2016-11-06, 13:14
Medlem
Många här som verkar tro att Manchester U skulle vara ett bättre lag med Zlatan på bänken. Vad baserar ni det på?

Det är rätt uppenbart att det går betydligt mer knackigt anfallsmässigt när Zlatan har vilats, bortsett från en match mot undermåligt motstånd. När Man U har famlat med boll i uppspelsfasen så har Zlatan droppat ner för att få igång nåt, och med framgång för det mesta. Så jag tror att det skulle se betydligt sämre ut utan han på plan. Hade han fått fokusera mer på att vara toppforwarden och få bollar på sig i boxen så hade han nog gjort mer mål också.

Men han har sett dålig ut i vissa matcher, bl.a. den senaste, och då faller mer eller mindre hela laget.

Man lär ju komma ihåg att Man U inte är ett topplag i premier league längre, den tiden är förbi, och det lär ju bero på mer än Zlatan. Känns som många kritiker i t.ex. engelsk press inte har förstått detta utan lever kvar i en svunnen tid där Man U vann ligan år efter år.
Citera
2016-11-06, 16:00
Medlem
Trillskes avatar
Vad gäller andra nyheter så har nu CR - vars enda speciella kvalitet är just målskytte - nu gått 5 matcher utan att näta.

Så att ni dampare förstår läxan rätt: det indikerar att ni bör skaffa ett liv bortom att gråta er blinda vid tangentbordet, inget annat.
Citera
2016-11-06, 16:22
Bannlyst
Inlett bra, stressade en back som nickade till Pogba som gjorde mål och nu 1 mål själv. Måltorkan över.
Citera
2016-11-06, 16:40
Medlem
BarryHeros avatar
Tva mal nu. Kul. Hur har han sett ut i forsta halvlek annars och hur var malen?
Citera
2016-11-06, 16:44
Bannlyst
Haha, kul rekord att få göra det 25 000:e målet i PL:s historia
Citera
2016-11-06, 16:54
Medlem
Trillskes avatar
^ Det var det han väntade på?
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tva mal nu. Kul. Hur har han sett ut i forsta halvlek annars och hur var malen?
Båda var bra; andra riktigt bra, första lite flyt att målvakten släpper den. Andra är ett sån där fysisk överkörning, som typ bara han kan göra nu när Drogba är borta.
Citera
2016-11-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Det är tveksamt om det skulle leda till någon förbättring, zoomar man ut från Z en stund så har Rashford inte direkt imponerat den sista tiden

Knappast så värst märkligt eftersom att Rashford spelar ur position som winger, något som sannerligen inte får ut det bästa av engelsmannen...

Citat:
även Martial ser blek ut jämfört mot förra säsongen.

För att?
Senast redigerad av Hagoromo 2016-11-06 kl. 17:35.
Citera
2016-11-06, 17:44
Medlem
Visserligen gjorde Zlatan 2 mål idag (om än tack vare svagt målvaktsingripande). Men det var mot ett nedläggningshotat Swansea som har varit oerhört dåliga ända sedan Bob Bradley tog över tränarposten. Om något, så ska man minsann inte lägga alltför stor vikt på det...
Citera
2016-11-06, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Visserligen gjorde Zlatan 2 mål idag (om än tack vare svagt målvaktsingripande). Men det var mot ett nedläggningshotat Swansea som har varit oerhört dåliga ända sedan Bob Bradley tog över tränarposten. Om något, så ska man minsann inte lägga alltför stor vikt på det...
Och där kom den. Zlatanhatarna ska alltid komma med ditten och datten när han gör mål. Likadant varje jävla gång.

2 mål idag, 6 totalt. 3 mål bakom ledaren Diego C.
Citera
2016-11-06, 17:54
Medlem
Trillskes avatar
Haha, ni är bara för bedrövliga. Hagoromo bestämmer sig för att Burnley är ett megalag; en nivå för hög för Zlatan, Introverto gråter för mycket för att ta sig till datorn, och innan jag loggade in ser jag till och med att mr kalle anka-liga bemödat sig med att skämma ut sig en sväng till.

Aja, jag får skylla mig själv för att jag besökte er vardagshjältar på flashback.
Citera
2016-11-06, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Kanske..visserligen är motståndet inte så överväldigande men å andra sidan kan detta vara vändpunkten för Zlatans säsong. Värt att ha i åtanke är att han bara gjorde 14 ligamål i Serie A säsongen 2010/11. Jag tror att han har kapacitet att göra fler mål denna säsong än då.
Citera
2016-11-06, 17:58
Medlem
anteri17s avatar
Nyss var han ju uppenbart för dålig för det svåra PL... Spelar inte Swansea i PL?

6 mål i ligan trots att han varit s.k usel. Det bådar gott.

.............................................

Rejäl vila för Zlatan väntar. Tyvärr är han avstängd mot Arsenal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in