Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 22:09
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
CNN informerar om att FBI INTE kommer gå vidare med åtal.

Trumps reaktion på detta?

Reaktionen är väl som alla andra tänkande människors reaktion; vi har en presidentkandidat som är/har varit under FBI-utredning för ett extremt allvarligt brott rörande rikets säkerhet. Behöver liksom inte säga så mycket mer. Lock her in.
2016-11-06, 22:10
Medlem
Citat:

Hhehe den där FBI killen verkar ändra sig lika snabbt som oddsen.

Klart och tydligt att FBI inte kan göra sitt jobb korrekt utan styrs av presidenten och politiker vilket de inte ska.

Säkert Obama som sagt att han ska gå ut och säga det med en dag kvar till valet.
2016-11-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är väl att hon är skyldig ändå, fakta spelar liksom ingen roll här har vi märkt.

Nej det spelar nog ingen roll. Framföra allt inte för Trumps väljare. De ser det nuvarande politiska systemet som korrupt och när en kandidat plötsligt frias från misstankar, bara dagar innan valet utan att en grundlig utredning har hunnit genomföras, så finns det nog anledning att vara skeptisk.
Det är enormt mycket om står på spel i detta val och mutor och andra otillåtna medel kan säkert förekomma. Glöm inte bort Soros till exempel.
2016-11-06, 22:12
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:

Stämmer inte, de har enbart hittills ändrat åsikt.
2016-11-06, 22:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Gör inte bort dig mer nu, då du inte ens vet vad the silent majority betyder. Bättre isf att du hittar en antiallt tråd där ni oärliga idioter kan samlas.
Jag pratar om de som normalt inte röstar, och inte de som har annonserat vad de ska rösta på.
Eller vad de normalt röstar på.

Du är så full av hat, att du inte ens klarar av att läsa in och förstå vad som sägs.
Det är inget unikt jag säger, och många vet om detta.
Men även om det är så, så är det värt att nämnas då detta är Trumps enda chans att han aktiverar dessa som aldrig röstar annars.
2016-11-06, 22:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som Trump sade demokraterna vill försvara andra länders gränser men inte sina egna.

Vilket ju antingen är knäppt eller korrupt.
2016-11-06, 22:15
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hhehe den där FBI killen verkar ändra sig lika snabbt som oddsen.

Klart och tydligt att FBI inte kan göra sitt jobb korrekt utan styrs av presidenten och politiker vilket de inte ska.

Säkert Obama som sagt att han ska gå ut och säga det med en dag kvar till valet.
Då det här uppenbarligen är Clinton-tråden så får man väl ändå fråga:
Det kan absolut inte vara så att inga handlingar har skett i strid med lag eller konstitution?

För slutledningen här är ju redan etablerad, det gäller bara att hitta metoden för att komma till den?
2016-11-06, 22:15
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Har följt denna tråd sedan Trump rullade ned för rulltrappan för mer än ett år sedan. Jag hoppas verkligen att han vinner då det vore ett fett långfinger åt allt vad media heter. Tyvärr så tror jag inte att han har någon chans. Många i denna tråd verkar vara väldigt övertaggade och tro att han ska ta hem med marginal till och med. Finns det verkligen en reell chans till seger? Han är populär på reddit och bibel trash men är det mycket mer?
2016-11-06, 22:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag håller med om att de riggade opinionsundersökningarna är en form av psykologisk krigföring som syftar till att sänka moralen hos de som sympatiserar med Trump. Jag hävdar inte att alla undersökningar är riggade, men det finns definitivt de som är det. Det var samma mönster vid brexit, på valdagen dök det upp undersökningar som visade att remain skulle vinna med 10 procentenheter. Vem som helst som tänker efter lite förstår att detta inte handlade om seriösa undersökningar, utan om ren propaganda som syftade till att få människor att känna sig uppgivna och stanna hemma.

Övriga opinionsundersökningar (de som visar att det är jämnt eller att Trump har en liten ledning) tror jag är ärligt utförda, men jag tror fortfarande att de lider av bradleyeffekten. Jag tror som sagt att Trump kommer att få över 300 elektorsröster, kanske till och med i nivå med Obama 2008.

Jag vill inte kalla Donald Trump för sopa, även om jag har lite svårt för delar av hans politik. Jag gillar exempelvis inte hans aggressiva retorik mot Iran.
Jag tycker dessa pollsen är så överdrivet många och fattiga i materialet, att det blir rätt tokigt många ggr och givetvis rätt också(då även en blind hönda kan hitta ett korn )
Det att en del tror att media vinklar och försöker säga det är jämnare än vad det är, just för sko sig själva.
Om det är sant eller inte, det har jag inte en susning om, då detta valet är rätt konstigt så veta vad som är vad är inte speciellt lätt.

Snart är det över i alla fall, ska bli skönt oavsett vem som vinner.
2016-11-06, 22:18
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag pratar om de som normalt inte röstar, och inte de som har annonserat vad de ska rösta på.
Eller vad de normalt röstar på.

Du är så full av hat, att du inte ens klarar av att läsa in och förstå vad som sägs.
Det är inget unikt jag säger, och många vet om detta.
Men även om det är så, så är det värt att nämnas då detta är Trumps enda chans att han aktiverar dessa som aldrig röstar annars.

Och vad tror du silent majority är?
Gå och trolla i någon tråd där du förstår vad det pratas om.
2016-11-06, 22:19
Medlem
catforwardpowers avatar
Oroväckande att Clinton går framåt i mätningarna igen efter Donalds jätteuppgång men jag tror vi som håller på Trump kan vara lugna fortfarande. New Hampshire har glidit över till hans fördel och när man ser reportage från Rostbältet så känns det konstigt om Clinton skulle vinna alla dessa stater med tanke på hur snacket går där. Trump kommer bli president men det blir nog inte med mycket som jag trodde bara för någon dag sen. Härligt att se Reinfeldt gråta ut i Agenda också, babblar nåt struntprat om typ nån demokratisk revolution efter andra världskriget som kan krossas av Trump, vår förra statsminister förstår inte att världen utvecklas och måste gå vidare
2016-11-06, 22:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej det spelar nog ingen roll. Framföra allt inte för Trumps väljare. De ser det nuvarande politiska systemet som korrupt och när en kandidat plötsligt frias från misstankar, bara dagar innan valet utan att en grundlig utredning har hunnit genomföras, så finns det nog anledning att vara skeptisk.
Det är enormt mycket om står på spel i detta val och mutor och andra otillåtna medel kan säkert förekomma. Glöm inte bort Soros till exempel.
Hela den historien har varit en sörja, och det kommer säkert någon twist till på denna innan det är slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in