2016-11-02, 22:30
Medlem
RangRovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du har säkert rätt, så fungerar det i företag och, antar jag, i sådana organisationer. Men vem tror du rekryterade denna ekonomiansvarige?

Jag tror det var någon moderat som fick denna roll inom stiftelsen vilket i sig kan vara en förklarande faktor vad gäller moral och ansvar för skattepengar aldrig varit deras paradgren.
Citera
2016-11-02, 23:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det får vi ta. Tänk på hur mycket det kostar att ha henne på någon sorts post. Anställda, resor, traktamenten, osv. Kan ses som en ren vinst att hon går hemma och suger på sina Gula Blend, och funderar på hur hon ska fakturera dem.

Och skatten på hennes pension tillfaller ju tack och lov oss övriga medborgare, en riktig win-win-deal, med andra ord.

Hon tycker ju dessutom att det är "häftigt att betala skatt", så hon blir nog lycklig varje kvarvarande år till sin 65-årsdagen när skatten dras av dessa 3,6 mkr
Citera
2016-11-03, 13:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Det här (skriva falskt intyg på regeringens brevpapper /Lulu anm.) är oerhört viktigt, verkar vara något som inte ens de som sitter i riksdagen förstår.
Ja de verkar förvånade då detta länge var landet Lagom men snabbt expanderar till landet Abnormbisarrbortomförnuft.

Så Mona och Labbe tar mutor värda tiotusentals kr och lägger ner tiotusentals kr på flygbiljetter.
Samtidigt, eller tja för över ett år sen, fick samtliga departement ett papper där det stod att inga möten (ämbetsmässiga) i Sverige längre skulle innebära övernattning. Då det skickar fel signaler ekonomiskt sett eftersom besparingar måste göras på så många plan.

Vissa kom/kommer ju iofs runt detta genom att förlägga div "möten" utomlands istället.

Mona Sahlin, och många andra politiker saknar skrupler och "skämmas-genen". De tar vad de vill ha.
Citera
2016-11-03, 14:27
Medlem
SeverianTheLames avatar
Den enda frågan man bör ställa sig, med en så flagrant korrupt person i den samhällspositionen, varför inte fråga om inte alla länkarna i kedjan också är korrupta? Alla som skyddar Mona Sahlin från rättsliga åtgärder är att betrakta som medbrottslingar.

Sverige är lika korrupt som Grekland, skillnaden är att det finns mer välstånd att stjäla, så det återstår några smulor till den hårt arbetande medelklassen.
Citera
2016-11-03, 15:17
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Den enda frågan man bör ställa sig, med en så flagrant korrupt person i den samhällspositionen, varför inte fråga om inte alla länkarna i kedjan också är korrupta? Alla som skyddar Mona Sahlin från rättsliga åtgärder är att betrakta som medbrottslingar.

Sverige är lika korrupt som Grekland, skillnaden är att det finns mer välstånd att stjäla, så det återstår några smulor till den hårt arbetande medelklassen.

Sammanfattat och klart. Knegarna blir körda sv överklassen / kapitalet. Inga konstigheter.
Citera
2016-11-03, 15:25
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Sammanfattat och klart. Knegarna blir körda sv överklassen / kapitalet. Inga konstigheter.

Tveksamt att kalla dem överklassen/kapitalet. Ingen av dessa människorna har någon förmåga att bygga upp en fungerande affärsverksamhet.

Det rör sig snarare om sol-och-vårare, en uppskalad variant av när Tom Sawyer lurar de andra barnen att kalka planket åt honom. Sålänge det kommer finnas dumma lantisar villiga att göra Tom Sawyers jobb åt honom så kan han ta det lugnt i skuggan.

https://coupleflipshouse.files.wordpress.com/2012/10/tomsawyer.png
Citera
2016-11-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Hon har tydligen varit på match i Houston och bott på lyxhotell för skattebetalarnas pengar. Hennes egen förklaring är hemliga möten med syriska aktivister, alltså kan hon inte ge belägg för att gjort någon nytta. Ganska genomskinlig lögn enligt min mening. Hur mycket skattepengar han hon gjort av med egentligen, på sig själv och sina livvakter kan man fråga sig.

