2016-10-28, 08:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Jag är inget fan av Mona Sahlin men i fallet med rekommendationsbrevet till Mauler känns det lite som en storm i ett vattenglas. Jag utgår från att hon faktiskt känner honom åtminstone ytligt och verkligen tyckte att han var värd ett uppskattande intyg. Jag tror inte hon gjorde det för några fribiljetter i allafall.

Känns inte som en grej som ens platsar på topp-50 av tveksamheter damen ifråga stått för.
Jag hade kanske hållit med dig om det hade varit ett personligt brev och en enstaka händelse, men då hon skrev det på myndighetens brevpapper blandar hon än en gång samman sin roll som företrädare för en myndighet med sitt privatliv. Att hon fick gratisbiljetter dessförinnan är i det en försvårande omständighet.
Citera
2016-10-29, 01:55
Medlem
Citat:
Jag är inget fan av Mona Sahlin men i fallet med rekommendationsbrevet till Mauler känns det lite som en storm i ett vattenglas. Jag utgår från att hon faktiskt känner honom åtminstone ytligt och verkligen tyckte att han var värd ett uppskattande intyg. Jag tror inte hon gjorde det för några fribiljetter i allafall.

Känns inte som en grej som ens platsar på topp-50 av tveksamheter damen ifråga stått för.

Det brukar ju vara artistens agent, manager som sköter sådant med bokningar, visumansökningar mm. Inte vet jag om intyget hade någon betydelse för visumansökningen som sådan.

Det trista är väl att hon använder pengar som inte är hennes till sådant som uppenbarligen inte har med hennes "hittepåjobb" att göra ? Hon har ju egen inkomst och kunnat betala detta själv, eller hur ? Tycker hon sig inte ha råd, ja då får hon väl stanna hemma istället,
- Alla andra är ju tvungna att göra så !
Det är inte att undra på att politikerföraktet sprider sig när det finns sådana här miljonsvindlare i farten...

Men tex vanliga småpolitiker i våra många småkommuner har ju tex ingen större ersättning för sina uppdrag,

Hon däremot schabblar med stora belopp utan att kunna känna någon skam i kroppen

Det är dock dyrt med sportevents i USA, tex biljetter till Stanley Cup finalserien i Madison Square Garden kostade cirka 12 - 26 000kr/pers (år 2014), New York Rangers spelade mot Los Angeles Kings då. Biljetterna i Los Angeles arena var dock lite billigare.

Om hon nu ska hålla på att gnälla på Patriarkatet så ska hon väl nu då ta sig till Lund för att protestera emot Påvens besök, Påven är ju den som mest representerar Patriarkatet med stort P, historiskt sett alltså. Det är också i stort sett samma ord. Patriark betydde oftast byäldste, stamfader osv i Gamla Testamentet.

Det är väl som en kompis sa att de feministerna håller på att gnälla på ett patriarkat som inte finns, och vet inte ens vad ordet patriarkat betyder, förmodligen är det feminister som växt upp utan pappor ?
Senast redigerad av DrSvenne 2016-10-29 kl. 02:15.
Citera
2016-10-29, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag hade kanske hållit med dig om det hade varit ett personligt brev och en enstaka händelse, men då hon skrev det på myndighetens brevpapper blandar hon än en gång samman sin roll som företrädare för en myndighet med sitt privatliv. Att hon fick gratisbiljetter dessförinnan är i det en försvårande omständighet.

Ja, jag instämmer till fullo i de kritiska synpunkter du framför, jag tycker bara inte att det är någon jättegrej. Det dokument hon signerade åt livvakten är betydligt mer allvarligt då hon faktiskt medvetet intygar oriktiga uppgifter i syfte att vilseleda mottagaren. Det är inte bara småskalig vänskapskorruption utan direkt brottsligt, vill jag nog påstå. Brevet åt Mauler var på sin höjd olämpligt, men på en nivå jag misstänker att långt fler myndighetschefer än Mona Sahlin har gjort sig skyldiga till.
Citera
2016-10-29, 06:55
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Jag håller med dig i sak att just intyget inte är så farligt i jämförelse med allt annat hon åstadkommit. Det intressanta är att det är ett uppenbart fall av muta, och att hon använde myndighetspapper. Ett annat brott än det falska intyget.

