2016-05-16, 00:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Herregud vad löjligt...

Som sagt, PSG visar bara vilken liten klubb man är. Det i kombination med ägare som förmodligen är desperata i att bygga upp ett legacy, en historia gör att vi tvingas bevittna pinsamheter som dessa.
Citera
2016-05-16, 14:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Som sagt, PSG visar bara vilken liten klubb man är. Det i kombination med ägare som förmodligen är desperata i att bygga upp ett legacy, en historia gör att vi tvingas bevittna pinsamheter som dessa.
Jaså, hur kommer du fram till en sådan konstig slutsats?
Klubben kanske har ett behov att få legendariska spelare, men det skötte Zlatan åt dom.
Så där var klubbens "desperathet" när dom värvade Zlatan, men sen visade sig vara en lysande värvning på så många plan.
Sen värvade dom än mer spelare, som hjälpte fram klubben mot deras mål.
Och givetvis slutar det inte med Zlatan, dock har dom tagit ett stort steg tillsammans med honom.

Han kommer för evigt vara en gud för PSG-fans, och kommer pratas om Zlatan i den klubben i decennier framåt.
Som Svensk är jag stolt, att en spelare kan göra ett sådant avtryck, precis som jag är med de andra stora Svenska spelarna som gjort avtryck i Europa.
Citera
2016-05-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jaså, hur kommer du fram till en sådan konstig slutsats?
Klubben kanske har ett behov att få legendariska spelare, men det skötte Zlatan åt dom.
Så där var klubbens "desperathet" när dom värvade Zlatan, men sen visade sig vara en lysande värvning på så många plan.
Sen värvade dom än mer spelare, som hjälpte fram klubben mot deras mål.
Och givetvis slutar det inte med Zlatan, dock har dom tagit ett stort steg tillsammans med honom.

Han kommer för evigt vara en gud för PSG-fans, och kommer pratas om Zlatan i den klubben i decennier framåt.
Som Svensk är jag stolt, att en spelare kan göra ett sådant avtryck, precis som jag är med de andra stora Svenska spelarna som gjort avtryck i Europa.

Problemet med Zlatanhysterin är att han anses vara den största någonsin med hästlängder men han har aldrig vunnit något stort. En karriär med massor av ligasegrar och mål är såklart bra, men någon stor final har han aldrig nått och någon mästerskapsmedalj har han inte. Konstant misslyckad i Champions League och med i ett ruttet landslag utan framgångar. Minst 50 andra svenska spelare har nått stora finaler genom åren och några av dom har till och med avgjort dom. Zlatan har gjort så mycket bra men ändå känns hans karriär faktiskt lite misslyckad. Hur kunde han lyckas undvika klubbar och lämna klubbar som vann CL? Eller var det på grund av honom hans klubbar aldrig vann? Vi får aldrig några svar för Zlatan var aldrig ens nära. Det är förbaskat tråkigt, faktiskt.
Citera
2016-05-16, 21:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Problemet med Zlatanhysterin är att han anses vara den största någonsin med hästlängder men han har aldrig vunnit något stort. En karriär med massor av ligasegrar och mål är såklart bra, men någon stor final har han aldrig nått och någon mästerskapsmedalj har han inte. Konstant misslyckad i Champions League och med i ett ruttet landslag utan framgångar. Minst 50 andra svenska spelare har nått stora finaler genom åren och några av dom har till och med avgjort dom. Zlatan har gjort så mycket bra men ändå känns hans karriär faktiskt lite misslyckad. Hur kunde han lyckas undvika klubbar och lämna klubbar som vann CL? Eller var det på grund av honom hans klubbar aldrig vann? Vi får aldrig några svar för Zlatan var aldrig ens nära. Det är förbaskat tråkigt, faktiskt.
Pratar du om i Sverige eller världen?
För i Sverige är han störst utan större konkurrens idag, han har helt enkelt varit för bra och för länge.
Går säkert hitta nån mer fotbollsspelare än Zlatan(och hans klass eller bättre), som inte fått vinna så stora titlar.
Förringar det deras insatser, nä, knappast.
Eusébio är snubblande nära att vara helt utan också, men han fick en guldsko(vem hur reglerna var då) och en årets spelare.
Om en fotbollskarriär enda mätpunkt är CL, ja då har han misslyckats.
Men så inskränkt syn har bara Zlatanhatarna.

Ditt velande i dina spekulationer det sista, är nått som jag sorterar under svammel.
Hur ska man veta allt det, vissa har otur, andra för otur med sig.
Och spekulera på detta sättet, leder ingenstans.

Dock i landslaget så är hans närvaro inte bra för vissa pelare, som viker ner sig och tror Zlatan ska göra allt.
Det problemet upplever jag inte han har i sin klubblag.
Citera
2016-05-16, 22:17
Medlem
Trollfeeders avatar
http://www.sportskeeda.com/football/footballers-won-most-trophies-club-football

Notera att det är en gammal artikel. Vinner PSG cupfinalen i helgen går Zlatan upp på 28 och tangerar självaste Pelé på fjärdeplatsen. Tänk vilken sopa som inte har fler titlar än Pelé...
Citera
2016-05-16, 22:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan brukar säga att han vill sluta på topp, frågan är om spel i MLS räknas dit. Visst han kan ju gå efter egen individuell klass och inte status på ligan han spelar i, men nog vore det mer imponerande att gå till Premier League i alla fall. Särskilt ett Londonlag som Arsenal.

Han får gärna varva ner i MLS men gärna något år först i PL vore härligt att se.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-05-16 kl. 22:30.
Citera
2016-05-16, 22:32
Medlem
dannees avatar
Något säger mig att psg kommer vinna champions leauge nästa år... Var kan man betta en tusing?
Citera
2016-05-16, 22:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Zlatan brukar säga att han vill sluta på topp, frågan är om spel i MLS räknas dit. Visst han kan ju gå efter egen individuell klass och inte status på ligan han spelar i, men nog vore det mer imponerande att gå till Premier League i alla fall. Särskilt ett Londonlag som Arsenal.

Han får gärna varva ner i MLS men gärna något år först i PL vore härligt att se.

Han slutar ju på topp om han drar till MLS nu. Det är till stor del en uppsamlingsliga för fotbollspensionärer som vill varva ner men samtidigt ha lite skoj.
Citera
2016-05-16, 22:37
Medlem
freeriderXIIs avatar
MrSkargard om han går till PL vilket lag skulle du då vilja se honom i?

Vilket vore bäst för honom?
Citera
2016-05-16, 22:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Jag är inte skarsgard, men jag kan svara ändå; Arsenal vore det bästa för Zlatan. Han hade manglat in mål där.
Citera
2016-05-16, 22:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Instämmer med Trollfeeder. Men det verkar ju som att enbart United är aktuellt för honom.
Citera
2016-05-16, 22:55
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jo jag tror också Arsenal har föreslagit det tidigare i tråden.

Kul att vi är ense.

The Gunners får det bli, nu väntas bara att Wenger och Zlatan också blir överens.
Hoppas Zlatan läser tråden.

Senast redigerad av freeriderXII 2016-05-16 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in