2016-11-05, 19:21
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockyboy
Höll på att mecka en såndär utmaning där man skulle ha spelare från 11 olika ligor och 100 i kemi. Så värvade massa brassar. Nu verkar läget där man gör alla utmaningar försvunnit? Var under butik-fliken. Någon vet hur jag hittar tillbaka?

SBC (Squad building challenge) Hittar du under första fliken på ultimate team. Inte under butik fliken.
Citera
2016-11-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Kan inte förstå hur Movemberspelarna går för nästan discardpris? Har köpt på mig ca 30 st i vetskapen att jag kanske kommer gå ca 1.5k back per kort i snitt. Dvs drygt 45 k totalt. Eller så gör jag en fetingvinst om det blir en SBC. I mina ögon riskerar jag max 50k för chansen att gå plus drygt 300k.

Gjorde samma sak här faktiskt. Hade 7st olika tidigare för att själv kunna använda vid en eventuell SBC ifall det är någon värd belöning. Köpte alla för runt 10k första kvällen. Köpte på mig 13st till nu enbart för att sälja. Fick många under 10k så en eventuell förlust blir ju som du skrev minimal. Har 150k kvar, skall inte spendera något utan vill bara trejda med dem. Får se om jag köper på mig ett gäng till. Vinsten skulle kunna bli stor. Värt chansningen. Kanske många som tänker så, jaja. Det blir som det blir! Väntar med spänning inne på SBC kl 19 varje dag....

e. Köpte för 50k till. Nu får de räcka.
Senast redigerad av grahnen 2016-11-05 kl. 19:34.
Citera
2016-11-05, 19:58
Medlem
Nu om Hazard får POTM så borde det ju bli att man behöver typ nått IFkort och ganska svåra SBC. Känns väldigt konstigt om dom skulle släppa iväg en 90 Hazard för 50k eller mindre...
Citera
2016-11-05, 20:00
Medlem
Tror ni IF Ronaldo kommer sjunka? Vad hade ni byggt för lag för 8m inkl formation?
Citera
2016-11-05, 20:02
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Gjorde samma sak här faktiskt. Hade 7st olika tidigare för att själv kunna använda vid en eventuell SBC ifall det är någon värd belöning. Köpte alla för runt 10k första kvällen. Köpte på mig 13st till nu enbart för att sälja. Fick många under 10k så en eventuell förlust blir ju som du skrev minimal. Har 150k kvar, skall inte spendera något utan vill bara trejda med dem. Får se om jag köper på mig ett gäng till. Vinsten skulle kunna bli stor. Värt chansningen. Kanske många som tänker så, jaja. Det blir som det blir! Väntar med spänning inne på SBC kl 19 varje dag....

e. Köpte för 50k till. Nu får de räcka.
Dock kommer ju Movember korten finnas i packs hela månaden, alltså även under black friday, och det kommer ju resultera i en otrolig mängd movember cards till försäljning. Så sålänge det inte blir en riktigt bra SBC med dem tvekar jag på att de stiger nått speciellt mycket.
Dock en väldigt säker investering om du har pengar som ändå inte används.
Citera
2016-11-05, 20:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Nu om Hazard får POTM så borde det ju bli att man behöver typ nått IFkort och ganska svåra SBC. Känns väldigt konstigt om dom skulle släppa iväg en 90 Hazard för 50k eller mindre...

POTM räknas bara på föregående månad, dvs denna match mot Everton räknas inte. Tror jag iaf?
Citera
2016-11-05, 20:10
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
POTM räknas bara på föregående månad, dvs denna match mot Everton räknas inte. Tror jag iaf?
Stämmer, röstningen har redan börjat.
Men p.g.a landslagsuppehåll släpps vinnaren först den 18 skulla jag säga.
Citera
2016-11-05, 20:49
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Nån IF spelare från middlesbrough bör ju komma.. Fick utstå rätt hårt tryck..hade bara 28% bollinnehav..IF Victor Valdes kanske?=)
Ricardo Rodriguez 1 mål 1 ass
Falcao två baljor

EDIT: kan det blir nåt specialkort för Aguero? Gjorde sitt 150-mål för city

Aubameyang lär vara garanterad. Såg att Falcao stod för 2 mål, har dock ingen koll på om någon annan anfallare stod ut mer än honom. Ingen koll på Middlesbrough heller

Ang specialkort för Aguero så är Buffon på väg att spela den 600-de matchen i Serie A, specialkort där kanske? edit: nej glöm det, såg det på reddit, verjar vara fel. edit 2: nej, inte fel alls haha.
Senast redigerad av C0w 2016-11-05 kl. 21:07.
Citera
2016-11-05, 21:33
Medlem
Raxies avatar
Nån som vågat gissa på MM nästa vecka?

