Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Och skatten på hennes pension tillfaller ju tack och lov oss övriga medborgare, en riktig win-win-deal, med andra ord.
Hon tycker ju dessutom att det är "häftigt att betala skatt", så hon blir nog lycklig varje kvarvarande år till sin 65-årsdagen när skatten dras av dessa 3,6 mkr

Kanske det är somliga här i landet som tycker att det är värt 3,6 milj för att bli av med spöket och bojsänket ?
Å andra sidan så blir hon nu tvungen att betala reavinstskatten på radhuset, fast dessa pengar hon väl redan spenderat, det blir KFM (KronofogdeMyndigheten) som kommer att klippa en del av hennes pension framöver. Låt oss säga att skatten blir 800 000 - 900 000 kr grovt räknat (*). Om KFM vill ha in pengarna på tex 3 år vilket brukar vara normalfallet så blir det nästan 30 000 kr/månad. Existensminimum enligt KFM är ju bara drygt 4000 kr/mån + hyra för ensamstående.
Något nytt hus/lägenhet blir nog svårt för henne att få eftersom hon kan vara "bränd" hos bankerna, man vet ju inte ?
Jag vet ju inte vem Bo Sahlin är men om han är en slarver så kan hända att MS måste betala även BS skuld på reavinstskatten, det är därför jag räknat högt på beloppet.
Men CB kommer nu att vädra morgonluft - han hittat en stadig pengakran igen, han kan alltid anlita KFM för att få in arvodet.
Förmodligen kommer MS att framöver att oja sig över att CB lurat in henne i röran ?
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Ja de verkar förvånade då detta länge var landet Lagom men snabbt expanderar till landet Abnormbisarrbortomförnuft.
Så Mona och Labbe tar mutor värda tiotusentals kr och lägger ner tiotusentals kr på flygbiljetter.
Samtidigt, eller tja för över ett år sen, fick samtliga departement ett papper där det stod att inga möten (ämbetsmässiga) i Sverige längre skulle innebära övernattning. Då det skickar fel signaler ekonomiskt sett eftersom besparingar måste göras på så många plan.
Vissa kom/kommer ju iofs runt detta genom att förlägga div "möten" utomlands istället.
Mona Sahlin, och många andra politiker saknar skrupler och "skämmas-genen". De tar vad de vill ha.
Ja skäms-genen har hon nog missat, Ja det är något lurt med det här, frågan är om det finns fler resor av den här typen, Expressen är tydligen
"fina i kanten" och skriver inte ut summorna som det handlar om.
Jag har nu kollat vidare på biljetter Stockholm - Houston, ekonomibiljetter kan man få för drygt
3500 kr/pers turoretur,
Business Class,
26 563 kr/pers turoretur.
Första klass med tex Lufthansa kostar
61 535 kr/person turoretur Airbus A380, som hittat alltså, mat och dryck och kaffe ingår till det priset.
Då åker man ju värsta lyxflyget, kan till och med duscha och sova en stund på flyget.
Fyra pers som åker första klass Stockholm - Houston kostar alltså
246 140 kr
exklusive hotellnätterna
Lustigt nog ungefär samma summa som hon hade hos Kronofogden förut,
Abnormbisarrbortomförnuft - haha ja Absurdistan är nog ett passande namn för Sverige nu
Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Så här uttalade sig The Mauler själv, när det begav sig:
De sista åren har Mona Sahlin följt Alexander The Mauler Gustafsson på galorna runt om i världen.
-Hon är bara ett fan. Hon dök upp på de här tillställningarna. Hon är ett fan av mitt arbete. Hon är ett bra stöd att ha, säger The Mauler och ler.
Haha, ja det är ju helt otroligt !!! Inte undra på att den nuvarande samordnaren dröjer med sin utredning, -- en ekonomisk härdsmälta av episka mått. Första klass flyget kostar ju runt 45 000 - 70 000 kr/pers turoretur nästan oavsett destination, alltså långflygningarna. Så med dem summorna så visst går det att bränna pengar ganska fort, Bermuda-Sanchez mobilräkning på > 300 000 kr är nog en piss i Mississippi jämfört med det här...
Man kan ju gissa att de personerna hon skulle träffa på de olika platserna varken existerar eller var inte på den platsen just då ?
Att hon inte tog en Jorden-runt-kryssning medans hon ändå höll på ? -- den kostar väl en 170 000 kr /pers med tex P&O Cruises har jag för mig...
(*) Är inte säker men det här med reavinstskatten ska väl senast betalas i november/december 2017 ifall köpekontraktet var undertecknat detta året. Dock så innebär detta att först 2018 kommer KFM att begära utmätning av pension/lön, om det går så långt. Ifall hon inte köper något annat boställe innan dess förstås. Men om hon är bränd hos bankerna så blir det inga lån, så den ide'n kan hon nog glömma.