Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Jag håller med dig i sak att just intyget inte är så farligt i jämförelse med allt annat hon åstadkommit. Det intressanta är att det är ett uppenbart fall av muta, och att hon använde myndighetspapper. Ett annat brott än det falska intyget.
Sen är det förstås för att det hänger ihop med avstickaren till Huston från New York, att Livvakten fick följa med, och att kalaset betalades med skattemedel.
Hon som hatar USA - haha - det är ju skitlöjligt - Om hon nu skulle studera våldsbejakande extremism i USA så hade hon väl fått besöka tex Klu Klux Klans representanter tro ?
Om fribiljetterna var avtalade så visst är det ju en muta - ytterligare en spik i kistan....
Hon hade ju istället kunna åkt till ngn Koranskolorna i MÖ dr de lär sig hata väst/USA/Israel eller typ åkt till Gaza och stannat där---
Men hon skulle ha kunnat åkt till något av flyktinglägerna och iallafall erhållit lite credd
Citat:
Ursprungligen postat av
dark horse
Samordnaren mot Våldsbejakande extremism skriver officiellt intyg för att en slagskämpe med flera misshandelsdomar ska få visum till USA.
Haha

- ja det verkar som att proppskåpet har brunnit där ja, - Det blir ju allt knasigare det här, - Undrar om hur det ser ut med världsbilden där inne tro ? Jag menar att ha ett jobb emot våldsbejakande extremism och sen åka över halva jordklotet för att dricka kaffe och se på en boxningsmatch (hur var det nu med klimateffekten?) ?
-Hur står det till egentligen - Alla här inblandade här har väl A-Ö-bokstavsdiagnoser skulle jag tro ? Man kan ju bara hoppas att det finns ännu fler knasiga hittepåuppdrag i den hära röran ? Jämför Monty Pythons institut för konstiga gångstilar, Silly Walks department.....
Ministry of Silly Walks (Monty Python):
https://www.youtube.com/watch?v=iV2ViNJFZC8
Jag tycker ändå det var väl använda pengar det här med MS, - jag menar hur skulle vi annars fått så mycket högklassig (fuskis-buskis-snuskis-) underhållning för så lite pengar ?
MS är ju en kvinnlig Berlusconi tycker jag, haha - det blir fler nya toyboys igen -
Kanske att den svenska politikernomenklaturan driver någon form av hemlig BDSM-swingers-bordell-toyboy-eskort-verksamhet ?
Bodström & Borgströms advokatbyrå kan nog betraktas som körd, stekt och pantad och såld om de ska kunna reda upp det här - Eller kommer de att hävda att alla beteenden är tillåtna bara för att GM inte har uppsåt - dvs alla kan bete sig som griniga småbarn för att de inte får som de vill....
Nu ska vi spekulera lite här tycker jag - Anta att någon annan fått jobbet - hur skulle det ha sett ut ? Jag menar att det kan ha blivit någon ännu värre, tex Tina Rosenberg, Fridolin eller Romson - Förslag ?
Eller ett annat spekulationsämne - Vad hade hänt om MS och HLS planer gått i lås ? MS blivit ÖB och föreslår att vi ska bomba Ryssland med buttplugs och dildos o Korancitat - eller hon blivit stationerad i Bryssel och ställt till med tok där istället
Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Att Mellin skriver den här krönikan är stort!
Mååna slutligen dumpad av Aftonbladet...förmodligen en av de tyngsta uppdrag Mellin har utfört.
Antagligen det enda vettiga hon har skrivit som journalist

- Men hon är väl likadan som MS - kan avgå med hyfsad pension, avgångsvederlag ifall det blir en backlash...
- Var sjutton håller MS Feminist/HBTQXYZZZ-kompisar hus nu då ? De borde väl gå till attack mot
"patriarkatet/heteronormen" som försöker sänka MS - och påstå att MS minsann har rätt att skriva osanna intyg, låna jättebelopp på bank på falska uppgifter, åka till USA för att titta på boxning, förskingra pengar, ta förskott ur kassan, etc etc
MS har ju i flera år sysslat med att kratta gångarna åt dessa otacksamma grupper, var är fackeltåget nu då ?