2016-11-05, 13:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Litet irritationsmoment - Är det bara jag som retar mig på att EA sätter spelare på brons- och silver-paketen som inte finns i de paketen?

Hazard, Martial, Kane och Di Maria är svåra att dra i de packen. Ändå är det deras bilder som syns på paketen. Falsk marknadsföring kallas det, men antar paketen säljer bättre då.
Citera
2016-11-05, 13:47
Medlem
vidis avatar
Är Marquee Matchups ofta eller alltid derbymöten, nån som har koll hur de tidigare SBC sett ut?
Citera
2016-11-05, 14:11
Medlem
Någon mer som upplever FUT-modet just nu svårlirat? Har små "segningar" hela jäkla tiden just nu, senaste 3 dagarna. Ska man passa bollen så har man tryckt, men sen har kommandot inte gått fram osv.. Känns riktigt kasst.

Gick raka vägen upp i div 1, men är nu nere i 3an. Ingen flyt med domslut heller, blir glidtacklad i ryggen med anfallaren som ska vända upp, kommer nästan förbi men bli upphakad i situationen av tacklingen, och ytterback som aldrig hunnit fram, gör nu detta.

Små grejer hela tiden som bara känns emot.
Citera
2016-11-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Litet irritationsmoment - Är det bara jag som retar mig på att EA sätter spelare på brons- och silver-paketen som inte finns i de paketen?

Hazard, Martial, Kane och Di Maria är svåra att dra i de packen. Ändå är det deras bilder som syns på paketen. Falsk marknadsföring kallas det, men antar paketen säljer bättre då.
Guldspelare går att få i silverpack, har för mig att det ska vara möjligt att få det i bronspack också men extremt ovanligt isåfall.

Antar att det är därför det är ok att använda sig av de spelarna
Senast redigerad av CopyP 2016-11-05 kl. 14:44.
Citera
2016-11-05, 14:43
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanecow
Tjo!
Är det värt att lägga ca 70k extra för Lukaku's scream kort? Då det är flera special abilitys så som poacher, ariel threat och complete forward på det kortet och inte på hans vanliga?
Gör dessa någon skillnad?
Varför skulle inte de special abilitys finnas på hans vanliga kort? Varför tror du det? Enda skillnaden på speciella kort är statsen och färgen på kortet, påverkar inte sånt du skriver om.

Nu har jag spelat 3 laggfria matcher på champions och börjat vinna igen. Får se om man orkar spela mer i helgen. 5 vinster får duga.

Har tänkt köpa ett lag med Vardy och Sturridge på topp med Coutinho som CAM. Nån som testat de spelarna? Ska vänta tills priserna gått ner bara.

Det här laget blir det nog isf. http://www.futbin.com/17/squad/259370 men vet inte. Känns inte superbra. Eller?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-11-05 kl. 14:51.
Citera
2016-11-05, 15:08
Medlem
Kan inte förstå hur Movemberspelarna går för nästan discardpris? Har köpt på mig ca 30 st i vetskapen att jag kanske kommer gå ca 1.5k back per kort i snitt. Dvs drygt 45 k totalt. Eller så gör jag en fetingvinst om det blir en SBC. I mina ögon riskerar jag max 50k för chansen att gå plus drygt 300k.
Citera
2016-11-05, 15:12
Medlem
Berra777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanecow
Tjo!
Är det värt att lägga ca 70k extra för Lukaku's scream kort? Då det är flera special abilitys så som poacher, ariel threat och complete forward på det kortet och inte på hans vanliga?
Gör dessa någon skillnad?

Anledningen till att han har "poacher" som speciality är för att hans finishing har ökat från 84 till 85, man behöver minst 85 där och 75 i heading vilket han redan hade.

Du kan läsa här vad som krävs för varje speciality: http://segmentnext.com/2015/10/01/fifa-16-specialties-guide-requirements-to-add-specialties-to-your-players/

Jag personligen hade inte satsat på det kortet men du gör som du vill.
Citera
2016-11-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varför skulle inte de special abilitys finnas på hans vanliga kort? Varför tror du det? Enda skillnaden på speciella kort är statsen och färgen på kortet, påverkar inte sånt du skriver om.

Jo, men när jag jämför hans båda kort på futbin så har bara screamkortet dessa abilitys. Hans vanliga har bara strenght som abilitys.
Citera
2016-11-05, 15:29
Medlem
Tänkte gå in och krossa draften nu när alla skillade lirar weekendligan, åkte på storstryk i första omgången och förlorade med 4-0, hade verkligen ingen chans. Fick två 5k paket och en lånespelare. Fick Payet som lånespelare och mitt femte walkout kort, David Alaba, i ett av 5k paketen Han säljs för drygt 115k just nu så skapligt nöjd för att ha åkt ut i förstarundan. Funderar på att spara han till laget jag ska göra efter efter Black friday crashen.
Citera
2016-11-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Tänkte gå in och krossa draften nu när alla skillade lirar weekendligan, åkte på storstryk i första omgången och förlorade med 4-0, hade verkligen ingen chans. Fick två 5k paket och en lånespelare. Fick Payet som lånespelare och mitt femte walkout kort, David Alaba, i ett av 5k paketen Han säljs för drygt 115k just nu så skapligt nöjd för att ha åkt ut i förstarundan. Funderar på att spara han till laget jag ska göra efter efter Black friday crashen.
Varför inte sälja honom isåfall och köpa tillbaka honom senare när du ska köpa laget...? Eller bryr du dig om first owner?
Citera
2016-11-05, 16:00
Medlem
Stjerna7s avatar
Auba hattrick efter mindre än halvtimmen. Svettig if på g!
Citera
2016-11-05, 16:28
Medlem
Berra777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Nu har jag spelat 3 laggfria matcher på champions och börjat vinna igen. Får se om man orkar spela mer i helgen. 5 vinster får duga.

Har tänkt köpa ett lag med Vardy och Sturridge på topp med Coutinho som CAM. Nån som testat de spelarna? Ska vänta tills priserna gått ner bara.

Det här laget blir det nog isf. http://www.futbin.com/17/squad/259370 men vet inte. Känns inte superbra. Eller?

Special abilities är inte samma sak som traits, special abilities har endast med statsen att göra medan traits såsom flair och long shot taker inte har med statsen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in