2016-11-01, 21:48
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jepp statsrådspension på 93000:- / mån har hon rätt till. sedan är jag rätt säker på att hon har en deal med sossarna sedan hon var partiledare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsrådspension

Ja, statsrådspension ska hon ha. Det går inte att tumma på regler bara för hon är en ohederlig person.

Men skyll inte på mig! Jag röstade borgerligt.
Citera
2016-11-01, 22:53
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det ryktades om avgångsvederlag på 3.5 M för Sahlin. Någon som har koll på det?

Varifrån? Källa?
Citera
2016-11-02, 09:56
Medlem
Hon har tydligen varit på match i Houston och bott på lyxhotell för skattebetalarnas pengar. Hennes egen förklaring är hemliga möten med syriska aktivister, alltså kan hon inte ge belägg för att gjort någon nytta. Ganska genomskinlig lögn enligt min mening. Hur mycket skattepengar han hon gjort av med egentligen, på sig själv och sina livvakter kan man fråga sig.
Citera
2016-11-02, 10:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Hon har tydligen varit på match i Houston och bott på lyxhotell för skattebetalarnas pengar. Hennes egen förklaring är hemliga möten med syriska aktivister, alltså kan hon inte ge belägg för att gjort någon nytta. Ganska genomskinlig lögn enligt min mening. Hur mycket skattepengar han hon gjort av med egentligen, på sig själv och sina livvakter kan man fråga sig.
Hon låter som en 12 åring som blivit påkommen med något förbjudet.

Vilken förebild och inspiratör
Citera
2016-11-02, 10:21
Medlem
andersaanderssonas avatar
Version 4.

http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-fyra-olika-svar-om-lyxresan-till-usa/

http://unvis.it/expressen.se/nyheter/sahlins-fyra-olika-svar-om-lyxresan-till-usa/

Denna versionen handlar om att hon mötte personer som hon inte vill namnge. Eftersom de inte ville ha med sina namn och foton i ett program.

Är det enbart jag som associerar till IS-soldater eller muslimska terrorister. För vilka andra skulle vilja vara anonyma när det gäller bekämpandet av extremism. Utan att jag kan intyga den misstanken på myndighetspapper.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-11-02 kl. 10:27.
Citera
2016-11-02, 10:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Fittan är inte bara falsk och inte bara en förskingrare, utan hon är för korkad för att ljuga t.o.m.:

Sahlins fyra versioner

Version 1. I den första versionen menar Mona Sahlin att hon jobbade till och med lördag den 3 oktober, och att hon tar ut ersättning för hotell och traktamente för hela resan.

Version 2. I ett mejl till den tillförordnade samordnaren Daniel Norlander skriver Sahlin att de två mötena som var inbokade i Houston hölls på fredagen.

Version 3. Mona Sahlins advokat, Claes Borgström, kommenterar hennes svar i version 2 med att Sahlin skrev fel. I själva verket ska ett av de två mötena ha varit förlagt på lördagen, uppgifter som tillbakavisas av de personer som Sahlin träffade.

Version 4. När kommittén för den nationella samordnaren begär en förklaring får man det från Mona Sahlin själv. Hon menar att hon hade ytterligare möten på lördagen, men uppger inte vilka hon träffade eftersom de enligt Sahlin ville vara anonyma.

www.expressen.se/nyheter/sahlins-fyra-olika-svar-om-lyxresan-till-usa/
Citera
2016-11-02, 10:31
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Jag tror faktiskt varken regering eller journalister har förstått hur allvarligt detta är.

Men varför menar du inte de skulle förstå det i just detta fallet, när de inte tenderar att göra det annars?
Citera
2016-11-02, 10:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Version 4. När kommittén för den nationella samordnaren begär en förklaring får man det från Mona Sahlin själv. Hon menar att hon hade ytterligare möten på lördagen, men uppger inte vilka hon träffade eftersom de enligt Sahlin ville vara anonyma.
Om detta accepteras så öppnar det ju upp för att dra av alla upptänkliga resor på sitt företag. Man har haft viktiga möten, men kan tyvärr inte uppge med vem när skatteverket frågar.
Citera
2016-11-02, 11:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om detta accepteras så öppnar det ju upp för att dra av alla upptänkliga resor på sitt företag. Man har haft viktiga möten, men kan tyvärr inte uppge med vem när skatteverket frågar.
Att arbetsgivaren accepterar och betalar är en sak. Skatteverket kan ha en helt annan åsikt.
Citera
2016-11-02, 11:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att arbetsgivaren accepterar och betalar är en sak. Skatteverket kan ha en helt annan åsikt.

För att utgifter för representation etc ska godkännas av Skatteverket, ska namn, företag och kontaktuppgifter finnas med. Jag är övertygad om att det för exempelvis säkerhetspolisen, finns möjligheter att hantera utgifter som härör från känsliga tillfällen och personer som ska vara hemliga.

Det är rent löjligt av Mona att hänvisa till någon sorts sekretess. Hon ska följa de regler som är, (Var! Tack och lov!), uppsatta för henne och alla andra. Att hålla på och hitta på lögner och undanflykter må vara typiskt henne, men att hon tror att de inte gäller för henne för att hon är Mona är väl naivt.
Citera
2016-11-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Nja, det är ju inte egna inkomster som hon hanterat på något felaktigt sätt, det är ju statens. Men lite semester på lyxhotell i Houston och lite dyra nöjen är hon värd - efter några hårda arbetsdagar i New York får man anta

Tur att hon inte längre kan hänvisa till "hemliga möten" när hon vill spendera lite ur statskassan.
Senast redigerad av junne13 2016-11-02 kl. 12:09.
Citera
2016-11-02, 12:30
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Vilket skitsnack från Mona. Hon hävdar ju inte sekretess utan att hon inte kan/vill uppge motpart. Hon kan i normal ordning hemligstämpla namn/plats/möte och då kan det inte bli något offentligt. Däremot kan de granskas av de som har "behörighet" att se klassificerat material. Det går alltså inte att dra en lögn.

Sicken falsk träskalle.

Hon bör få fängelse för bedrägeri...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in