Citat:
Ursprungligen postat av
MattiasGalli
Ja det är ganska märkligt att sådana ljud uppstår så ofta i samband med att någon säger något på gemenskaps-temat. Sitter jag i köket bubblar det i avloppet. Sitter jag i vardagsrummet knäpper det från TV:n. Är jag utomhus är det nån som tutar. Och det är alltid vid förutsägbara tillfällen.
Hehe. Nja. Backa bandet. Om du vill undersöka dessa saker på riktigt måste du föra ett gediget protokoll. Vad man gör är att man antecknar alla dessa ljud när de uppstår, både när någon säger något och när någon inte säger något. Du bör också anteckna när någon säger något, men inga ljud följer. Om kategorin
"ord tätt följt av ljud" skjuter i höjden så kan vi åtminstone börja diskutera saken.
Det optimala vore ju så klart om du överlät uppgiften åt någon opartisk, men det skulle ju GS:arna få kännedom om och följaktligen sabotera undersökningen. Dessutom vet de rimligtvis också vad som skrivs på Flashback, så även om du skulle försöka kartlägga fenomenet skulle säkert mönstren upphöra. Sorry att jag brände den bron för dig.