina Egna sparpengar, en inte helt obetydlig summa, på ett bankkonto som stod registrerat på någon annan. För att få försörjningsstöd lagligt måste man nämligen sakna ekonomiska tillgångar. Att Carl genom detta tog pengar avsedda för människor som faktiskt befinner sig i en utsatt situation tänkte han nog inte riktigt på…

Tullgren ska även ha ägnat sig åt storskaligt snatteri på Coop i Lund och var välkänd av polisen redan före han dömdes av Lunds tingsrätt för våld mot tjänsteman efter att ha spöat upp en taxichaufför under senhösten 2013. Vid 30-november-kravallerna i Lund 2008 ingick han t.ex. i den grupp våldsbejakande vänsterextremister som kastade gatsten mot polisen.

Carls senaste projekt verkar vara att samla in pengar för ett bokprojekt om nazism tillsammans med Peter Andersson (originell idé eller vad säger ni?). Kanske borde boken istället handla om den vänsterextrema miljön i Lund och kring Smålands Nation, som Carl har betydligt bättre insikt i? Eller varför inte en guide i hur man lurar Lunds kommun på försörjningsstöd?

Nu är detta ett tag sedan, och bidragsbrotten som Carl ju inte är dömd för är kanske preskriberade. Men för den som har tid över och känner sig manad att gräva lite i Carls förehavanden går det säkert att hitta fler oegentligheter bland misshandelsdomarna, bedrägerierna, de våldsamma upploppen och domen om våld mot tjänsteman. För detta är, om det mot förmodan inte skulle framgått tidigare, inte en ärlig och hederlig person!

Som Researchgruppen själva vet är offentlighetsprincipen är ett synnerligen praktiskt verktyg, och givetvis har Carl ännu mer skit i bagaget som borde granskas.

Tack till Calle Tullgrens gamla kamrater på ”Smålles” för denna information!
Senast redigerad av Antal 2016-08-28 kl. 22:42.
Citera
2016-08-29, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antal
Under studietiden i Lund hängde (eller bodde?)/../ [en massa text]
Jag kollade denna mans alla brottsdokument. Jag hittade exakt 0 (noll) stycken. Inte för att jag bryr mig men det som skrivs om honom är bara skvaller och betyder ingenting precis som allt annat skvaller på Flashback. För att jag skall tro på det som skrivs vill jag se källhänvisningar med fakta. Kan du inte visa det är du bara en simpel skvallerkärring medan vi andra inte vet ett dugg mer om Researchgruppen.
Citera
2016-08-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Jag kollade denna mans alla brottsdokument. Jag hittade exakt 0 (noll) stycken. Inte för att jag bryr mig men det som skrivs om honom är bara skvaller och betyder ingenting precis som allt annat skvaller på Flashback. För att jag skall tro på det som skrivs vill jag se källhänvisningar med fakta. Kan du inte visa det är du bara en simpel skvallerkärring medan vi andra inte vet ett dugg mer om Researchgruppen.

Menar du att uppgifterna om misshandelsdomarna är falska?
Citera
2016-08-29, 18:48
Medlem
Citat:
Då behöver du göra det betydligt mer noggrant.
Den här domen föll i samband med Expressens avslöjande om bland annat Avpixlat-kommenteringen.
https://minfil.org/t9d5ebb8bd/B3551-13.pdf
Citera
2016-08-29, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Menar du att uppgifterna om misshandelsdomarna är falska?
Nej, inte alls. Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av pc158214952
Då behöver du göra det betydligt mer noggrant.
Den här domen föll i samband med Expressens avslöjande om bland annat Avpixlat-kommenteringen.
https://minfil.org/t9d5ebb8bd/B3551-13.pdf

OK! Jag läste den. Där står försök till våld mot tjänsteman. Det är vad domen tolkar, verkligheten känner vi inte alls till men vi kan hålla oss till "försök till våld".

Citat:
/../ dömdes han för att ha misshandlat tre personer i december 2007, och ytterligare en person i februari 2008.
I alias "Antal" blev "försök till våld" plötsligt "misshandel".

Jag hade alltså fel när jag skrev "skvaller". Det skall ju vara "Skaller och lögner".
Citera
2016-08-30, 02:03
Medlem
Citat:

I alias "Antal" blev "försök till våld" plötsligt "misshandel".

Jag hade alltså fel när jag skrev "skvaller". Det skall ju vara "Skaller och lögner".

http://en.lmgtfy.com/?q=carl+tullgren+misshandel+lunds+tingsr%C3%A4tt#
Citera
2016-08-30, 04:18
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Nej, inte alls. Jag menar att alla påståenden utan källor är skvaller, vare sig mer eller mindre.
Är det källor du vill ha så är det källor du ska få. Varsågod!

Dom i mål nr B 3330-07, Lunds tingsrätt
Personutredning i mål nr B 3330-07, Lunds tingsrätt
Dom i mål nr B 3551-13, Lunds tingsrätt
Personutredning i mål nr B 3551-13

Som framgår av handlingarna ovan så har Carl Tullgren gjort sig skyldig till tre fall av misshandel enligt dom B 3330-07 i Lunds tingsrätt och bedrägligt beteende och försök till våld mot tjänsteman enligt dom i Lunds tingsrätt B 3551-13.

En artikel om målet i Lunds tingsrätt. B 3551-13.
Citera
2016-08-30, 04:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volkspolizist
http://en.lmgtfy.com/?q=carl+tullgren+misshandel+lunds+tingsr%C3%A4tt#

Jag läste domen!
Han dömdes mot sitt nekande.

Det är så här det skall gå till när man påstår något, dvs ange en källa som intygar det man säger. Jag tycker dock att det inte är lämpligt att lägga upp domar och förundersökningsprotokoll. Den metod som "Volkspolizist" länkande till är föredömligt.

Hur som helst förtar inte brottsliga gärningar en persons handlande under andra omständigheter som exempelvis Researchgruppen arbete för en bättre värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in