Hemliga möten, jaja, haha Hur många var de som reste då ? 4 pers ? Enligt Momondo.se så kostar turoretur Stockholm - Houston cirka 26 563 kr/person i Business Class (kan inte tänka mig att MS skulle åka Ekonomi-klass), Hotell kostar cirka 900-7000 kr /person/natt beroende vilket hotell som valts. Så om de var fyra pers, fyra nätter ungefär 154 000 kr totalt, icke inräknat mat eller dryck, taxi, eller andra nöjen mm

Nu framgår det ju att MS först åkte till annan stad i USA, sedan inrikes till Houston, vilket brukar vara dyrare än att köpa hela biljettkortleken i ett svep.

Det står ju som självklart att om det är många sådana resor så visst går det att bränna 3-4 milj på ett år, , det är ju bara 20-26 sådana resor, lättsomenplätt....

Är det någon här som kan plocka fram vilket fightschema som The Mauler haft ? MS påstår ju att hon följt The Mauler runt om i världen.

Jag kan anta att damen inte saknar kreativitet åtminstone inte när det gäller att spendera pengar ?
Hur det ser ut med övrig kreativitet det vet jag inte ?

Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Tveksamt att kalla dem överklassen/kapitalet. Ingen av dessa människorna har någon förmåga att bygga upp en fungerande affärsverksamhet.

Det rör sig snarare om sol-och-vårare, en uppskalad variant av när Tom Sawyer lurar de andra barnen att kalka planket åt honom.

Nej, de verkar helt pantade, kalkade och sålda, vad blir nästa scam ? Sälja förgyllda tegelstenar som guldtackor på E6-ans rastplatser ? - en kapitalist är bra på att spara pengar, och tex ofta investera i sådant som ger returvärde, inte att slösa dem

Egentligen kan ju CB, HLS, MS säga vad fan de vill till media, det är dock vad som sägs i polisförhören och i rätten som är det viktiga,
CB har nog fått en kvarnsten runt halsen här tror jag ? En självpåtagen sådan skulle jag tro ?
Citera
2016-11-04, 22:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Är det någon här som kan plocka fram vilket fightschema som The Mauler haft ? MS påstår ju att hon följt The Mauler runt om i världen.

Så här uttalade sig The Mauler själv, när det begav sig:

De sista åren har Mona Sahlin följt Alexander The Mauler Gustafsson på galorna runt om i världen.
-Hon är bara ett fan. Hon dök upp på de här tillställningarna. Hon är ett fan av mitt arbete. Hon är ett bra stöd att ha, säger The Mauler och ler.

http://www.allehanda.se/sport/kampsport/the-maulers-radsla-jag-vill-inte-vara-en-journeyman
Citera
2016-11-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och skatten på hennes pension tillfaller ju tack och lov oss övriga medborgare, en riktig win-win-deal, med andra ord.

Hon tycker ju dessutom att det är "häftigt att betala skatt", så hon blir nog lycklig varje kvarvarande år till sin 65-årsdagen när skatten dras av dessa 3,6 mkr

Kanske det är somliga här i landet som tycker att det är värt 3,6 milj för att bli av med spöket och bojsänket ?
Å andra sidan så blir hon nu tvungen att betala reavinstskatten på radhuset, fast dessa pengar hon väl redan spenderat, det blir KFM (KronofogdeMyndigheten) som kommer att klippa en del av hennes pension framöver. Låt oss säga att skatten blir 800 000 - 900 000 kr grovt räknat (*). Om KFM vill ha in pengarna på tex 3 år vilket brukar vara normalfallet så blir det nästan 30 000 kr/månad. Existensminimum enligt KFM är ju bara drygt 4000 kr/mån + hyra för ensamstående.

Något nytt hus/lägenhet blir nog svårt för henne att få eftersom hon kan vara "bränd" hos bankerna, man vet ju inte ?

Jag vet ju inte vem Bo Sahlin är men om han är en slarver så kan hända att MS måste betala även BS skuld på reavinstskatten, det är därför jag räknat högt på beloppet.

Men CB kommer nu att vädra morgonluft - han hittat en stadig pengakran igen, han kan alltid anlita KFM för att få in arvodet.

Förmodligen kommer MS att framöver att oja sig över att CB lurat in henne i röran ?

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja de verkar förvånade då detta länge var landet Lagom men snabbt expanderar till landet Abnormbisarrbortomförnuft.