Sen är det förstås för att det hänger ihop med avstickaren till Huston från New York, att Livvakten fick följa med, och att kalaset betalades med skattemedel.
Citera
2016-10-29, 09:00
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja, hon kan då konsten att lyfta traktamenten iallafall ?
Vad fick MS i utbyte för intyget till AG ? Blev det en BDSM-trekant med AG och livvakten på hotellrummet tro ? Plus ett kilo koks och ett par snygga handväskor ? Kanske några snygga skor ?
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kanske kan finnas någon korrelation mellan intresse för MMA och BDSM ?
Ja man kan ju undra, undrar om hur detta går ihop med Feminism, HBTQXYZZZ, O-patriarkatet, Islam och Mångkulturen som hon företräder ? The Mauler representerar ju vithetsnormen och patriarkatet ?
Hon kämpar på för att vara en chick ”brud” som ska vara i framkant med all som är extremt. Då blir man inbjuden lite var stans och har fräcka ”vänner”.

Att denna människa nästan kunnat bli Sveriges Statsminister är skrämmande.
Samordnaren mot Våldsbejakande extremism skriver officiellt intyg för att en slagskämpe med flera misshandelsdomar ska få visum till USA.
Citera
2016-10-29, 14:19
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Nu har Sahlin satt sin sista potatis

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article23793513.ab

Lena Mellin:
Att Mellin skriver den här krönikan är stort!
Mååna slutligen dumpad av Aftonbladet...förmodligen en av de tyngsta uppdrag Mellin har utfört.
Citera
2016-10-29, 16:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Mååna slutligen dumpad av Aftonbladet...förmodligen en av de tyngsta uppdrag Mellin har utfört.
Man kan ju inte låta bli att undra på vems uppdrag hon skrivit krönikan. Kan det vara Den Store Svetsaren som diskret jobbat bakom kulisserna?
Citera
2016-10-29, 16:24
Medlem
Citat:

Eftersom Mauler är kriminell så får han inte Visum till USA - det fixar Mona med ett brev till USAs Ambassad - om att Mauler är en hyvens kille - och hon skriver det på regeringens brevpapper.

Det betyder att Sveriges regering vill att Mauler får visum till USA till trots att han är kriminell.

USA godkänner naturligtvis Mauler eftersom de har Sveriges Regerings godkännande.
Citera
2016-10-29, 17:02
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Finns det där rekommendationsbrevet publicerat någonstans? Jag skulle vilja läsa det själv.
Citera
2016-10-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag håller med dig i sak att just intyget inte är så farligt i jämförelse med allt annat hon åstadkommit. Det intressanta är att det är ett uppenbart fall av muta, och att hon använde myndighetspapper. Ett annat brott än det falska intyget.

Sen är det förstås för att det hänger ihop med avstickaren till Huston från New York, att Livvakten fick följa med, och att kalaset betalades med skattemedel.
Hon som hatar USA - haha - det är ju skitlöjligt - Om hon nu skulle studera våldsbejakande extremism i USA så hade hon väl fått besöka tex Klu Klux Klans representanter tro ?
Om fribiljetterna var avtalade så visst är det ju en muta - ytterligare en spik i kistan....
Hon hade ju istället kunna åkt till ngn Koranskolorna i MÖ dr de lär sig hata väst/USA/Israel eller typ åkt till Gaza och stannat där---

Men hon skulle ha kunnat åkt till något av flyktinglägerna och iallafall erhållit lite credd

Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Samordnaren mot Våldsbejakande extremism skriver officiellt intyg för att en slagskämpe med flera misshandelsdomar ska få visum till USA.

