Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag håller med om att de riggade opinionsundersökningarna är en form av psykologisk krigföring som syftar till att sänka moralen hos de som sympatiserar med Trump. Jag hävdar inte att alla undersökningar är riggade, men det finns definitivt de som är det. Det var samma mönster vid brexit, på valdagen dök det upp undersökningar som visade att remain skulle vinna med 10 procentenheter. Vem som helst som tänker efter lite förstår att detta inte handlade om seriösa undersökningar, utan om ren propaganda som syftade till att få människor att känna sig uppgivna och stanna hemma.
Övriga opinionsundersökningar (de som visar att det är jämnt eller att Trump har en liten ledning) tror jag är ärligt utförda, men jag tror fortfarande att de lider av bradleyeffekten. Jag tror som sagt att Trump kommer att få över 300 elektorsröster, kanske till och med i nivå med Obama 2008.
Jag vill inte kalla Donald Trump för sopa, även om jag har lite svårt för delar av hans politik. Jag gillar exempelvis inte hans aggressiva retorik mot Iran.
Jag tycker dessa pollsen är så överdrivet många och fattiga i materialet, att det blir rätt tokigt många ggr och givetvis rätt också(då även en blind hönda kan hitta ett korn

)
Det att en del tror att media vinklar och försöker säga det är jämnare än vad det är, just för sko sig själva.
Om det är sant eller inte, det har jag inte en susning om, då detta valet är rätt konstigt så veta vad som är vad är inte speciellt lätt.
Snart är det över i alla fall, ska bli skönt oavsett vem som vinner.