Så Mona och Labbe tar mutor värda tiotusentals kr och lägger ner tiotusentals kr på flygbiljetter.
Samtidigt, eller tja för över ett år sen, fick samtliga departement ett papper där det stod att inga möten (ämbetsmässiga) i Sverige längre skulle innebära övernattning. Då det skickar fel signaler ekonomiskt sett eftersom besparingar måste göras på så många plan.

Vissa kom/kommer ju iofs runt detta genom att förlägga div "möten" utomlands istället.

Mona Sahlin, och många andra politiker saknar skrupler och "skämmas-genen". De tar vad de vill ha.

Ja skäms-genen har hon nog missat, Ja det är något lurt med det här, frågan är om det finns fler resor av den här typen, Expressen är tydligen "fina i kanten" och skriver inte ut summorna som det handlar om.

Jag har nu kollat vidare på biljetter Stockholm - Houston, ekonomibiljetter kan man få för drygt 3500 kr/pers turoretur,

Business Class, 26 563 kr/pers turoretur.

Första klass med tex Lufthansa kostar 61 535 kr/person turoretur Airbus A380, som hittat alltså, mat och dryck och kaffe ingår till det priset.
Då åker man ju värsta lyxflyget, kan till och med duscha och sova en stund på flyget.

Fyra pers som åker första klass Stockholm - Houston kostar alltså 246 140 kr
exklusive hotellnätterna
Lustigt nog ungefär samma summa som hon hade hos Kronofogden förut,

Abnormbisarrbortomförnuft - haha ja Absurdistan är nog ett passande namn för Sverige nu

Citat:

De sista åren har Mona Sahlin följt Alexander The Mauler Gustafsson på galorna runt om i världen.
-Hon är bara ett fan. Hon dök upp på de här tillställningarna. Hon är ett fan av mitt arbete. Hon är ett bra stöd att ha, säger The Mauler och ler.

Haha, ja det är ju helt otroligt !!! Inte undra på att den nuvarande samordnaren dröjer med sin utredning, -- en ekonomisk härdsmälta av episka mått. Första klass flyget kostar ju runt 45 000 - 70 000 kr/pers turoretur nästan oavsett destination, alltså långflygningarna. Så med dem summorna så visst går det att bränna pengar ganska fort, Bermuda-Sanchez mobilräkning på > 300 000 kr är nog en piss i Mississippi jämfört med det här...

Man kan ju gissa att de personerna hon skulle träffa på de olika platserna varken existerar eller var inte på den platsen just då ?

Att hon inte tog en Jorden-runt-kryssning medans hon ändå höll på ? -- den kostar väl en 170 000 kr /pers med tex P&O Cruises har jag för mig...

(*) Är inte säker men det här med reavinstskatten ska väl senast betalas i november/december 2017 ifall köpekontraktet var undertecknat detta året. Dock så innebär detta att först 2018 kommer KFM att begära utmätning av pension/lön, om det går så långt. Ifall hon inte köper något annat boställe innan dess förstås. Men om hon är bränd hos bankerna så blir det inga lån, så den ide'n kan hon nog glömma.
Citera
2016-11-05, 06:10
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Men vem har påstått att de åkte första eller business class?
Citera
2016-11-05, 06:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

http://www.allehanda.se/sport/kampsport/the-maulers-radsla-jag-vill-inte-vara-en-journeyman

Kan någon ta fram Maulers schema för de senaste åren? Platser och tider där han har tävlat?

Kan någon (annan) ta fram de resor utomlands Mona gjort i tjänsten de senaste åren

Jag är mycket nyfiken på hur mycket de två stämmer överens med varandra i tid och rum.
Citera
2016-11-05, 07:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Kan någon ta fram Maulers schema för de senaste åren? Platser och tider där han har tävlat?

Kan någon (annan) ta fram de resor utomlands Mona gjort i tjänsten de senaste åren

Jag är mycket nyfiken på hur mycket de två stämmer överens med varandra i tid och rum.

Ok, vi kan ju göra en lista där den som hittar fler tillfällen kan fylla på. Jag börjar:

1. Den 20/6 2015:
The Mauler deltog i UFC Berlin.
Källa: http://www.mercedes-benz-arena-berlin.de/events/detail/ufc-fight-night-berlin-1

Mona Sahlin närvarade:
"Under UFC-galan i Berlin i somras (läs 2015) fick The Mauler agera vakt åt Sahlin".
Källa: http://www.expressen.se/sport/mma/okanda-dramatiken--infor-maulers-titelfajt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in