Haha - ja det verkar som att proppskåpet har brunnit där ja, - Det blir ju allt knasigare det här, - Undrar om hur det ser ut med världsbilden där inne tro ? Jag menar att ha ett jobb emot våldsbejakande extremism och sen åka över halva jordklotet för att dricka kaffe och se på en boxningsmatch (hur var det nu med klimateffekten?) ?
-Hur står det till egentligen - Alla här inblandade här har väl A-Ö-bokstavsdiagnoser skulle jag tro ? Man kan ju bara hoppas att det finns ännu fler knasiga hittepåuppdrag i den hära röran ? Jämför Monty Pythons institut för konstiga gångstilar, Silly Walks department.....

Ministry of Silly Walks (Monty Python):
https://www.youtube.com/watch?v=iV2ViNJFZC8

Jag tycker ändå det var väl använda pengar det här med MS, - jag menar hur skulle vi annars fått så mycket högklassig (fuskis-buskis-snuskis-) underhållning för så lite pengar ?

MS är ju en kvinnlig Berlusconi tycker jag, haha - det blir fler nya toyboys igen -
Kanske att den svenska politikernomenklaturan driver någon form av hemlig BDSM-swingers-bordell-toyboy-eskort-verksamhet ?

Bodström & Borgströms advokatbyrå kan nog betraktas som körd, stekt och pantad och såld om de ska kunna reda upp det här - Eller kommer de att hävda att alla beteenden är tillåtna bara för att GM inte har uppsåt - dvs alla kan bete sig som griniga småbarn för att de inte får som de vill....

Nu ska vi spekulera lite här tycker jag - Anta att någon annan fått jobbet - hur skulle det ha sett ut ? Jag menar att det kan ha blivit någon ännu värre, tex Tina Rosenberg, Fridolin eller Romson - Förslag ?

Eller ett annat spekulationsämne - Vad hade hänt om MS och HLS planer gått i lås ? MS blivit ÖB och föreslår att vi ska bomba Ryssland med buttplugs och dildos o Korancitat - eller hon blivit stationerad i Bryssel och ställt till med tok där istället

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Antagligen det enda vettiga hon har skrivit som journalist - Men hon är väl likadan som MS - kan avgå med hyfsad pension, avgångsvederlag ifall det blir en backlash...

- Var sjutton håller MS Feminist/HBTQXYZZZ-kompisar hus nu då ? De borde väl gå till attack mot "patriarkatet/heteronormen" som försöker sänka MS - och påstå att MS minsann har rätt att skriva osanna intyg, låna jättebelopp på bank på falska uppgifter, åka till USA för att titta på boxning, förskingra pengar, ta förskott ur kassan, etc etc

MS har ju i flera år sysslat med att kratta gångarna åt dessa otacksamma grupper, var är fackeltåget nu då ?
Senast redigerad av DrSvenne 2016-10-29 kl. 18:35.
Citera
2016-10-29, 23:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Numera bör väl rubriken lyda "The Maulers" (ö)kända supporter - Mona Sahlin

En artikel från då det begav sig:

http://www.svt.se/sport/kampsport/the-mauler/
och
http://www.expressen.se/sport/mma/sahlin-om-the-mauler-jag-kan-inte-sitta-still/

Btw, ett träffsäkert uttalande: "Jag är politiker, man ska inte lita på mina löften ändå vet du, skojar Sahlin".

Så sant, så sant
Citera
2016-10-30, 08:40
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Eftersom Mauler är kriminell så får han inte Visum till USA - det fixar Mona med ett brev till USAs Ambassad - om att Mauler är en hyvens kille - och hon skriver det på regeringens brevpapper.

Det betyder att Sveriges regering vill att Mauler får visum till USA till trots att han är kriminell.

USA godkänner naturligtvis Mauler eftersom de har Sveriges Regerings godkännande.

Det här är oerhört viktigt, verkar vara något som inte ens de som sitter i riksdagen förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in