Tycker den känns svår nu.
England-Skottland och Brasilien-Argentina hade ju känts givna om det inte vore för att man precis haft Argentinare och att det alltid är PL-grejer.

Ghana-Egypten?
Nigeria-Algeriet?
Japan-Saudi?

Nån som känner att dom klurat ut det?
Citera
2016-11-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Nån IF spelare från middlesbrough bör ju komma.. Fick utstå rätt hårt tryck..hade bara 28% bollinnehav..IF Victor Valdes kanske?=)
Ricardo Rodriguez 1 mål 1 ass
Falcao två baljor

EDIT: kan det blir nåt specialkort för Aguero? Gjorde sitt 150-mål för city

Boro är mitt lag! Jävla go pinne. Men någon IF vettefan, en laginsats och en oförtjänt poäng Men de skulle la vara Valdes då kanske. Hade några svettiga räddningar. Haft tre riktigt bra matcher nu efter en svajig inledning. Om det leder till en IF återstår att se. Det var ju ingen "Heaton-insats" direkt som man såg i förra omgången. Dessutom ett mål insläppt.

IF til Pedro kanske? 1 mål 2 ass.
Belotti skulle jag gissa på. 2 mål 1 ass i Torinos 5-1 seger.
Kodjia 2 mål för Aston Villa.

Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Nån som vågat gissa på MM nästa vecka?

Tycker den känns svår nu.
England-Skottland och Brasilien-Argentina hade ju känts givna om det inte vore för att man precis haft Argentinare och att det alltid är PL-grejer.

Ghana-Egypten?
Nigeria-Algeriet?
Japan-Saudi?

Nån som känner att dom klurat ut det?

Läste dessa förslag på ett forum. Inte läst så mycket mer ingående.

Colombia vs. Chile, 10/11
USA vs. Mexico, 11/11
France vs. Sweden, 11/11
England vs. Scotland, 11/11
Brazil vs. Argentina, 11/11
Argentina vs. Colombia, 15/11
Chile vs. Uruguay, 15/11
Japan vs. Saudi Arabia, 15/11
Senast redigerad av grahnen 2016-11-05 kl. 22:54.
Citera
2016-11-05, 23:41
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Boro är mitt lag! Jävla go pinne. Men någon IF vettefan, en laginsats och en oförtjänt poäng Men de skulle la vara Valdes då kanske. Hade några svettiga räddningar. Haft tre riktigt bra matcher nu efter en svajig inledning. Om det leder till en IF återstår att se. Det var ju ingen "Heaton-insats" direkt som man såg i förra omgången. Dessutom ett mål insläppt.

IF til Pedro kanske? 1 mål 2 ass.
Belotti skulle jag gissa på. 2 mål 1 ass i Torinos 5-1 seger.
Kodjia 2 mål för Aston Villa.

Läste dessa förslag på ett forum. Inte läst så mycket mer ingående.

Colombia vs. Chile, 10/11
USA vs. Mexico, 11/11
France vs. Sweden, 11/11
England vs. Scotland, 11/11
Brazil vs. Argentina, 11/11
Argentina vs. Colombia, 15/11
Chile vs. Uruguay, 15/11
Japan vs. Saudi Arabia, 15/11

MM på japan vs saudi och sverige vs frankrike är ju given.
Citera
2016-11-05, 23:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
MM på japan vs saudi och sverige vs frankrike är ju given.

Med motiveringen? Vad slags derby-rivalitet finns i de matcherna?

Svårt med landslagsvecka. Minns ej hur förra landslagshelgen speglades i mm - finns ngn sajt som håller koll?

Kan de släppa movember Sbc snart! De säger ju uttryckligen i reklamfilmen att det kommer Sbc med movember tema. Ju närmare vi kommer black Friday desto mindre vill man ha dem i näven. Även om jag gissar att många samlar korten tror jag inte på en crash, korten är för billiga. Men vad vet jag, kanske går för discard sen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in